Mijn dagje XV

23-02-2015 om 22:25 uur Gesloten
Reactie op Kariboe

Hoi Heidi,

Wat triest van de 2 lammetjes. Dit voorkom je niet, he? Je kunt niet continu wakker waken in de stal. Je weet toch niet waarom het zo gelopen is.
Wat erg dat je er nog een begrafenis bovenop kreeg. De griep is inderdaad erg dit jaar, en zoveel mensen zijn ziek geweest. Ook mensen die zelden ziek zijn.
Ik ben blij dat het bij het basketbal gezellig en leerzaam was. De sfeer bij sportwedstrijden is altijd leuk, vind ik.
Gelukkig dat de pannenkoeken zonder ei lekker zijn.
L. lust ook geen flensjes of poffertjes. Ze houdt heel erg van spaghetti, lekker vlees en rauwkost. En verder eet ze heel veel fruit gelukkig.
Ik heb nu vakantie. L. gaat morgen met mijn mama en het kind van mijn zus naar de Efteling. Ik ga veel naar mijn papa in het ziekenhuis, vandaag en morgen gezellig samen met mijn zusje.
Groetjes,

Kariboe

@Kariboe spijtig genoeg kun je dat idd niet voorkomen. Als we niet naar de begrafenis moesten waren we zeker te laat geweest en waren ze allebei gestorven voor we iets konden doen. Nu zijn er terug twee dat voor vandaag, deze nacht gaan zijn denkt papa. Hij is steeds gaan zien, maar kan moeilijk een ganse nacht om de haverklap gaan kijken. Waarschijnlijk gaat hij wel lang op blijven voor de zekerheid. Maar er is een moment dat die toch moet gaan slapen. Ja gelukkig zijn de pannenkoeken nog lekker, alleen ergens anders eten is toch veel leuker. Gelukkig dat L fruit eet en zo, mijn broer eet ook geen fruit, groenten, .... Wel als het gemixt is, mar zo niet. Buiten enkele groenten. Heeft L geen school? hier is het terug school. Vorige week had iedereen een weekje vakantie, buiten ja de werkende die geen school vakanties hebben.

Vandaag zouden er misschien terug lammetjes geboren worden.
Alle deze nacht, want het is al laat en ze zijn nog neit geboren.
Hoop dat het bij deze goed afloopt
Want nog eens lammetjes verliezen wil ik niet, is zo droevig.
Papa gaat geregeld kijken.

Verder gaat het wel hier.
Buiten dat ik moe ben.
En barstende hoofdpijn heb.
Heb er iets voor ingenomen, hopelijk werkt het snel.

En dan maar eens gaan slapen.
Morgen ga ik basket geven in een school.
De kinderen eens laten ervaren hoe het is om in een rolstoel te sporten.
Belooft leuk te worden, met kinderen is dat altijd fijn.
Zijn heel spontaan en leren graag bij.
Ben benieuwd naar hun reactie.

Dus nu maar zorgen dat ik uitgeslapen ben.
Slaap zacht  :z :z :z :z

Veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

De reacties zijn gesloten.
24-02-2015 om 20:51 uur

Hoi Heidi,

Wat erg van die hoofdpijn. Hoop dat het gezakt is.
Leuk en goed dat je naar scholen gaat. Zo maak je mensen spelenderwijs bekend met minder mobiel zijn. L. heeft ook wel eens dat soort dingen.
Uit eten is inderdaad gezellig. We doen het graag als we een dagje uit gaan. Morgen ook, dan gaan we naar de Beekse Bergen.
Ik hoop dat de lammetjes - als ze inderdaad geboren zijn - gezond zijn.
Fruit en groente is vaak een probleem, he? Moet mezelf er ook toe zetten.
Wij wonen in regio Noord en hebben deze week pas vakantie. Ik vind het niet handig dat NL vakantiespreiding heeft.
Groetjes,

Kariboe

24-02-2015 om 22:47 uur

@Kariboe hoofdpijn is er nog steeds, gelukkig heb ik daar goede medicatie voor. Die ze ook gebruiken bij migraine. Als het niet over gaat met dafalgan dan gebruik ik dat. Maar alleen als ik ga slapen of ergens moet zijn waar concentratie voor nodig is. Dat is onze bedoeling dat de kinderen leren wat het is om in een rolstoel te zitten en te sporten vanuit een rolstoel. Het was zeer fijn en een brave klas. Veel plezier in de Beekse bergen. Er zijn er twee geboren en het zijn goede. Zo schattig. Ja idd veel personen eten te weinig groeten en fruit. En witloof, spruitjes, erwten, ... zijn vaak de groeten dat ze niet eten. Je kunt er een hele lijst van maken. Verschilt het zo in NL en wat bedoel je met vakantiespreiding?

Vandaag basket les gegeven en het was leuk.
Een zeer brave klas.
Luisterde heel goed en dat is fijn.
Ze vonden het allemaal plezant.
En weten nu wat het is in een rolstoel te zitten.

Nadien was ik wel uitgeteld.
Vraagt veel van me, maar deed deugd om gelukkige kinderen te zien.
Heb nadien geslapen als ik terug thuis was.
Dat deed ook goed  ;)

Bij de kine was het weer wat minder.
Heb al een paar dagen last van mijn schouder.
En ik zei dat tegen hem en vroeg er eens naar te kijken.
Gevolg een getapte schouder, en ik kan zo goed tegen tape.
Mijn spieren - pezen die mijn schouder in de kom houden zijn verroken.
Gevolg als hij niet tapete dan zal ik binnen enkele dagen een schouder uit de kom hebben.
Bij een verkeerde beweging, sport, .... kan die gewoon uit de kom gaan omdat er geen bescherming is.
En nu met de tape blijft alles mooi op zijn plaats. Gelukkig maar.

Maar genoeg nu leuk nieuws.
Er zijn terug twee lammetjes geboren.
Weer twee schattige kleintjes.
Ze zijn goed en gezond.
Dus nu staat de teller op 5 lammetjes.
En er zullen nog volgen, maar niet deze nacht.
Papa is gaan zien en er staat geen op lammeren.
Misschien morgen, zullen we morgen zien.

De andere drie lammetjes zijn al echte kapoenen.
En ze hebben gevonden hoe ze door de draad moeten kruipen.
Gelukkig weten ze dan ook hoe ze terug de wei in moeten.
Dat is te danken aan de mannen van de werken.
Die hebben de draad verkeerd gezet en wilde hem niet omdraaien.
Gevolg is dat de lammetjes er door kunnen.
Had die anders gestaan dan konden ze er niet door.
Papa is daar niet zo blij mee.
Maar zei eens ze er door gaan en niet terug geraken, mag die van de werken hen gaan pakken en terugzetten. Hij heeft gelijk, het is hun fout dat ze uit de wei kunnen.
Zolang ze maar niet op straat terecht komen.
Dat zou erger zijn.

Nu eens gaan slapen.
Slaap zacht  :z :z :z

Ah ja moet de foto 's van de lammetjes nog op computer zetten.
Zal dat morgen proberen te doen.

Veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

25-02-2015 om 21:40 uur

Hoi Heidi,

Gelukkig dat je iets hebt als de hoofdpijn te erg wordt. Dat met je schouder is niet leuk maar fijn dat er een oplossing voor is.
Goed dat de 2 lammetjes leven en gezond zijn. Ik hoop dat de lammetjes niets overkomt als ze uit de wei gaan.
Het was heerlijk in de Beekse Bergen. L. en ik waren voor het eerst deze week de hele dag samen. Dat gaat nu zo omdat mijn papa in het zh ligt. Ik neem L. niet iedere keer mee.
Vakantiespreiding betekent dat Zuid-Nederland vorige week en Noord-Nederland deze week vakantie heeft. Is bedoeld om volle vakantieparken te voorkomen. Maar volgens mij hoeft het niet, er zijn genoeg vakantieplaatsen.
Ga lekker slapen,

Kariboe

25-02-2015 om 22:42 uur

@Kariboe Fijn dat het leuk was in de Beekse bergen. Snap je dat je L niet iedere keer mee neemt naar je vader. Dat is stom dat ze dat doen en idd denk ook wel dat er voldoende plaatsen zijn. En niet iedereen gaat naar een vakantiepark als ze een week vrij hebben denk ik.

Zoals beloofd eindelijk de foto 's op computer gezet.
Zo kan ik ze nu hier ook plaatsen.
Het zijn enkel de eerste drie lammetjes, de twee die pas geboren zijn heb ik nog gen foto 's van.
Heb ze zelf ook nog niet gezien, het regent veel en ze blijven in hun kot.
De andere lammetjes komen ook niet zo heel veel buiten.

En dan nu de foto's
https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/10408128_891837860837563_3353651217175884530_n.jpg?oh=bda5477f51037c882c3f3d1d83771a23&oe=557BC309

https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11001838_891837984170884_5480634286102365776_n.jpg?oh=c3ed80279bfe910cf4ad9e193b026678&oe=558717E5

https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11021084_891837914170891_2035372958739424662_n.jpg?oh=09c69adf5ac85590bec0691b19337a15&oe=5548C5F4

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/1528487_891837907504225_4857700884336206958_n.jpg?oh=0c304a60b5f1ce670e5d9f3054f329d6&oe=557B85A6&__gda__=1434148507_8d2ecb264f14d3edab41a142698f50bc

Het zijn niet de beste foto's.
Maar probeer er nog wel eens enkele te nemen.
En dan hopelijk met de twee kleintjes er bij.

Nu ga ik slapen.
Vorige nacht amper geslapen door de pijn.
Heb het drie uur zien worden :-(

Slaap zacht  :z :z :z

Veel liefs, knuf  O+
Heidi  :W

26-02-2015 om 11:59 uur

Hey Heidi! Wat een schatjes he, die lammetjes! Zo leuk en ieder jaar weer!
Heb je die basketbal rolstoelles via het KVG gegeven? Fijn dat de kinderen volgzaam waren en goed meededen! Dan is t leuk om te doen! Maar begrijpelijk dat t veel van je heeft gevraagd! Ben je er een beetje van bijgekomen?
En die pijn steeds............ Heel vervelend dat het je zo uit de slaap houd!
Heel veel succes in alles!!
Lieve groetjes :*

26-02-2015 om 18:43 uur

Wat een schatjes....
Wat vervelend van je schouder zeg. heb je een verkeerde beweging gemaakt of heeft dit verband met de spierzwakte? Ik hoop in ieder geval dat de pijn snel minder wordt en je weer wat beter kunt slapen.

Groetjes Tessa

27-02-2015 om 23:09 uur

Hoi Heidi,

Echt mooie lammetjes! Ik vind je foto's wel mooi.
Wat erg dat je zoveel pijn had / hebt. Je hebt je nachtrust hard nodig.
Kun je de huisarts of het ziekenhuis niet bellen?
Ik ben moe, ga nu slapen.
Een goed weekend,

Kariboe

28-02-2015 om 23:18 uur

@Milly ja zijn idd schatjes, en kunnen zo zot doen, zou het eens moeten filmen. Neen de rolstoelbasket les heb ik via de club gegeven waar ik aangesloten ben. Ja idd soms heb je een klas waar je echt geen weg mee kunt en dat is echt vermoeiend, je merkt direct of een leerkracht iets te zeggen heeft aan de leerlingen of niet. Ik ben nog steeds ontzettend moe, maar vecht verder.
@tessa ja zijn super schatjes en gekjes af en toe, vooral als ze hun kuren krijgen dan springen ze in het rond en zo echt om te lachen. ik weet niet hoe het kwam, had plots zeer, denk eerder door spierzwakte en spieraandoening. hoop dat het snel weer in orde is.
@Kariboe dank je, ja het zijn schatjes. ben bij ha geweest, maar kan het niet onderzoeken omdat het getapt is. Als het blijft moet ik eens komen als de tape er af is dat ze kan zien wat het is, pijnmedictie is omhoog, maar nog helpt het niet voldoende.

Foto 's van de lammetjes moet ik nog eens trekken.
Want de teller staat op vijf.
Ze zijn zo schattig.
En ga eens zien of ik ze niet kan filmen.

Verder niet veel gedaan.
's nachts slaap ik niet goed en in de dag ben ik uitgeteld.
Schouder speelt me nog steeds parten.
Ondanks pijnmedicatie verhoogd is.

Nu proberen te slapen.
Morgen er vroeg uit.
Papa was vandaag jarig.
En morgen brengen ze iets dus moet er iemand op zijn.
Word leuk.

Een fijne zondag morgen!

Slaap zacht

Veel liefs,knuf  O+
Heidi  :W

01-03-2015 om 13:59 uur

Hoi Heidi,

Gelukkig voor je dat je wat meer pijnmedicatie hebt, dat is alvast wat. Maar dat het nog niet voldoende werkt is wel een teken aan de wand. Misschien morgenvroeg maar de kine en de huisarts bellen?
Gefeliciteerd met je papa! Brachten / brengen ze een cadeautje voor je papa?
Jij ook nog een fijne zondag,

Kariboe

01-03-2015 om 14:07 uur

Wat een schattige lammetjes hebben jullie Heidi! Hoeveel verwachten jullie er nog?
Vervelend die pijn. Gelukkig heb je pijnstillers, maar als dat niet afdoende is....
Gefeliciteerd met je vader. Was het een gezellige dag?
Groetjes,
Oma Akke