Waar we februari al bijna door zijn.

17-02-2015 om 11:06 uur

Hallo lieve lezers,

Ik mocht mij laatst weer melden bij de longarts, mijn nieuwe longarts.
Ik ben overgestapt qua ziekenhuis gezien de verhuizing en Den Haag nu niet meer haalbaar is om 'even' op controle te komen.
Gelukkig zit de poli in Hellevoetsluis en scheelt dat weer reistijd.

Ik had een afspraak gekregen omdat ik overstapte, heb hier niet zelf om gevraagd, dus leek mij dat er al een verwijzing was geregeld. Helaas was dat niet het geval, de assistente was licht gefrustreerd toen ik niet wist dat ik een verwijzing mee had moeten nemen, maar ondanks dat ging de afspraak wel door.

Mijn nieuwe longarts is een wat oudere man met (gelukkig) goede humor..
Zo vond hij mij goed in staat mijn eigen verhaal en geschiedenis te vertellen en vond ook dat ik te kort (qua lengte) was voor mijn gewicht en maakte hier geen punt van.
Gezien ik nu stabiel ben zonder medicatie vond hij het in eerste instantie raar dat ik langs kwam, maar toen ik hem vertelde van de zwangerschap vond hij het logisch.
Hij heeft mijn verhaal aangehoord en mijn longen geluisterd. Ik moest ook maar een longfunctie blazen nu ik stabiel was zodat hij een goede waarde had om vanuit te gaan.
Wel moet ik, wegens de zwangerschap, nu onder controle blijven. In elk geval de komende paar weken dat ik zwanger ben. Hij gaat mijn dossier opvragen en over 10 weken zie ik hem weer.

Hij kon me de situatie schetsen in welke vormen astma zich kan uiten tijdens zwangerschap.
Ik had 3 mogelijkheden; 1) Geen last.. 2)Last zodra mijn buik zich gaat vormen en alles omhoog gaat drukken.. 3) buitensporig last van astma en zelfs aan de prednison.
Maar die laatste optie, vertelde hij, had hij van de 1000 zwangere tot nu toe maar 2-3 x gezien.
Ik denk zelf dat ik bij groep 2 hoor, niet om pessimistisch te zijn, maar ik denk wel dat ik er last van ga krijgen. Is het niet vanwege m'n buik en het omhoog drukken, denk ik dat ik wel last ga krijgen van het weer. Het is natuurlijk hoog zomer als m'n zwangerschap klaar is.
Maar dat is toekomst, daar maak ik mij nu nog niet druk om.

Ik heb laatst mijn 15 weken echo gehad, maar beeb liet zich niet zo zeer zien.
We zagen een hoofdje, een handje en een hartje. ( wat klopte)
Maar de hartslag was met moeite te vinden, omdat beeb zich verstopte.
Uiteindelijk hoorde we hem wel, een sterke snelle hartslag.
Toen hoorde we ineens harde ruis, en beeb scheen te bewegen of zelfs te schoppen naar de dopler!
Beeb is nu al een handvol! Dat beloofd nog wat.

Ik ben nu sinds vorige week maandag aan het afbouwen qua medicatie voor de misselijkheid en tot nu toe, lukt dat aardig. Ik moet het heel soms nog gebruiken maar voor de rest kan ik weer eten en drinken.
Een hele opluchting!

Ik heb zelfs sinds deze week meer energie om iets te doen, en maak daar goed gebruik van.
De toekomstige babykamer word komende week geverfd en daarna komt het laminaat erin.
Bij het verven zal ik niet aanwezig zijn, blijven luchtjes, dus ik ontvlucht het huis voor een high tea (heel vervelend! :+)

Hopelijk blijft deze stijgende lijn qua energie zich nog even volhouden!

Ik ben nog wel steeds op zoek naar een baan, heb komende donderdag weer een sollicitatiegesprek, maar blijf telkens geweigerd worden door de zwangerschap. Sommige bedrijven bellen dan om het te vermelden want als het zwart op wit staat, zijn ze aan het discrimineren en kan ik er stappen mee ondernemen.
Erg jammer allemaal. Maar ik probeer positief te blijven! Kost ook wat energie..

Tot snel weer lieve lezers  :s)

:W :W

Login of registreer om te reageren
17-02-2015 om 11:44 uur

Ha Ilona,

Leuk van je te lezen en t zijn positieve berichten! Fijn hoor! hopelijk blijft dat zo!
En wens je ook toe dat je een baan vindt, want thuis zijn is wel lekker (leuk aan baby-dingen werken) maar daar heb je niet je opleiding voor afgerond...!

Groetjes

Login of registreer om te reageren
23-02-2015 om 11:42 uur

Ben blij te horen dat het nu inderdaad allemaal de goede kant op gaat. Het is ook echt een leuk verhaal om te lezen.

Zet hem op verder!!!

Ik had zelf echt onwijs veel pijn en last met mijn astma tijdens de verhuizing. Ik weet niet hoe jij daar mee omging? in het nieuwe huis was er heel veel stof, dit werkte heel slecht voor mij. Ik heb extra medicijnen genomen maat dit hielp allemaal niet heel erg. Ik had nog specifiek aan de verhuizer gevraag of er iets te doen was met de stof. De verhuizers hadden hier een oplossing voor, zo hebben wij namelijk alles ingepakt en met het weghalen van kasten en meubiliair extra op de stof gelet. Zeer fijn verhuisbedrijf. Als je dus nog een keer gaat verhuizen dan weten zij hoe je dit het beste kan doe met astma problemen.

Nogmaals ik wens je sterkte verder, en ben blij even mijn zegje te kunnen doen over mijn eigen verhuizing haha.

Login of registreer om te reageren
23-02-2015 om 14:57 uur
Reactie op Kroost28

Ben blij te horen dat het nu inderdaad allemaal de goede kant op gaat. Het is ook echt een leuk verhaal om te lezen.

Zet hem op verder!!!

Ik had zelf echt onwijs veel pijn en last met mijn astma tijdens de verhuizing. Ik weet niet hoe jij daar mee omging? in het nieuwe huis was er heel veel stof, dit werkte heel slecht voor mij. Ik heb extra medicijnen genomen maat dit hielp allemaal niet heel erg. Ik had nog specifiek aan de verhuizer gevraag of er iets te doen was met de stof. De verhuizers hadden hier een oplossing voor, zo hebben wij namelijk alles ingepakt en met het weghalen van kasten en meubiliair extra op de stof gelet. Zeer fijn verhuisbedrijf. Als je dus nog een keer gaat verhuizen dan weten zij hoe je dit het beste kan doe met astma problemen.

Nogmaals ik wens je sterkte verder, en ben blij even mijn zegje te kunnen doen over mijn eigen verhuizing haha.

Ik heb van te voren alles schoongemaakt en in dozen gedaan en ervoor gezorgd dat de meest belangrijke dozen dezelfde dag al naar het nieuwe huis konden.
Verders heb ik weinig mee geholpen qua sjouwen en dragen van de dozen en spul, dat heb ik heerlijk overgelaten aan manlief en familie plus vrienden. Ik kon tijdens de verhuizing nog net de eerste trap op, (verhuisd van een appartement met lift naar een eengezinswoning) maar inmiddels wonen we er 9 maanden en gaat het beter qua trappen.

Login of registreer om te reageren
28-02-2015 om 18:24 uur

Helaas inmiddels enorm verkouden geworden.
Binnen een avondje is het als een masker onder m'n gezicht gaan zitten.
Volgens manlief ademde ik vannacht erg onregelmatig, dus ben ik gestart met Qvar en is de Ventolin m'n nieuwe vriendje weer geworden.
Omdat ik geen lucht via m'n neus, dus voel ik me aardig rot.
Stomen werkt helaas niet zoals ik gehoopt had, dus ik hoop nu dat de Qvar kan voorkomen dat het op m'n longen valt.

Wel aan het dubben, gezien de benauwdheid en slechte ademen als ik slaap, wanneer ik ingrijp.
Maar gelukkig word ik goed verzorgd door m'n manneke.

Gisteren was ik op de huishoudbeurs, omdat het al een tijdje op de planning stond wilde ik dat het doorging ondanks dat ik twijfelde of het me wel ging lukken. Ik reed naar de vriendin toe (45 min) om daar de trein te pakken naar Amsterdam.
Toen we uiteindelijk aan kwamen nog even snel naar de wc voor het shoppen kon gebeuren.
Helaas ging het daar al mis, toen ik stond te wachten bij de trolleys werd ik niet lekker.
Ik werd bleek, duizelig en zag sterretjes, en tot mijn hoogtepunt heb ik mijn maag geleegd in de prullenbak..
Erg gĂȘnant!

Uiteindelijk ging het wel weer en konden we door.
Na een avod shoppen, keerde we terug naar huis.
Toen bleek er een storing te zijn met de wissels en moesten we in de metro naar Amsterdam Centraal en daar terug naar Den Haag.
Het was ZO druk en ZO warm.. We stonden als sardientjes in de sauna te wachten op de 8 haltes die we moesten afleggen.
Tot ik bij halte 4 niet lekker werd. Het was te warm en te druk..
Gelukkig op het moment dat ik niet meer goed op m'n benen kon staan en bang was flauw te vallen, waren we op Centraal.
Ik heb geen flauw idee hoe ik van de metro naar een bankje gegaan ben, maar toen ik zat ging het eindelijk beter.

We zijn beide goed thuis gekomen, maar ik heb een uitgaansverbod gekregen van manlief.
Wat best redelijk is..

Iemand nog tips voor me..
Deze dame zit er vandaag even flink doorheen..

Tschuss! :W

Login of registreer om te reageren
28-02-2015 om 22:24 uur

Xylomethazoline neusspray zodat je neus open blijft (als dat mag als je zwanger bent) en een paar keer per dag je neus spoelen met zout water om te voorkomen dat het naar beneden zakt. Beterschap!

Login of registreer om te reageren
13-05-2016 om 12:19 uur

Wat een mooi stukje en wat fijn dat je zwangerschap zo goed verloopt!!! Heel veel succes!!!

Login of registreer om te reageren
15-05-2016 om 13:50 uur

Minder hooi op je vork nemen. Goed drinken en eten als je een dagje uit bent. En verder genieten van je zwangerschap, het is zo weer voorbij!

Login of registreer om te reageren
03-08-2016 om 18:37 uur

Hoi Ilona,
Ik vroeg me af hoe het nu met je is?
Groetjes,
Suusje

Login of registreer om te reageren