Lange zuurstof slang

09-03-2015 om 09:48 uur

Is er een lange zuurstof slang die niet zo in de knoop raakt dan de gebruikelijk
ronde groen slang.
Je moet deze geregeld uit de knoop halen omdat die steeds op krult.
Dus ik zoek er een die  die mooi op en plat op de grond blijft liggen zodat iemand anders er niet over heen struikelt.
Mijn zuurstof leverancier heeft zoiets niet.

Login of registreer om te reageren
09-03-2015 om 09:58 uur

Hoi Vaan

Ik heb ook een lange slang maar geen groene maar doorzichtig en het probleem wat jij hebt is bij deze niet, vervelend lijkt het me wel.
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
09-03-2015 om 11:20 uur

Beste Vaan,

Wat vervelend dat de zuurstofslang telkens in de knoop raakt. Misschien kan een andere zuurstofleverancier wel een andere slang leveren.

Heb je al gehoord van de zuurstofslanggeleider? De slanggeleider is een apparaat dat werkt als een takel. De slang wordt opgehangen aan de wand. De slang is daarbij perfect geordend. De slanggeleider neemt een ruimte in beslag van 30 bij 30 cm. van het plafond tot aan de vloer. Je loopt, net zoals je gewend bent, met het uiteinde van de slang in de hand door het huis. Op de terugweg wordt de slang automatisch teruggerold.

De zuurstofslanggeleider wordt nog niet vergoed. Toch is het op dit moment mogelijk de zuurstofslanggeleider aan te schaffen. Ben je geïnteresseerd dan kun je ons een e-mail sturen advieslijn@longfonds.nl , dan zorgen we dat je alle informatie krijgt.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
09-03-2015 om 12:45 uur
Reactie op vaan

Is er een lange zuurstof slang die niet zo in de knoop raakt dan de gebruikelijk
ronde groen slang.
Je moet deze geregeld uit de knoop halen omdat die steeds op krult.
Dus ik zoek er een die  die mooi op en plat op de grond blijft liggen zodat iemand anders er niet over heen struikelt.
Mijn zuurstof leverancier heeft zoiets niet.

Hallo Vaan,
Ik heb hier ook een lange slang van ca. 12 mtr. en is niet groen maar doorschijnend maar krult bij mij ook steeds op hoor. Dat komt omdat je heel dikwijls dezelfde kant op draait en de mijne blijft ook niet helemaal plat op de grond maar ik zal het er mee moeten doen, ik haal hem ook nogal eens uit de knoop.
Groetjes van Hannie

Login of registreer om te reageren
09-03-2015 om 17:21 uur

Hoi Vaan,

Ik weet niet welke zuurstof leverancier jij hebt maar sinds kort
heeft Vivisol nieuwe doorzichtige lange slangen die plat op de grond blijven liggen en niet meer opkrullen.

Login of registreer om te reageren
09-03-2015 om 19:35 uur

Hoi Vaan
Diezelfde heb ik ook van de Vivisol, misschien hebben ze een bepaalde naam als je een andere zuurstofleverancie hebt! Succes
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
09-03-2015 om 19:51 uur

Hoi hoi,
Nou ik heb diezelfde ook van Vivisol, waar de slang recht is ligt tie wel plat maar er liggen heel de dag van die krullen ofwel lussen op de grond , nu liggen er ook weer 5 of 6 lussen die ik straks weer terug draai. Doe ik toch een keer of 4 per dag.

Groetjes van Hannie

Login of registreer om te reageren
09-03-2015 om 20:32 uur

Hoi Hen
Het zijn nieuwe slangen en die zijn beter en blijven echt liggen.
Blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
09-03-2015 om 20:45 uur

Als het een slang is zoals ik die bij mijn CPAP heb: ik heb ook een doorzichtige die niet krult. Vivisol is voor cpap apparaten ook een bekende leverancier. Mijn leveracier is echter Vital Aire.

Login of registreer om te reageren
24-03-2021 om 15:40 uur

Ook ik had hinder van een krullende slang. Dit heb ik opgelost door er een flexibele spiraalband met een diameter van 6 mm omheen te plaatsen. Dit kan alleen bij de doorzichtige slang.
Groet, Joke

Login of registreer om te reageren
15-05-2021 om 15:28 uur

ik had hier ook heel veel last van tot ik een 'draaibaar koppelstuk' tussen mijn neusbril en de zuurstofslang deed, nu bijna nooit last meer mee.
(Merk: Salter Labs)

Login of registreer om te reageren