Longforum 2.0: Tips & Tricks

12-05-2015 om 10:16 uur

Hierbij vast wat handige tips voor gebruik van het nieuwe forum.

- je kunt je eigen bericht nog 4 uur bewerken. Je komt in de bewerk functie door het tandwieltje rechts boven je bericht te gebruiken.
- als je je profiel aanpast en je geen geboortedatum hebt ingevuld kan je een foutmelding krijgen. Deze is op te lossen door je geboorte datum aan te passen naar een fictieve datum (of je echte geboortedatum als je dat wil).
- standaard is je e-mailadres niet zichtbaar. Mocht je het wel zichtbaar willen hebben kan je hiervoor het vinkje aanzetten in je profiel.
- soms krijg je bij een persoonlijk bericht de melding dat iemand het gesprek verlaten heeft. Mocht je het gesprek willen voorzetten kan je die iemand gewoon weer toevoegen.
- lees ook de F.A.Q. voor overige informatie.
- vragen over hoe iets werkt kan je altijd in dit topic stellen.

Login of registreer om te reageren
14-05-2015 om 10:14 uur

'Topics' helpt inderdaad een heel eind! Gelukkig. ;)

Nu de andere punten nog. ;)

Login of registreer om te reageren
14-05-2015 om 10:29 uur

Ooh nu zie ik het inderdaad, dankjewel! =D>

Login of registreer om te reageren
14-05-2015 om 10:30 uur
Reactie op Gwenny

Hoi Sien,
Het is inderdaad iets anders geworden maar het is er nog wel!
Als je bovenaan op "Topics" klikt dan zie je daar "nieuw" bij staan als er een nieuwe reactie is. Je moet wel een stuk naar beneden scrollen omdat de sticky topics ook daar bovenaan staan

De sticky topics zijn er ondertussen uit gehaald, die staan niet meer in de weg. Als ze er wel tussen staan is dat omdat er een nieuwe reactie in geplaatst is.

Login of registreer om te reageren
14-05-2015 om 11:14 uur

Voor de mensen die net als ik bijvoorbeeld veel op de SC zitten of natuurlijk een ander topic, als je het sterretje aanklikt wordt het een favoriet, die je dan weer terug vind bij de vaandel naast je naam.

Login of registreer om te reageren
Moderator
14-05-2015 om 11:16 uur
Reactie op horta

Erg onhandig is inderdaad dat je niet ziet of er nieuwe berichten zijn.

Je kan bv wel in je profiel instellen of je bv een pop up of email wil ontvangen bij een nieuw bericht!

Login of registreer om te reageren
14-05-2015 om 11:50 uur

Ik bedoelde berichten als in nieuwe reacties in het forum. Niet PM's. ;)

Login of registreer om te reageren
14-05-2015 om 11:52 uur
Reactie op horta

Ik bedoelde berichten als in nieuwe reacties in het forum. Niet PM's. ;)

Jouw antwoord was al gegeven ;)

Reactie op Stardust
Je kunt zien of er nieuwe berichten zijn via de knop 'topics' links boven. Daar krijg je een lijst te zien van alle topics waar het laatst in is gepost. De sticky topics zijn er nu tussen uit tenzij daar in gepost is. De melding 'nieuw' voor het topic laat zien in welk topic ook wat nieuws zit.

Het kan zijn dat dit niet voor ieder topic in de lijst staat. Dat komt omdat die lijst wordt gesorteerd op laatst geposte bericht. Mocht je dus iets lezen uit een topic maar uit 'oudere' nog niet zijn die nog nieuw.

Login of registreer om te reageren
14-05-2015 om 11:53 uur

Ook dat was al duidelijk omdat Stardust na mij reageerde. ;)

Login of registreer om te reageren