Longforum 2.0: Tips & Tricks

12-05-2015 om 10:16 uur

Hierbij vast wat handige tips voor gebruik van het nieuwe forum.

- je kunt je eigen bericht nog 4 uur bewerken. Je komt in de bewerk functie door het tandwieltje rechts boven je bericht te gebruiken.
- als je je profiel aanpast en je geen geboortedatum hebt ingevuld kan je een foutmelding krijgen. Deze is op te lossen door je geboorte datum aan te passen naar een fictieve datum (of je echte geboortedatum als je dat wil).
- standaard is je e-mailadres niet zichtbaar. Mocht je het wel zichtbaar willen hebben kan je hiervoor het vinkje aanzetten in je profiel.
- soms krijg je bij een persoonlijk bericht de melding dat iemand het gesprek verlaten heeft. Mocht je het gesprek willen voorzetten kan je die iemand gewoon weer toevoegen.
- lees ook de F.A.Q. voor overige informatie.
- vragen over hoe iets werkt kan je altijd in dit topic stellen.

Login of registreer om te reageren
15-05-2015 om 08:52 uur

Het is een mooie upgrage van het forum.

Vraagje waar is de RSS feed gebleven?

Login of registreer om te reageren
15-05-2015 om 11:09 uur

heel onhandig dat er geen knop voor nieuwe berichten is

Login of registreer om te reageren
15-05-2015 om 11:25 uur

Ook ik mis de knop voor de nieuwe ongelezen berichten.

Login of registreer om te reageren
15-05-2015 om 13:16 uur

Het ziet er mooi uit. Voor mij hoeft onder het kopje COPD de afbeelding van de long met COPD er niet zo groot op...Ik vond het fijn om op het oude forum te kunnen zien hoeveel lezers ik had. Mis dat een beetje. Het streelde de ijdelheid!

Login of registreer om te reageren
15-05-2015 om 13:28 uur

Het zou aan mijzelf kunnen liggen maar ik mis het pijltje om gelijk naar het laatste bericht van een topic te springen...wellicht is die er wel maar kan ik die niet vinden...??

Noot volgens mij zijn het geen copd longen maar zou wel het fijne ervan willen weten.

Login of registreer om te reageren
15-05-2015 om 13:53 uur

Nu ik zo beetje rond neus op het vernieuwde forum merk ik meer en meer dat het vernieuwde forum (nog) niet mijn ding is. Op dit vernieuwde forum kan ik nog minder mijn weg vinden dan op de vorige versie en zal ik nog minder posts (berichten) kunnen volgen wat me altijd toch al moeite kostte en ik ben echt geen digibeet en ken ik best wat fora. De knop nieuwe berichten was in het verleden (de vorige versie) onder andere daarvoor ook erg handig al is er nu een knop "Topics" gekomen maar werkt dat toch beslist erg anders.

Het forum is wat mij betreft minder overzichtelijk (in ieder geval voor mezelf) zal deze site dan ook minder gaan gebruiken en bezoeken. Dit zal je altijd hebben voor de een werkt het wel en voor de ander niet. Kijk het nog even aan maar dit is wel hoe ik het op dit moment ervaar en voel. Het samen delen en kunnen "volgen" en steunen was een surplus dat voor mijn gevoel minder is geworden. Het blijft er echter wel mooi uitzien.

Login of registreer om te reageren
15-05-2015 om 17:15 uur
Reactie op Gwenny
Reactie op Oma Akke
Ook ik mis de knop voor de nieuwe ongelezen berichten.

Deze kan je vinden onder het kopje "topics"

Jammer genoeg vind ik dit eigenlijk niet echt een hele goede vervanging voor de "ongelezen berichten sinds laatste bezoek" knop. Als je een week op vakantie bent geweest (of gewoon een week offline) staan die topics er namelijk niet meer tussen.

Login of registreer om te reageren
15-05-2015 om 18:11 uur

Ook ik mis het om vlug de ongelezen nieuwe berichten te lezen. Jammer. Oude manier was eenvoudiger voor me. Ziet er allemaal wel verders leuk uit. Ja Marcus ben het met je eens voor mij ook minder overzichtelijk en misschien ga ik ook minder gebruiken.

Login of registreer om te reageren
15-05-2015 om 18:46 uur
Reactie op Waterlelie
Reactie op Gwenny
Reactie op Oma Akke
Ook ik mis de knop voor de nieuwe ongelezen berichten.

Deze kan je vinden onder het kopje "topics"

Jammer genoeg vind ik dit eigenlijk niet echt een hele goede vervanging voor de "ongelezen berichten sinds laatste bezoek" knop. Als je een week op vakantie bent geweest (of gewoon een week offline) staan die topics er namelijk niet meer tussen.

Hoezo staan die er dan niet meer tussen?

De topics laat de topics zien waarin het laatst gereageerd is, aflopend gesorteerd op laatste reactie. Dit is zo goed als hetzelfde als op het vorige forum. Het enige andere is dat je het nu per topic ziet (persoonlijk vind ik dat handiger omdat ik nu de topics die ik minder belangrijk vind kan overslaan) in plaats van per bericht.

Login of registreer om te reageren