Dilemma werkkamer/kantoor

01-07-2014 om 15:36 uur

Hoi, ik heb een allergisch astma, zwaartepunt op huisstofmijt.
Op mijn werk (kantoor) heb ik zoveel mogelijk het raam open om te luchten.
Ik ga eerdaags verhuizen naar een andere kamer. Er zijn 2 opties:
a) een kamer waar het raam open kan (gelegen aan een binnentuin) maar waar geen gladde vloer is (maar wel een bijzondere soort vloerbedekking die beter zou zijn voor mensen met allergie) en
b) een kamer waar wel een gladde vloer kan worden gelegd, maar waar het raam niet open kan (vanwege drukke verkeersweg).
En nu heb ik dus een dilemma....
Wat zouden jullie mij raden?
Dank alvast voor jullie reacties

Login of registreer om te reageren
11-11-2014 om 15:58 uur
Reactie op abo

Wat mij opvalt, is dat geen van de mensen die gereageerd hebben, last hebben van een open raam.

Zelf verdraag ik geen open raam, dit veroorzaakt nl. tocht en slaat direct op mijn luchtwegen. Afgelopen jaar vele discussies over gehad en veel onbegrip van mensen, maar ik word er dus echt zieker van. Geef mij dus maar de kamer waar het raam niet open kan. Ik neem toch aan dat er een ventilatiesysteem is, anders zou het niet voldoen aan de eisen lijkt mij.

Waarschijnlijk hebben verschillende mensen met longziekten verschillende klachten...
Ik zit overigens niet op de tocht.  ;D

Login of registreer om te reageren
11-11-2014 om 17:27 uur

Misschien kun je eens op de site van allergiezorg.nl kijken.
Daar staan wat middelen die je zou kunnen gebruiken. ( heb met tapijtspray alleen geen ervaring)

Login of registreer om te reageren
23-05-2015 om 10:08 uur

Zelf heb ik spray die ik bij mijn hoezen voor mijn bed kreeg.
Sanamedi spray , het is een natuurlijke spray waar je je bed kussens gordijnen vloerbedekking e.d. mee in kunt sprayen.
Het zorgt ervoor dat huisstofmijt niet meer groeit,ontwikkelt en zich voortplant.

Login of registreer om te reageren