Mijn dagje XVIII

21-01-2016 om 23:07 uur Gesloten

Zo hier ben ik dan weer, en heb mijn laatste bericht van vorig topic staat nu ook hier ;).

@Elisa neen dat is niet echt over behang geverfd, dat is glasvezelbehang maar is geen echt behang dat geeft een structuur en je moet daarover verven, je kunt het niet zo laten. Glasvezelbehang is ook zo iets fijn om tegen de muur te hangen, je moet handschoenen aandoen, als dat tegen je huid komt krab je de hele tijd want dat jeukt verschrikkelijk en blijft meestal een tijdje. Je parkeerkaart moet je zeker aanvragen is belangrijk en je hebt het nodig. Ik vrees ergens dat het zh gaat zijn, zal het morgen wel horen. Ik heb nog niet goed geslapen, denk dat eerst alle meds hun werk moeten doen en dat het dan pas beter gaat gaan, afwachten wat prof morgen zegt.

@Edelweiss dank je, ja ik hoop het ook maar prof sprak er gisteren al van en mijn moeder zei vandaag morgen ligt er eentje in het ziekenhuis, en als zij dat al zegt. Als ik deze voormiddag beneden kwam dan zei ze je ziet er echt niet goed uit. Ze ziet direct als het niet gaat en het tijd word om aan zh te denken. Dat zijn er dus nu al twee, hoop morgen op ander nieuws maar weet het niet echt of het ander nieuws gaat zijn.

@Kariboe bedankt vind het ook een mooie warme kleur. Tot nu toe doen de ab niet veel heb ik de indruk. Afwachten tot morgen wat prof zegt. Oei ja snap dat je boos was, en zeker als ze dan een toets heeft. Hopelijk is de toets goed gegaan.

@solstice Dank je, ben heel blij met de kleur. Ik hoop ook dat hij iets weet, maar hij sprak al over opname en mijn moeder vandaag ook. Zullen morgen zien. Ik ben de reeks van Harry Potter aan het lezen, eerste boek is bijna uit. Zie al uit in het tweede boek te beginnen.

Morgen is het dan zo ver, ben benieuwd wat prof te zeggen gaat hebben.
Maar als ik hem woensdag hoorde vrees ik er een beetje voor.
En vandaag zei mijn mama als ze mijn haar aan het wassen was en papa kwam binnen, morgen ligt er eentje in het ziekenhuis. En als zij dat al zegt, ze heeft het meestal ook aan het rechte eind daarin.
Ik hoop ergens nog steeds van niet, maar als het zo is dan is het zo.
Afwachten tot morgen, laat zo snel mogelijk iets weten.

Verder vandaag veel gerust en wat gepuzzeld.
Niet zoveel als vorige dagen, maar ben al goed gevorderd.
Oordeel zelf maar ;)

http://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/2208797_orig.jpg

Maar nog wel veel te doen natuurlijk en het is niet zo een makkelijk stuk.
Veel puzzelstukjes trekken op elkaar.

En dan over het behang dat geen echt behang is.
Onder de laag verf zit glasvezelbehang waar je dus moet over verven.
Daar stond eerst blauw over en nu dus super mooi paars.
Hier is een foto van glasvezelbehang

http://images.yalwa.nl/1004432700/Glasvezelbehang-bij-Tapijt-en-Laminaat-Direct_2.jpg

Je hebt het in heel wat structuren en dat kan enorm jeuken als je er met blote handen aankomt.
Maar het geeft wel een mooi resultaat van je geverfde muur.

Zo maar eens een poging doen om te slapen.
Hopelijk lukt het deze nacht, vorige nacht was ook maar niets.
En dan morgen mijn prof zien, ben echt benieuwd wat hij gaat zeggen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

De reacties zijn gesloten.
22-01-2016 om 06:58 uur

Hoi heidi

Ik duim voor je dat de prof je thuis kan laten. En anders is het inderdaad maar logeren in het ziekenhuis.
Je muur vind ik een mooie kleur hebben.

Je puzzel gaat lekker opschieten.

Knuffel voor jou duck,bas en de kat

groetjes

petra ( zie hoevoeljevandaag)

22-01-2016 om 08:56 uur

Sterkte vandaag!

22-01-2016 om 09:08 uur

Hallo Heidi,

Hoop voor je dat het ietsjes meevalt en dat je thuis kunt blijven. Maar ja je moeder kent je al je hele leven lang en denk dat zij het wel kan inschatten van mijn dochter is te ziek enz. maar misschien heb je een iets betere nachtrust gehad.

Sterkte vandaag !

knuf,

Elisa

22-01-2016 om 20:09 uur

Hey Heidi, hoe is het nu? Hopelijk ben je weer naar gemogen!!
Heel veel sterkte. Ik denk aan je!
Lieve groet

22-01-2016 om 22:41 uur

@puckie dank je, ik ben nog thuis :) maar dat was prof zijn planning niet, leg het zo even uit. lekjes terug :).

@Edelweiss dank je ben nog thuis, maar door gekke omstandigheden, leg het zo uit.

@Elisa ik ben nog thuis, zo meer uitleg erover. Ja mama kan me heel goed inschatten. Slapen is nog een ramp, maar niets aan te doen. Medicatie mag niet. Dank je

@Milly Dank je, ja ik ben nog thuis alleen door rare omstandigheden een een koppig persoontje op dat vlak ;) leg het zo uit voor iedereen.

En dan nu mijn belevenissen in zh.
Naar de longfunctie en ja de longverpleegkundige zag al dat het niet goed zat.
Tja daarmee was ik er ook, en die vond het nodig me er even op te wijzen dat ik eerder moet komen.
Daar had ze waarschijnlijk wel een punt, tja ik stel graag uit.
Denk dat er wel een heel deel zijn die dat doen, of toch proberen.
Longfunctie was dus echt niet goed en dan was het wachten om naar prof te gaan.

Eerst iets gegeten met mama in de cafetaria.
En dan richting het verdikt, zelf al weten dat het niet echt oke zat.
En idd prof bevestigde, het is niet goed zei hij.
Ben 40% gezakt tegenover de vorige longfunctie.
En longen waren obstructief, dat had ik dus nog niet door :p
Hij zei het, maar dat had je wel al door.
Toen hij luisterde zei hij dat er weer amper ademgeruis te horen was.
Dat er dus heel weinig lucht binnen kwam in mijn longen.

Dan wat gaat er gebeuren zei hij.
Hij rade een opname aan en ja dat had ik verwacht.
Want meer doen thuis kon niet echt meer, het was aangeraden iv behandeling te doen.
Maar er was 1 groot probleem, het zh lag vol en ik zou op spoed moeten gaan liggen.
Tot er ergens eens een kamer vrij kwam.
En spoed en ik neen dat zie ik niet zitten.
Plus dan is er weer enorm veel risico om een infectie bij op te lopen.
En dat zei hij zelf ook, omdat longen zo zwak waren.

En daarmee kwam hij met optie twee aandraven.
we konden de cortisone verhogen, een hoge dosis, geen 32 mg zoals normaal maar 48 mg.
Dit een tijd aanhouden, dan naar 32 mg gaan en zeker een week nemen.
Ik moet hem op de hoogte houden, en donderdag terug longfunctie en consultatie.
Als dan de longfunctie niet goed is, dan ga ik recht naar een kamer.
En is er geen andere optie mogelijk, dan kan ik er niet meer onderuit.
Dus hopen dat de meds nu echt hun werk eens gaan doen.
En ja verder de volgende dagen niets doen dan rusten, rusten en nog eens rusten.
Me kalm houden en hopen dat longen weer normaal gaan doen.

En we gaan maar braaf luisteren naar mijn prof.
En heel hard hopen dat het beter gaat worden.
Kan dus nog wel wat duimpjes gebruiken.
En zeker donderdag, zie er wat tegen op, maar weet dat het nodig is.
Maar ik vecht en blijf vechten, mij krijgen ze niet snel klein ;)

Een goed liedje hiervoor is

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xo1VInw-SKc&feature=youtu.be[/youtube]

Fight Song van Rachel Platten, tegenwoordig als ik het even moeilijk heb luister ik ernaar en dan vind ik de kracht om terug te vechten.

Er zijn nog liedjes waar ik me erg kan aan optrekken.
Zoals van Frozen - let it go

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=L0MK7qz13bU&list=PLENu4xCr-5lA9j2vmBVWp…]

Van Brave - touch The Sky

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Mtgj8EY8xz0&index=7&list=PLENu4xCr-5lA9…]

En het KVG lied om de vrijwilligers te bedanken.
Dat doet ook veel, ze hebben dat voor ons gemaakt, dus ook voor mij.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Y30OrN266ZI&index=11&list=PLENu4xCr-5lA…]

Een ster van Stan Van Samang

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hoAUF76MWG4&index=16&list=PLENu4xCr-5lA…]

Come Dream a Dream van disneyland

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Fo9kMZvMjls&index=8&list=PLENu4xCr-5lDj…]

En kan zo nog lang doorgaan, heb op youtube een lijst gemaakt met de naam opkikker groep.
In die lijst staan al die liedjes en nog veel meer.
En als ik het even moeilijk heb zet ik die op.
Zo slaag ik me door moeilijke periodes of als het nieuws van mijn prof niet zo goed was.
Even gedachten ermee verzetten en als het lukt meezingen.
En anders in mijn eigen meezingen als longen te zwak zijn.
Er staan natuurlijk veel Disney liedjes in omdat die iets doen met mij.
Weet niet hoe het komt, maar kan dan even wegdromen en alles vergeten.

En nu de zoveelste poging om te slapen.
Mijn nachten zullen beteren eens mijn longen weer wat meer stabiel zijn.
Maar als we al wat rusten is dat ook al goed.

Slaap zacht!
En een fijn weekend!

Veel liefs, dikke knuf
Heidi

22-01-2016 om 22:52 uur

Heidi,
Ik ga héél hard voor je duimen dat de medicijnen hen werk gaan doen en dat je thuis kan blijven!
Hopelijk toch een beetje slapen vannacht, is ook héél goed voor je!
Mooi behang hoor, zal best leuk zijn in het paars.
Je bent al aardig opgeschoten met je puzzel, super-knap van je!
Goed rusten en hopen dat het aanslaat de medicatie!
Welterusten en een dikke knuffel,
Bessie

22-01-2016 om 23:32 uur

@Bessie dank je, ja zie er naar uit daar te kunnen slapen. Morgen gaan ze hier al wat verhuizen en zo. Zie er naar uit en ik moet alleen maar commando's geven :p Ik hoop ook dat ze eens gaan aanslaan. Neem nu echt een hoge dosis die moet toch eindelijk iets gaan doen. Van slapen is er nog niet veel sprake voorlopig, longen zijn nog te onrustig en heb pijn. Heb er iets voor ingenomen maar helpt niet voldoende. En de puzzel ja idd dacht de lucht dat is onbegonnen werk, maar daat staat ook al veel van in elkaar. Vandaag geen foto ervan genomen, zal ik morgen nog eens doen. Of eerder vandaag want het is ondertussen al 12 uur door en we zijn een andere dag ;) 23/1 van plaats 22/1. Ik ga heel goed rusten, doe dat al een twee tal weken ongeveer, nog een weekje erbij moet wel lukken denk ik. Knuf

Ja slapen lukt dus niet echt super.
Heb redelijk wat pijn ondanks mijn oxy contine (morfine)
Zou al eens veel doen als ik eens door kan slapen.
Zou longen ook goed helpen, maar ja die zorgen er mee voor dat ik slecht slaap.

Maar toch nog eens een poging ondernemen in de hoop toch wat te slapen.

Slaap zacht!

Fijn weekend!

Veel liefs, Dikke knuf
Heidi

23-01-2016 om 11:01 uur

Hoi Heidi,
gelukkig dat je nog thuis bent. Je loopt in het zkh inderdaad misschien nog meer infecties op. Als je het niet vertrouwt ben je alsnog zo daar.
Op de spoed gaan liggen is inderdaad niet ideaal, daar slaap en eet je slechter dan thuis en word je nog zwakker. Ik heb tijdens L. haar zwangerschap lang in het zkh gelegen en raakte toen gestrest omdat ik mijn eigen eten en spulletjes niet in de buurt had.
Ik hoop dat de hoge dosering Cortisone je gaat helpen.
Ik duim voor je donderdag.
En daarvoor dat je beter slaapt.
L. haar toets was goed gegaan, ze had een 8,7.
Nu zijn we in het subtropisch zwembad.
Groeten,

Kariboe

23-01-2016 om 12:34 uur

Zo dat was dan net op t nippertje Heidi! En 48 medrol is 60 pred..dat is best veel! Hopelijk red je het hiermee thuis, dat zou echt heel fijn zijn!! Maar balen dat je dus zo ziek bent, want je hebt best veel LF verloren. Hopelijk komt dat gauw weer terug en helpt de medrol je weer uit dit dal!
Geniet van je mooie paarse muur :)

24-01-2016 om 07:43 uur

Hallo Heidi,

Fijn dat je nog thuis bent ( wat niet gebeurd was als alles niet bezet was geweest ). Inderdaad kun je in een ziekenhuis soms nog zieker worden dan hoe je erin komt en vooral op spoed omdat daar toch wel heel veel virussen en bacterieen zijn, veel deuren open en dicht gaan. Denk dat thuis altijd wel beter aanvoelt dan zkh. Dat is niet leuk dat je morfine moet nemen voor de pijn. Ook pijn houdt je uit slaap. Wou graag voor je een heerlijke lange nacht slapen en je daar dan een stuk beter van voelen. Kan het mooie muziek van de playlist je niet lekker in slaap doen sluimeren?
Is je bed al verhuisd naar je nieuwe slaapkamer? Hoop dat de hoge dosering cortisone flink zijn best gaat doen en je zo uit het ziekenhuis houdt.

@Kariboe gelukkig heeft L. ondanks dat ze s'avonds zo laat nog bezig was met haar tablet de toets heel erg goed gemaakt. Kan me voorstellen hoor dat je boos was toen je haar daarop betrapte. Hoop dat jullie beiden extra hebben genoten van het subtropisch zwembad.

denk aan je Heidi

groetjes en een knuf,

Elisa