Mijn dagje XVIII

21-01-2016 om 23:07 uur Gesloten

Zo hier ben ik dan weer, en heb mijn laatste bericht van vorig topic staat nu ook hier ;).

@Elisa neen dat is niet echt over behang geverfd, dat is glasvezelbehang maar is geen echt behang dat geeft een structuur en je moet daarover verven, je kunt het niet zo laten. Glasvezelbehang is ook zo iets fijn om tegen de muur te hangen, je moet handschoenen aandoen, als dat tegen je huid komt krab je de hele tijd want dat jeukt verschrikkelijk en blijft meestal een tijdje. Je parkeerkaart moet je zeker aanvragen is belangrijk en je hebt het nodig. Ik vrees ergens dat het zh gaat zijn, zal het morgen wel horen. Ik heb nog niet goed geslapen, denk dat eerst alle meds hun werk moeten doen en dat het dan pas beter gaat gaan, afwachten wat prof morgen zegt.

@Edelweiss dank je, ja ik hoop het ook maar prof sprak er gisteren al van en mijn moeder zei vandaag morgen ligt er eentje in het ziekenhuis, en als zij dat al zegt. Als ik deze voormiddag beneden kwam dan zei ze je ziet er echt niet goed uit. Ze ziet direct als het niet gaat en het tijd word om aan zh te denken. Dat zijn er dus nu al twee, hoop morgen op ander nieuws maar weet het niet echt of het ander nieuws gaat zijn.

@Kariboe bedankt vind het ook een mooie warme kleur. Tot nu toe doen de ab niet veel heb ik de indruk. Afwachten tot morgen wat prof zegt. Oei ja snap dat je boos was, en zeker als ze dan een toets heeft. Hopelijk is de toets goed gegaan.

@solstice Dank je, ben heel blij met de kleur. Ik hoop ook dat hij iets weet, maar hij sprak al over opname en mijn moeder vandaag ook. Zullen morgen zien. Ik ben de reeks van Harry Potter aan het lezen, eerste boek is bijna uit. Zie al uit in het tweede boek te beginnen.

Morgen is het dan zo ver, ben benieuwd wat prof te zeggen gaat hebben.
Maar als ik hem woensdag hoorde vrees ik er een beetje voor.
En vandaag zei mijn mama als ze mijn haar aan het wassen was en papa kwam binnen, morgen ligt er eentje in het ziekenhuis. En als zij dat al zegt, ze heeft het meestal ook aan het rechte eind daarin.
Ik hoop ergens nog steeds van niet, maar als het zo is dan is het zo.
Afwachten tot morgen, laat zo snel mogelijk iets weten.

Verder vandaag veel gerust en wat gepuzzeld.
Niet zoveel als vorige dagen, maar ben al goed gevorderd.
Oordeel zelf maar ;)

http://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/2208797_orig.jpg

Maar nog wel veel te doen natuurlijk en het is niet zo een makkelijk stuk.
Veel puzzelstukjes trekken op elkaar.

En dan over het behang dat geen echt behang is.
Onder de laag verf zit glasvezelbehang waar je dus moet over verven.
Daar stond eerst blauw over en nu dus super mooi paars.
Hier is een foto van glasvezelbehang

http://images.yalwa.nl/1004432700/Glasvezelbehang-bij-Tapijt-en-Laminaat-Direct_2.jpg

Je hebt het in heel wat structuren en dat kan enorm jeuken als je er met blote handen aankomt.
Maar het geeft wel een mooi resultaat van je geverfde muur.

Zo maar eens een poging doen om te slapen.
Hopelijk lukt het deze nacht, vorige nacht was ook maar niets.
En dan morgen mijn prof zien, ben echt benieuwd wat hij gaat zeggen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

De reacties zijn gesloten.
27-01-2016 om 14:06 uur

@Heidi, ik snap dat je zittend niet lekker kunt slapen. Je houding is dan inderdaad niet goed. Maar liggend krijg je het zeker benauwd?
Ik hoop dat je - ondanks je ziek zijn - hebt genoten van je bezoek. Je hebt dat nu juist zo nodig.
Natuurlijk is ziekte een goede reden om je kaartje te verlengen! Die verzoeken krijgen ze dagelijks.
Ik hoop dat je longen morgen goed genoeg zijn om mee naar huis te mogen. Je verdient dat.
>:D<
Maar je hebt gelijk: als het beter voor je is dat je in het ziekenhuis blijft, moet het.
L. heeft nu 2 vriendinnetjes te spelen. En ze zijn toch druk.
:((
Het huis is een zwijnenstal. Maar ja, L. geniet. En ik werk 4 dagen per week dus ze verdient het om fijn te spelen.

@Puckie, ik hoop dat je niet te veel pijn hebt en dat de operatie goed gelukt is.

Groeten,

Kariboe

27-01-2016 om 21:53 uur

@puckie Dank je, tot nu toe gedragen ze zich nog niet zo goed, hopelijk morgen wel. Zo tijdens de longfunctie. En ik lig in mijn nieuwe slaapkamer, is wel raar zo de eerste nacht, maar ook heel fijn. Hopelijk is de enkeloperatie goed verlopen en zijn je longen braaf geweest. Ik hoop voor je dat de pijn erdoor weg is. Lekjes en een aai :)

@Kariboe Ja als ik me wat meer leg protesteren mijn longen en zittend valt het beste mee, maar is geen echt ideale houding om te slapen. ik heb zeker van mijn bezoek genoten, was fijn en hebben gelachen. Was echt heel leuk, maar vermoeiend. Ik hoop ook dat ik morgen terug mee naar huis mag. Dat mijn longen zich gedragen tijdens de longfunctie. Ik weet idd als het nodig is dat dat het beste is. Maar sta er niet voor te springen, maar dat doet niemand denk ik. En mijn maag zou er goed mee zijn om even alles intraveneus te krijgen, maar ga er niet achter vragen. Fijn dat L geniet van het spelen.

Vandaag nog goed gerust in de hoop morgen een super longfunctie te blazen.
Mama en papa hebben hard gewerkt zodat ik nu in mijn nieuwe slaapkamer slaap.
Dat is ook veel beter voor mijn longen, er is niets waardoor ze kunnen geprikkeld worden hier.
En daar ga ik voor zorgen dat dat zo blijft.

's avonds neem ik alleen mijn computer mee naar hier.
Zo kan ik als ik niet kan slapen toch wat muziek luisteren.
Of een spelletje spelen, of een film zien die op computer staat.
Niet alle films staan op de computer.
Bij ons hebben ze een digicorder, dat is een toestel waar je tv mee kunt zien.
Het is niet enkel via de kabel maar ook via internet.
Je kunt films bestellen, films opnemen, ...
De meeste disneyfilms staan daar op en daar heb ik een tv voor nodig.
Maar dat is niet zo gezond dat op je slaapkamer te hebben staan.

Ben echt blij dat ik nu in mijn nieuwe kamer lig.
Zo fijn en mooi, de muren zijn echt goed gelukt.
De kleur is super en het is hier stiller dan op de andere kamer.
Nu slaap ik niet meer boven de living en hoor ik de tv niet meer.
Papa kijkt vaak nog laat tv en op de andere kamer hoorde ik dat.
Gaat heel anders zijn hier slapen, laat jullie morgen zeker weten hoe de eerste nacht was ;)

Het bezoek van gisteren was super leuk.
We hebben lekker gegeten en ook veel gelachen.
Deed echt deugd om even andere rond mij te hebben.
Even niet denken aan hoe ik me voel en zo.
Maar het was wel erg vermoeiend, was daarna heel moe.
Maar dat had ik er voor over :)

Morgen vroeg eerst naar de kine, mijn longen nog eens vrij maken.
En ze op dat moment nog proberen op te voeden (als dat nog mogelijk is natuurlijk :p want het zijn er erg koppige die tot nu toe niet goed luisterde)
Misschien heeft de kine meer geluk.
En gaan ze daar eens naar luisteren.

En dan tegen 11 uur naar het zh voor de longfunctie.
Die is om 11 uur en dan is het even wachten voor ik bij de prof kan.
Die kon maar om 13 uur, hij zei wel dat ik later mocht komen voor de longfunctie.
Dat hij gewoon een uur moest aanduiden.
Maar weet niet of ze daar op de longfunctie gaan kunnen mee lachen.
Denk toch tegen 11 uur te gaan en dan zoals de vorige keer iets te eten daar.
En dan door naar de prof, ben echt benieuwd hoe het gaat zijn.
Zie wel hoe peakflows zijn maar durf daar niet echt op voort gaan.
En misschien gebeurd er deze nacht een wonder.

Nu maar slapen, dat ik morgen zo fit mogelijk ben.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

28-01-2016 om 01:27 uur

Hoi Heidi
Slaap en ik zijn nu geen vrienden.
Moest een nacht overblijven in het ziekenhuis
Bloeddruk en blaas zijn vervelend
Nu wel stabiel
Om 6:00 mag de catheter eruit hopelijk is de blaas dan weer braaf.
Longen zijn wel braaf hier

En ik krijg pijnstiller via infuus.

Ik duim dat je lekker slapen
En je longfunctie stabiel of beter 8s.

Knuffel
Petra

28-01-2016 om 06:29 uur

Hallo Heidi,

Wat leuk dat je al op je nieuwe slaapkamer kan slapen. Fijn dat je daar minder last hebt van geluiden van beneden. Hoop voor je dat je er veel meer rust door krijgt.
Leuk dat je zo hebt genoten van je visite en het ziek zijn een beetje meer naar de achtergrond kon drukken.
Hoop dat je longen nu toch iets rustiger zijn en dat het goed gaat met de longfunktie en dat je verders thuis kunt herstellen. Veel succes dus vandaag tegen 11.00 uur longfunktie.

knuf,

Elisa

28-01-2016 om 13:55 uur

@Heidi, fijn dat je bezoek gezellig was. Ik geniet daar ook altijd van.
Lekker dat je op je nieuwe slaapkamer slaapt nu. Prikkelarm en stil is inderdaad goed voor je. En extra ruimte is heerlijk.
Ik hoop dat de kine een wondertje voor elkaar heeft gekregen. :-/ De slijmen weg heeft gejaagd en plaats heeft gemaakt voor lucht.
Je hebt inmiddels je longfunctie geblazen en bent waarschijnlijk ook wel bij de professor geweest. Ik hoop dat je weer huiswaarts kon keren.
Groeten,
Kariboe

28-01-2016 om 19:17 uur

Hoi Heidi,
Heerlijk dat je in je nieuwe kamer kon slapen, fijn hoor!
Ook een gezellige middag gehad las ik, inderdaad wel lekker even iets anders.
Hopelijk is het gegaan vandaag en ben je thuis en kan je in je eigen kamer lekker slapen vannacht!
groetjes en een dikke knuffel,
Bessie

28-01-2016 om 22:27 uur

@puckie ik hoop dat je blaas braaf gebleven is. En dat je ondertussen naar huis bent gemogen en in je eigen bedje kunt slapen. Hier niet echt goed, maar gelukkig wel thuis. En ben nog steeds geen vriendjes met slapen :(

@Elisa ja ik had om 11 uur longfunctie, maar was niet zoals gehoopt. Het bezoek was heel leuk, heb er van genoten.

@Kariboe Het wondertje is spijtig genoeg uit gebleven, maar ben gelukkig nog thuis. Zo meer uitleg, hoef ik het maar 1 keer te typen ;). Ja deze kamer is echt beter voor mij, geen enkele prikkel voor mijn longen, geen tapijt geen beeldjes, geen boeken, ... gewoon een bed, twee nachtkastjes een kleerkast en een ladekast. Alles is goed af te sluiten en kan makkelijk afgekuist worden. Ideaal voor mijn longen en al de rest staat op mijn vorige kamer, dat word zowat mijn eigen living/bureau zodat ik een plek heb om alleen te zitten of met vrienden.

@Bessie ik ben gelukkig nog thuis, en kan in mijn eigen kamer/bed slapen. Veel beter dan een ziekenhuis bed.

En dan nu eerst mijn bezoekje aan het ziekenhuis.
Om 11 uur longfunctie geblazen en ja het was niet goed.
Amper gestegen een 6% maar het is al iets.
Dan samen met mama iets gegeten in de cafetaria.
Was gezellig en leuk, wat gebabbeld over van alles en nog wat.
De tijd ging snel voorbij en dan tegen 13 uur naar de prof.

Dit was met een heel klein hartje want ja wist dat het niet goed was.
En wist ook wat hij de vorige keer gezegd had.
Maar mijn lieve prof was te laat.
Het werd half twee en nog geen prof te zien.
Jawel gezien had ik hem al, maar was er nog niet bij binnen.
Rond kwart voor twee kwam hij mij roepen.

En in zijn kantoor direct het is niet zo goed.
Dat had ik dus zelf door 6% stijging met zo een hoge dosissen cortisone.
Ik dacht dit word blijven, maar na wat praten en naar mijn longen luisteren.
Zijn we dan tot het besluit kunnen komen om nog een weekje thuis te proberen.
Mits ik een heel klein beetje verschil voelde, anders had ik niet terug thuis geweest.
De cortisone moet ik een week aanhouden op 32 mg nu.
Mits mijn maag ervan begint af te zien.
en volgende week woensdag of donderdag moet ik hem bellen.
Om dan verder te zien hoe we nu verder gaan doen.
Of het toch opname word (ik hoop van niet)

En ja nog steeds bedrust voorgeschreven.
En daar ben ik toch zo goed in he.
Gelukkig dat mijn lichaam het zelf ook aangeeft en dat het niet lukt veel te doen.
Na de consultatie kwam hij nog papieren geven.
En hij pakte mijn schouder vast, en zei we komen er wel terug door.
We gaan er samen voor vechten, het is echt een schatje.
Zo vind je niet veel profs de dag van vandaag.
Mijn prof heeft nog echt het hart op de juiste plaats.
En doet niet zo uit de hoogte, maakt soms zelfs grapjes om er even iets luchtigs tussen te gooien.
Ik ben echt blij met hem als prof, wil geen andere meer.

Heb niet eerder geschreven omdat ik op was van het ziekenhuisbezoekje.
Deze morgen was ik eerst naar de kine om half negen.
Dan naar huis en iets later naar ziekenhuis.
Heb daar van 10u30 tot denk 14 uur of 14u30 gezeten.
Was in ieder geval pas om 14u45 terug thuis.
En van het ziekenhuis naar huis is een 10 min rijden.

Deze morgen is er hier bij ons in de buurt een zeer zwaar ongeval gebeurd.
Gelukkig ben ik binnendoor naar de kine gereden want de grote baan naar hen toe was afgesloten.
vier jongeren van 19 jaar waren het einde van hun examens gaan vieren.
En door veel te hoge snelheid zijn ze uit de bocht gevlogen en op een vrachtwagen gereden.
Drie van de inzittende waren op slag dood en 1 passagier ligt in coma en vecht voor zijn leven.
Dat was om 4u30 ongeveer gebeurd en de baan is tot de middag afgesloten geweest.
Vind het heel erg voor die vrachtwagen chauffeur die is in shock afgevoerd naar het ziekenhuis.
En dan ook voor de ouders en de familie van die jongens, krijg dat thuis.

Heb dat ooit met een goede vriend gehad.
Alle vriend een collega van mijn mama waar we heel goed mee opschieten.
Haar zoon en dochter waren een nachtspel aan het doen.
En zijn om welke reden weet ik niet meer beginnen slippen en tegen een verlichtingspaal gereden.
Bert was in coma en is een paar dagen later overleden.
Hun dochter was zwaar gewond, maar heeft het overleeft.
Wij kregen midden in de nacht toen telefoon van hun moeder.
Dat doet raar zo een telefoon krijgen.
Dus kan me er iets bij voorstellen als er ineens politie voor je deur staat en dat komt melden.

En nu maar slapen, want morgen terug kine.
En dan onze opdracht uitvoeren, hopelijk lukt het.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

29-01-2016 om 11:09 uur

Fijn dat de prof je de kans geeft om thuis te herstellen. Is altijd beter en fijner dan een ziekenhuisopname.
Dus: sterkte, en houd je maar koest, dat is voor nu heel belangrijk.

29-01-2016 om 17:44 uur

Fijn dat je tóch nog thuis mag blijven!!! Beterschap verder!
Heel erg zo'n ongeluk!! Zoveel verdriet ineens!

29-01-2016 om 18:10 uur

Hallo Heidi,

Dat is dan ontzettend fijn voor je dat je naar huis mocht. Wel heel goed gaan rusten Heidi en dat zou toch moeten lukken op je rustige mooie slaapkamer en dan niet teveel spullen om prikkels te geven aan je longen. Hoop dat alles goed komt en dat de longfunktie voor aankomende donderdag weer verbeterd is en natuurlijk dat je maag het uithoudt!
Ja dat is heel erg als er jongeren zo hun leven verliezen. Ze zien geen gevaar. Wat erg voor de families!

Heidi ik hoop nu echt dat je opknapt want je bent zo al zolang goed ziek. Beterschap!

knuffels,
Elisa