Ademhalingstechniek als je benauwd bent.

10-02-2016 om 08:49 uur

Heb via derden een ademhalingstechniek geleerd die bij mij althans heel goed werkt.
Probeer de site van professor Buteyko, www.buteyko-methode.eu
Gaarne info te ontvangen van de mensen die dit geprobeerd hebben, bij voorbaat dank.
Groetjes,
Alfredo

Login of registreer om te reageren
10-02-2016 om 16:00 uur

Alfredo - wat ik nou jammer vind aan de Buteyko is dat ze er zo geheimzinnig over doen, en je echt totaal nergens wat thuis oefeningen kunt vinden. Je "moet" de cursus volgen omdat je het anders verkeerd zou kunnen doen, maar ik zie dat meer als winstbejag... het lijkt wel of cursisten een "contract" moeten tekenen om geen enkele oefening vrij te geven want waar je ook zoekt, ook niet in de boeken, nergens vind je iets. Het is denk ik best een goede therapie maar dat je geen enkele oefening kunt krijgen zonder een cursus vind ik vaag... maar ; Als jij er baat bij hebt, dan kun jij vast een paar simpele basis oefeningen met ons delen??

Login of registreer om te reageren
16-02-2016 om 08:08 uur

Ik doe dit al vanaf sept , nu een vlinke verkoudheid maar ik het niet benauwd gehad .het is best moeilijk het uit te leggen het gaat ook om controle pauze enhet is elke dag wel oefenen meschien dat het boek leven zonder astma dankzij de buteyko methode van dickkuiper je verder kan helpen het is door de neus in en uit ademen maar je heb professionele hulp nodig om dit goed te doen wij moeten dit aan hen over laten zij hebben hier voor geleerd succec er mee

Login of registreer om te reageren
18-02-2016 om 14:51 uur

Ik heb een paar jaar geleden de Buteykomethode geleerd van een ceasartherapeute en was een tijd lang ook heel enthousiast, maar je moet inderdaad. Je leert de methode in een aantal lessen (6 รก 8 bij mij) en verder moet je het zelf doen (elke dag!!!) Opvallend is dat doordat je alleen door je neus ademt, je neus in korte tijd helemaal "schoon"wordt, geen sprays meer nodig. Wel leidde het bij mij tot hyperventilatie omdat ik te hoog ademde. Ook kreeg ik heel moeilijk de controlepauze onder de knie. Ben wel blij dat ik het geprobeerd heb. Toch wel veel van geleerd. Er bestaat een boekje "Leef gezond, adem rustig" van Masha Anthonissen, die de methode goed uitlegt.

Login of registreer om te reageren
21-02-2016 om 13:00 uur

dymphybol, ik heb het boek ademhaling als medicijn over de Buteyko, eigenlijk n.a.v. jouw eerdere berichten maar je wordt er geen steek wijzer van. Ik geloof er niet in, dat je het zonder cursus fout zou doen en dat dat de enige voorwaarde is om het te kunnen leren. Je hebt overal boeken van zelfs de boeken voor dummies dus voor mij een reden om wantrouwend te zijn. Geef gewoon een paar simpele oefeningen die ieder mens kan doen zodat je aan de hand daarvan ook kunt bepalen of je wel zoveel geld wilt uitgeven aan een cursus...

Login of registreer om te reageren