Mijn dagje XIX

20-03-2016 om 21:38 uur Gesloten

@Kariboe marimba speel ik niet meer, daar moet je lag voor recht kunnen staan en dat lukt mij niet meer. Plus je moet ook snel van de ene kant naar de andere kunnen gaan, en dat is ook niet meer aan mij besteed. Fijn dat ze blij is met haar fiets en dat hij goed fietst, dat is het belangrijkste. Dank je, heb er heel wat uren in gestoken. Maar was met veel plezier gedaan. Een kraamfeest van een ijsberentweeling moet leuk zijn, heb ik nog nooit meegemaakt. Zaterdag komen mijn schoonzus en broer met kato. En zondag gaan we gaan eten :)

@Milly iets voor jou nu :)

http://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/7898646_orig.jpg

http://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/4771245_orig.jpg

Zal ook eens foto's maken van de tekeningen.

8 juni mag ik in het zh gaan spreken over mijn ervaring als persoon dat sondeert.
Vind het heel leuk dat ze mij vragen.
Vandaag daar met bezig geweest, maar is niet simpel iets op papier te krijgen.
Gelukkig heb ik nog een aantal dagen de tijd.

Weet ook niet goed welke foto's ik wel of niet zou gebruiken.
Zal morgen of een andere dag eens een aantal hier plaatsen en dan mogen jullie mee kiezen.
Hoop ergens dat ik er zelf wat uit kom.

Verder eigenlijk niet veel gedaan.
Wat gerust, wat op computer getokkeld en tv gekeken.
Een heel rustig dagje met andere woorden.

Nu maar in bed kruipen.
Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

De reacties zijn gesloten.
21-03-2016 om 17:28 uur

@Heidi, misschien heb je wel verteld dat je gestopt bent met Marimba maar was ik het vergeten. Lang staan is inderdaad zwaar.
Gezellig dat je broer en zijn vrouw langskomen met Kato. Een klein kindje geeft altijd sfeer. Het verveelt nooit om hen te observeren.
Leuk dat ze je zodanig vertrouwen dat ze je laten spreken over sonderen. Hoe beter mensen geinformeerd zijn hoe beter ze met hun handicap om kunnen gaan.
En deskundigen die ervaringsverhalen horen leren meer over de praktische kant en hoe patienten het een plekje geven.
Ik ben weer niet fit. Heb pijn bij het ademen, keelpijn en spierpijn. Je hoort meer mensen zeggen dat ze zo kwakkelen deze winter.
Ik hoop dat het gauw overgaat.
Groeten,

Kariboe

22-03-2016 om 15:20 uur

@Kariboe Hopelijk gaat het al wat beter met je, en anders toch eens langs ha gaan. Ik duim voor je.

Vandaag ga ik niet veel schrijven over mezelf.
Mijn gedachten zijn bij Brussel.
Van een paar mensen weet ik niet waar ze zijn en of ze veilig zijn.
Hoop zo snel mogelijk hen te horen.

Deze morgen als ik wakker werd, werd ik er direct mee geconfronteerd.
Ik heb er geen woorden voor.
Weet niet wat ik moet zeggen.
Voel alleen heel veel erbij.

Er is nu al sprake van ongeveer 34 doden en tegen de 200 gewonden.
Ze worden nu ook naar het uz leuven gebracht met een helikopter.
Nu begint het leven rond brussel terug op gang te komen.
Treinverkeer komt stilletjes aan terug op gang.
Kinderen mogen van school gehaald worden, da mocht eerder niet.

En er zijn drie dagen van nationale rouw afgekondigd.

http://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/9925029_orig.jpg

Ga wat proberen te rusten nu.

Veel liefs, knuf
Heidi

22-03-2016 om 15:37 uur

Hallo Heidi,

Hier weer een kort berichtje.

Hoop voor je dat de mensen die je kent ongedeerd zijn. Het is weer verschrikkelijk wat er gebeurd is. Zoveel verdriet weer bij vele gezinnen. Angst. Het is toch ook niet veilig meer met zo'n Iss. Brrt. Ja rusten is altijd goed. Rust ook altijd even s'middags want door mijn slechte nachtrusten hou ik het ook geen hele dag vol.

Hier gaat het iets beter al hoewel je levert wel weer in als je een ab kuur gehad hebt. Dat wordt dan minder bij de fysio. Zondag naar verjaardag van L. geweest. Hij was de week daarvoor 5 geworden maar kon toen niet naar zijn verjaardag omdat ik ziek was.

@Kariboe hoop dat je vlug opknapt. Vervelend al die virussen die je zo plagen. Anders doen wat Heidi zegt en even bij de ha langs.

groetjes en knuf,

Elisa

23-03-2016 om 03:08 uur

hoi heidi,

Ik leef met je mee wat er is gebeurt in brussel en duim dat je vermiste mensen snel worden gevonden.
Ik hoop dat je intussen toch verder opknapt.

knuffels

petra

23-03-2016 om 12:44 uur

Ook mijn meeleven voor jullie allen!!

23-03-2016 om 13:31 uur

@Elisa Fijn dat je toch opknapt met de ab. Ondertussen weet ik dat de personen die ik ken veilig zijn.

@puckie de personen die ik ken zijn allemaal veilig gelukkig maar, hier nog niet zo goed, altijd verhoging.

@Edelweiss bedankt, doet veel te zien dat iedereen aan Belgiƫ denkt en vooral aan Brussel.

Het leven hier gaat stilletjes voort, met de gedachten aan gisteren.
Zoals ze steeds op tv zeggen 22/3 is een zwarte dag, en dat gaat zo blijven.
De luchthaven is erg vernield, en blijft waarschijnlijk nog even dicht.
Sinds gisteren vier uur kwam alles hier weer op gang.

Gelukkig weet ik van de personen die in Brussel waren dat ze veilig zijn.
Ook al is er niemand gewond die ik ken, en ken ik de overleden niet.
Alle dat hoop ik toch want nog niet alle namen stonden in de krant.
Krijg ik bij het zien van de beelden tranen in mijn ogen.
Zien dat er zoveel solidariteit is met Belgiƫ en Brussel doet veel.

En ook als ik het liedje van John Lennon - Imagine hoor.
Krijg ik tranen in mijn ogen.
Werd gisteren gezongen in Brussel.
Voor alle slachtoffers.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VOgFZfRVaww&feature=youtu.be[/youtube]

Verder hier nog steeds aan het vechten tegen een infectie.
Breekt precies niet helemaal door.
Maar voel het wel aan mijn longen, ben benauwder dan anders.
Hopelijk gaat het gewoon door, zonder heel ziek te worden.

Nu even naar zh voor een voorschrift voor mijn spalk.
Probeer deze avond nog iets te schrijven als ik niet te moe ben.

Veel liefs, knuf
Heidi

23-03-2016 om 14:05 uur

@Heidi, het is afschuwelijk wat er in Brussel gebeurd is.
Een vriendin van mij woont in een dorp bij Brussel. Ze is ongedeerd gelukkig.
Gelukkig jouw vrienden en familie ook!
Het is zo zinloos.
Ik hoop dat je infectie niet doorzet. Fingers crossed.
Ik heb dat ook wat jij zegt: het breekt niet echt door maar ik heb pijn bij het ademen. Als het niet over gaat ga ik inderdaad naar de huisarts.

@Elisa, het gaat iets beter. Als ik over een week nog / weer gammel ben ga ik inderdaad naar de huisarts.
Fijn dat je naar L. zijn verjaardag kon. Een week later, kinderen denken daar gelukkig niet aan.
Ik hoop dat je door de fysio weer conditie krijgt.

Groeten,

Kariboe

23-03-2016 om 14:42 uur

Hallo Heidi,

Het verdrietige wat gebeurd is in Brussel blijft lang hangen. Nu was het in Brussel de vorige keer in Parijs en nu afwachten waar ze weer toeslaan. Ja dit is gewoon onnodig geweld voor macht en geloof.

Nee dat is niet leuk Heidi dat je nu al weer een poosje met een virus zit die niet echt doorbreekt maar wel al je energie opslurpt en je pijn doet bij het ademen en je weinig lucht geeft. Zou toch zeggen die infectie is wel doorgebroken anders toch geen koorts enz. Ben je al weer bij je ha langs geweest dan? Voor jou toch wel een heel lange periode van moeten vechten tegen infecties. Is toch geen wonder dat je dan toch zo moe bent. Hoop voor je dat je een periode gaat aanbreken om te genieten en geen infectie.

Heb iets last van mijn rugspieren. Verkeerde beweging gemaakt. Maar wat paracetamolletjes ingenomen.
Ook geprobeerd wat te fietsen op de hometrainer met zuurstof. Valt dik tegen en morgen naar fysio. Hopen dat ik geen beestjes oppik. Kans is groter als je onder de mensen komt.

@Kariboe meestal voel je je s'morgens beter maar in de loop van de dag wordt temperatuur meestal hoger en nemen de ongemakken zoals pijn bij ademen weer toe. Op tijd naar de ha kariboe. Anders duurt straks herstel nog langer.
Gelukkig dat ook jouw vriendin ongedeerd is. Het is toch wat zomaar een bom ergens laten ontploffen om je zin door te drijven.
L. was heel blij dat we nog voor zijn verjaardag kwamen. Hij had om visspulletjes gevraagd en die hebben we meegenomen. Nu zeuren bij zijn pa van wanneer gaan we vissen? Ja gelukkig op die leeftijd kijken ze nog niet naar datums.

groetjes en knuf,

Elisa

23-03-2016 om 21:09 uur

@Kariboe het is idd zinloos geweld, gelukkig is je vriendin veilig. Ik was ook blij als ik deze nacht het berichtje zag ik ben veilig van de laatste persoon die ik kende in Brussel. Hier is vrees ik de infectie doorgebroken, zal maar eens een afspraak maken bij de ha.

@Elisa Dat is idd geweld dat er niet hoort, zinloos geweld. Zoals vandaag in koppen twee broers zeiden, dat is ons geloof niet, ons geloof zegt dit niet. Zij waren ook op de luchthaven. Ik ben nog niet bij mijn ha geweest, maar ga zeker een afspraak maken. Kun je je niet beschermen als je naar de fysio gaat? Een mondmasker dragen en nadien handen ontsmetten?

Denk dat naar de ha een aangeraden opdracht is.
Net toch koorts beginnen maken, dus is idd doorgebroken.
En zal langs gaan, maar op donderdag werkt ze niet.
Vrijdag is ook goed, denk ik dan.

Wat merk je nu in leuven van terreur.
Ging naar het zh voor een voorschrift van mijn spalk.
En kwam daar politie tegen, voor onze veiligheid.

Daarjuist ging kopen er rond.
Erg hoe de luchthaven eruit ziet.
Maar mooi om te zien hoe iedereen meeleeft.

En nu slapen, denk dat dat het beste zou zijn.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

24-03-2016 om 17:23 uur

Hallo Heidi,

Heel verstandig van je dat je toch naar je huisarts gaat. Jammer dat je vandaag dan niet ging omdat ze er vandaag niet was. Hoop dan dat je het niet te erg benauwd gehad hebt afgelopen nacht en vandaag.

Wanneer ga jij je nieuwe spalk krijgen?

Ik denk dat de veiligheid in Belgie wel een hele tijd verhoogd blijft. In Nederland zal het ook wel verhoogd worden. Is gewoon erg dat dat moet.

Ja vanmiddag naar fysio geweest. Nou je kunt direkt merken dat je slechter bent omdat je ziek bent geweest. Ook heb ik maar eens aan gekaart dat ik zo slecht slaap of tewel al tijden niet slaap. Hij kon het zien aan de wallen onder en om de ogen. Mijn man ziet dat niet zo maar hij wel. Denk dat een ha bezoekje van mij ook niet verkeerd zou zijn. Word toch zo vervelend zo en dat moe en lamlendig zijn wat dan niet alleen van de longen is.

Morgen boodschappen doen. Hebben zo paasweekend en de vier kleinkinderen met ouders zouden langs komen. Gezellig.

groetjes en knuf,

Elisa