Mijn dagje XIX

20-03-2016 om 21:38 uur Gesloten

@Kariboe marimba speel ik niet meer, daar moet je lag voor recht kunnen staan en dat lukt mij niet meer. Plus je moet ook snel van de ene kant naar de andere kunnen gaan, en dat is ook niet meer aan mij besteed. Fijn dat ze blij is met haar fiets en dat hij goed fietst, dat is het belangrijkste. Dank je, heb er heel wat uren in gestoken. Maar was met veel plezier gedaan. Een kraamfeest van een ijsberentweeling moet leuk zijn, heb ik nog nooit meegemaakt. Zaterdag komen mijn schoonzus en broer met kato. En zondag gaan we gaan eten :)

@Milly iets voor jou nu :)

http://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/7898646_orig.jpg

http://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/4771245_orig.jpg

Zal ook eens foto's maken van de tekeningen.

8 juni mag ik in het zh gaan spreken over mijn ervaring als persoon dat sondeert.
Vind het heel leuk dat ze mij vragen.
Vandaag daar met bezig geweest, maar is niet simpel iets op papier te krijgen.
Gelukkig heb ik nog een aantal dagen de tijd.

Weet ook niet goed welke foto's ik wel of niet zou gebruiken.
Zal morgen of een andere dag eens een aantal hier plaatsen en dan mogen jullie mee kiezen.
Hoop ergens dat ik er zelf wat uit kom.

Verder eigenlijk niet veel gedaan.
Wat gerust, wat op computer getokkeld en tv gekeken.
Een heel rustig dagje met andere woorden.

Nu maar in bed kruipen.
Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

De reacties zijn gesloten.
24-03-2016 om 20:04 uur

@Heidi, ik baal in jouw plaats dat je weer een infectie hebt die zoveel gedoe geeft.
Steeds jij.
Ik klaag al omdat ik wat kwakkel, maar jij wordt door jouw ziek zijn echt gehinderd in alles.
Ik hoop dat de huisarts je morgen kan helpen. En dat je kunt genieten van Pasen.
Als je de politie bij het ziekenhuis ziet staan word je herinnerd aan wat er is gebeurd. Maar het is wel een veilig idee.

@Elisa, ik snap dat je moe bent en wallen hebt. Je man ziet jou natuurlijk iedere dag dus die is er in gegroeid. Dan valt het minder op. Of wil hij er niet aan? Wat heel begrijpelijk zou zijn.
Mijn neus is geloof ik wat meer open. En ik voel me wat beter.
Fijn dat L. zo blij is met zijn visspulletjes. Gezellig; vader en zoon samen vissen.

Morgen vrij, nu lekker slapen.

Groeten,

Kariboe

25-03-2016 om 21:51 uur

@Elisa ben vandaag naar de ha geweest en terug een infectie op mijn longen, morgen weet ik of het bacterieel of viraal is. Dus of het uitzieken is of ab. Donderdag heb ik mijn spalk, spannend :) ben erg benieuwd. Hopelijk kan de ha je helpen, want weinig tot niet slapen is echt niet goed en heeft ook invloed op je longen.

@Kariboe Het is ondertussen bekent dat de infectie weer op mijn longen zit. Morgen weet ik of het bacterieel is of viraal, uitzieken of ab. Ja met de politie en het leger word je er idd aan herinnerd, maar geeft ook een gevoel van veiligheid. Ik probeer als ik buiten ga er niet te veel aan te denken, en gewoon doen wat ik moet doen.

Vandaag bij de ha geweest en weer een infectie op de longen.
Morgen weet ik of het viraal of bacterieel is.
Dus of het uitzieken word of ab nemen.
We gaan voor de optie geen cortisone, hoop dat dat lukt.
Maar het voelt echt niet goed, en longen zijn weer niet goed.

En ik heb ruzie met de saturatiemeter van mijn ha :p.
Elke keer als ze sat. wilt nemen krijgt ze niets, en bij haar en een student werkte het wel.
En zo is het elke keer opnieuw, ik en haar saturatie meter komen blijkbaar niet goed overeen.
Ook al wrijf ik mijn vinger warm dan nog werkt die niet.
Heel raar maar kan er niet veel aan veranderen.
En ook als ik een andere vinger probeer doet die niets.
Als iemand er een verklaring voor heeft zou fijn zijn, dan weet ik waar het aan ligt.
We lachen er altijd om, maar vind het soms vervelend.

Verder gaat alles hier zijn gangetje, alles begint terug op gang te komen hier.
Moeten wel, mogen ons er niet door laten doen.
En er is veel rond de regering te doen en de fouten die gemaakt zijn.
Ik vraag me dan soms af had het echt kunnen voorkomen worden.
Probeer er niet te veel meer over na te denken.
Is zo al erg genoeg.

Vrienden van mij hebben heel veel geluk gehad.
Ze kwamen net aan aan de luchthaven als de eerste bom ontploften.
Ze zijn direct terug hun auto in gegaan en weggereden.
Hadden ze iets vroeger geweest waren ze waarschijnlijk bij de gewonden of zelfs doden geweest.
Hun zoon vertrok naar het wereldkampioenschap acro gym.
Omdat ze dichtbij woonden waren ze thuis later vertrokken.
Dat is hun geluk geweest, mede turners van hun waren er al wel.
Maar hebben gelukkig niets, gisteren zijn ze vertrokken.
Maar van op een andere luchthaven.

Zo proberen te gaan slapen, hoop dat het lukt.
Ben vrij benauwd om eerlijk te zijn.

In ieder geval een vrolijk Pasen en Paasweekend!

https://www.ardoer.com/sites/all/files/imagecache/arrangement_detailview/camping/duinoord/pasen-2.gif

http://www.restaurantcubalibre.nl/wp-content/uploads/2016/02/pasen-2016.jpg

Maak er een fijn weekend van.

Ik laat zeker dit weekend nog iets horen van mij.
Als ik de uitslag heb zal ik het hier zetten.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

26-03-2016 om 06:15 uur

Hoi heidi

Balen dat je weer infectie heb.
Duim dat je toch weer snel gaat opknappen en van de paasdagen kan genieten.

Wat betreft de saturatie meter ik heb daar ook altijd problemen mee. Koude vingers. Zelfs op de spoed schiet hij regelmatig in het alarm of geen meting of hele lage saturatie terwijl ik dan niet benauwd ben.

Knuffels
petra

26-03-2016 om 07:52 uur

Hallo Heidi,

Wat toch erg naar dat je toch een infectie op de longen hebt. Dat net weer voor Pasen en vooral omdat je schrijft dat je al erg benauwd bent. Virus of bacterie maakt niet uit zijn beiden vervelende dingen die je moet uitzieken. Maar ik heb wel een gevoel of denk als je ab kuurtje gehad hebt je ook weer veel vatbaarder bent voor de volgende infectie omdat ab ook de goede bacterieen dood maakt. Ik hoop gewoon dat het vlug opknapt. En die cortisone is dat zoiets als prednison? Hopen dat ook dat niet opgehoogd hoeft te worden.

Heb eindelijk afgelopen nacht iets geslapen. Heerlijk. Ben bang dat ik met het winkelen ook weer iets opgelopen heb omdat mijn neus soms dicht zit maar dat zou ook kunnen komen omdat er al weer stuifmeel is.

Bij fysio wordt bij inspanning ook mijn saturatie gemeten en soms is dat ook niet mogelijk. Is ook koud in die zaal. Soms een rare hartslagmeting van 40 of over de 200 wat helemaal dan niet kan zijn.

Voor jou vlug opknappen hoor als kan en dan toch nog genieten van de paasdagen als kan. Mooi weer zouden we helaas niet hebben. Jammer.

groetjes en knuf,

Elisa

26-03-2016 om 10:47 uur

@Heidi, ik hoop dat je infectie zo gauw mogelijk verbetert. Of het nu een bacterie of een virus is.
Van saturatiemeters heb ik geen verstand, heb gelukkig milde astma.
Je vrienden zullen wel flink geschrokken zijn! Poeh, er is minder nodig om te schrikken.
Jij ook een fijne Pasen.
Ik hoop vooral dat je opknapt, het weer is minder van belang.

@Elisa, fijn dat je wat beter geslapen hebt.
Heb je geen medicatie tegen stuifmeel-allergie?

Geoeten,

Kariboe

26-03-2016 om 10:51 uur

@puckie dank je hoop het ook dat de virussen snel hun valies pakken en vertrekken :p. Ik weet niet of het altijd aan koude vingers te wijten is, zelfs als ik ze warm wrijf lukt het niet. Heb wel gemakkelijk koude vingers, dus zou ook wel kunnen.

@Elisa Het is een virale infectie dus geen ab deze keer. Dus uitzieken en hopen dat de virussen snel hun valies pakken en vertrekken :). cortisone is hetzelfde als prednison, alleen noemt het bij ons medrol, en de dosissen zijn ook verschillend. Daarmee spreek ik altijd over cortisone dat is gemakkelijker. Fijn dat je vorige nacht geslapen hebt, een stap in de goede richting. Dank je, ja het weer valt niet zo goed mee, hadden hier vandaag een goede dag gegeven, maar is niet veel van te zien.

@Kariboe Het is een virus, hoop dat die snel zijn valies pakt en vertrekt :). Het weer is idd minder van belang, hadden hier een goede dag voorspelt maar is niet veel van te zien. Ja die waren erg geschrokken, zaten zeer snel terug in hun auto, gelukkig dat ze er niet eerder waren, want dan had het anders afgelopen met hen. Dan stonden ze in die vertrekhal waar alles gebeurde. Je moogt er eigenlijk niet aan denken hoe het had kunnen lopen. En die kinderen dat vertrokken naar het wereldkampioenschap, echt erg, gelukkig hebben ze allemaal niets, mijn vrienden niet en de twee andere die mee gingen ook niet. Waren alleen in shock maar zijn dan toch ook nog mee op de vlieger gestapt naar het wereldkampioenschap. Ze vonden het goed als ze maar niet in Zaventem moesten opstappen. Hier in België leeft het nog erg, er zijn mensen die zelfs op facebook zetten hoe kunnen we nu Pasen vieren met wat er gebeurd is. Maar we moeten verder en mogen ons er niet door laten doen.

De uitslag van bloed geeft aan dat het een virale infectie is dus uitzieken.
Gelukkig geen ab deze keer. Maar uitzieken en lichaam er zelf tegen laten vechten.
Wel wat de symptomen behandelen, zo voelt het toch ietsje beter.

Het weer zit hier niet echt mee, ze hadden nochtans een goede dag voorspelt.
Maar daar is niet veel van te merken.
Ga vandaag goed rusten en verder werken aan mijn powerpoint voor 8 juni.
Raak niet zo goed op gang ermee, en weet niet welke foto's erin te gebruiken.
Heb wel ideeën maar krijg het niet op de powerpoint.
Zal er vandaag wat aan prutsen en hopelijk kom ik tot iets.

Een fijne zaterdag!

http://www.tvnr.nl/hart-kaarsjes.jpg

Voor iedereen een hartje van kaarsjes.
Veel liefde en vrede in tijden als deze.

Veel liefs, knuf
Heidi :-h

26-03-2016 om 16:20 uur

Hallo Heidi,

Hoop voor je ook dat die virus snel vertrekt. Denk dat die hulpmiddelen zoals een neusspray , paracetamol , citroendrankje of hoestdrankjes, zinkzuigtabletjes wel iets bijdragen om je iets beter te voelen maar ja... ook liever geen virus. Kun jij er nog wel om slapen? Hoop van wel. Wie weet is ie ook wel weer vlug weg.

Hier vandaag prachtig weer maar wel veel wind. Toch even achter het huis met jas aan gezeten en hond aan de voeten. Zo lekker een sudoku puzzeltje opgelost. Manlief weg op zijn wielrenfiets aan het fietsen.Op een gegeven moment toch maar weer naar binnen. Zon achter het huis weg en dan toch wel te fris.

Of ik elke nacht nu goed of beter ga slapen is afwachten. Heb nu een keer een nachtje wel een paar keer wakker maar toch geslapen gehad. Dat was mooi en hoop dat het zo blijft maar ja....

Tegen beter weten in toch hopen op droog en mooi weer met Pasen want dan kun je nog even naar buiten.

Heidi ik hoop dat je vlug opknapt. Je bent al weer een paar dagen tegen die virus aan het vechten dus.. wie weet. Beterschap.

@Kariboe heb in verleden wel medicatie gehad voor hooikoorts(arius}maar later is me dat afgenomen want volgens die longarts had het geen effekt bij copd. Maar ik denk nog wel vaak dat ik wel allergisch ben voor bepaalde dingen. Gaat het nu met jou? Ben je iets opgeknapt? Gaan jullie nog iets bijzonders doen met Pasen? Ik heb alleen 1e paasdag het huis vol en gaan we gourmetten. Hopen dat ik het uithoud met de lucht.

groetjes en knuf,

Elisa

27-03-2016 om 12:54 uur

@Elisa Ik slaap in stukjes, word door de koorts al eens wakker, maar na iets in te nemen val ik wel weer in slaap en slaap ook in de dag. Hier heeft de zon uiteindelijk ook geschenen, maar ook veel wind. Vandaag schijnt de zon ook, maar ook weer veel wind en het heeft ook even geregend. Ik hoop dat je vorige nacht ook beter geslapen hebt.

Vrolijk Pasen

http://www.maskyno.nl/img/Krabbels/KrabPasen0001.gif

We gaan straks gaan eten voor Pasen.
Zie er naar uit met mama en papa gaan eten.
Gaat gezellig worden denk ik, en neem voordien iets in dat het me lukt.

Hopelijk hebben jullie ook leuke plannen voor vandaag.
Het is wat wisselvallig weer, hoop dat het bij jullie beter is.

Een fijne zondag!
En vrolijk Pasen!

Maak er een fijne dag van!

Veel liefs, knuf
Heidi

27-03-2016 om 19:35 uur

@Heidi, ik hoop dat je met uitzieken je virusinfectie kwijtraakt.
Was je etentje lekker en gezellig? Lijkt me gezellig met je ouders, hoefde je moeder ook niet te koken.
Komt morgen Kato nou?
Ik vond het vandaag eigenlijk best lekker weer. Wel fris en af en toe regen, maar ook zon en de meeste tijd droog. Gezond buitenweer. L. en ik zijn naar de dierentuin geweest. Maar voor jou ligt het anders, jij bent ziek. Dan is kou en regen moeilijker te verdragen.

@Elisa, gezellig dat je met de hond in het zonnetje hebt gezeten. Onze Cocker ging altijd in de zon liggen hoe koud het ook was. De Jack Russell niet, die was ook klein en dun behaard. Die lag liever voor de schuifpui.
Ik hoop dat het gourmetten leuk was. Vond dat als kind superleuk.
Ik voel me wat beter, het slijm komt los. Hoop dat de verbetering doorzet.

Liefs,

Kariboe

28-03-2016 om 14:42 uur

Hallo Heidi,

Ben ook ziek. Heb flink koorts en kriebelhoesten tot bijna spugen en heb gisteren haast niets gehad bij het gourmetten. Het smaakte niet. Ook vandaag vaak naar bed. Nee niet leuk. Geen verbetering dan morgen denk ik maar weer naar de huisarts.

Hoop dat jij wel hebt genoten van Pasen.

Het weer is wel heel ruig hier.

groetjes en liefs,

Elisa