Mijn dagje XIX

20-03-2016 om 21:38 uur Gesloten

@Kariboe marimba speel ik niet meer, daar moet je lag voor recht kunnen staan en dat lukt mij niet meer. Plus je moet ook snel van de ene kant naar de andere kunnen gaan, en dat is ook niet meer aan mij besteed. Fijn dat ze blij is met haar fiets en dat hij goed fietst, dat is het belangrijkste. Dank je, heb er heel wat uren in gestoken. Maar was met veel plezier gedaan. Een kraamfeest van een ijsberentweeling moet leuk zijn, heb ik nog nooit meegemaakt. Zaterdag komen mijn schoonzus en broer met kato. En zondag gaan we gaan eten :)

@Milly iets voor jou nu :)

http://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/7898646_orig.jpg

http://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/4771245_orig.jpg

Zal ook eens foto's maken van de tekeningen.

8 juni mag ik in het zh gaan spreken over mijn ervaring als persoon dat sondeert.
Vind het heel leuk dat ze mij vragen.
Vandaag daar met bezig geweest, maar is niet simpel iets op papier te krijgen.
Gelukkig heb ik nog een aantal dagen de tijd.

Weet ook niet goed welke foto's ik wel of niet zou gebruiken.
Zal morgen of een andere dag eens een aantal hier plaatsen en dan mogen jullie mee kiezen.
Hoop ergens dat ik er zelf wat uit kom.

Verder eigenlijk niet veel gedaan.
Wat gerust, wat op computer getokkeld en tv gekeken.
Een heel rustig dagje met andere woorden.

Nu maar in bed kruipen.
Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

De reacties zijn gesloten.
28-03-2016 om 19:42 uur

@Kariboe Gisteren was het gaan eten wel fijn, was wel moe daarna. Kato is vandaag niet geweest. Dit om te vermijden dat ze ziek zou worden. Vandaag in de voormiddag heeft het hier gestormd, in de namiddag was het wat beter, maar veel wind. En ik ben nog steeds ziek, daarjuist nog altijd koorts. Slaap tegenwoordig heel veel, deze morgen alle morgen bijna middag werd ik om 11u30 wakker en als ik niet oppas dan lag ik iets later in slaap in de zetel. Hopelijk heb je een fijne tweede paasdag gehad.

@Elisa dat is niet goed koorts hebben. Hopelijk trekt het weg en anders langs de ha. Zo te horen denk ik dat het morgen naar de ha gaat zijn. Hopelijk kan de ha u helpen. Het weer is hier ook ruig, deze voormiddag echt stormen en regenen, deze namiddag iets beter maar nog veel wind en af en toe regen. Heb wel genoten van het gaan eten gisteren. Hier ook nog steeds ziek en slaap tegenwoordig erg veel, zou dag en nacht kunnen slapen. Misschien goed om te genezen.

Eergisteren is er een lammetje dood geboren.
We dachten dit is de oplossing voor onze twee weesjes.
Papa liet ze drinken bij de moeder en sloot ze samen op in het kot.
Op hoop van zegen een adoptiemoeder te vinden voor hen.

Maar hoe hard we ook hoopte, het had geen zin.
's Morgens als papa naar de schapen ging was de moeder uitgebroken uit het kot.
En liepen de twee kleintjes terug in de weide rond.
Het was dus niet gelukt, maar zou schoon geweest zijn.
Papa had ook wel geregeld een flesje moeten bijgeven.
Maar niet zoals nu vier keer per dag.

Morgen om 11 uur ga ik terug langs ij de ha.
Hoop dat ze een oplossing heeft maar vrees ervoor.
Slaap ook erg veel, word wel wakker door de koorts.
Maar toch zou dag en nacht kunnen slapen.
En dat is niet van mijn gewoonten.
Ben benieuwd wat ze daarop te zeggen heeft.

Het gaan eten met mijn ouders was leuk.
Het viel goed mee, alleen het voorgerecht was echt wel simpel.
De rest was echt goed en het samen zijn was ook leuk.

Ben vandaag aan mijn powerpoint voorstelling bezig geweest.
En totaal niet tevreden, het lukt me maar niet wat ik wil vertellen in powerpoint om te zetten.
Weet wel hoe alles werkt en zo, en hoe je dingen zet in powerpoint.
Maar krijg mijn verhaal er niet in.
Want je zet het daar niet helemaal uitgeschreven in, maar in het kort.
En dat is net het moeilijke eraan.

Wil weergeven hoe het verlopen is, maar niet saai uit de hoek komen.
En hoe ik ermee omga ook beschrijven, en dat is wel op een grappige manier dat ik het verwoorde.
Maar hoe zet je dat daar in , dat is het grote vraagteken.

Weet nog eens dat ik het nieuws verwerkt had, ging vrij snel.
Zei ik tegen de verpleging wel handig.
Als er geen wc in de buurt is dan heb ik er geen last mee.
Want ik voel niet dat ik naar toilet moet.

Heb zoveel dat ik er in wil zetten maar krijg het er niet in gezet.
Zal me er nog eens wat mee bezig houden morgen en anders vraag ik hulp.
Hopelijk wil mama me erbij helpen, en anders word het mijn uro verpleegkundige, of de verpleegkundige die het organiseert, zal wel zien op de moment zelf.

Nu zo stilletjes aan mijn bed in kruipen.
Dat ik wat uitgerust ben tegen morgen als ik naar de ha ga.

Slaap zacht!

En fijne werkweek als je moet gaan werken!
En anders een fijne paasvakantie (hier is het nu toch paasvakantie).
Weet niet hoe dat bij jullie zit.

Veel liefs, knuf
Heidi :-h

29-03-2016 om 19:59 uur

Deze voormiddag langs de ha geweest.
Infectie op mijn longen zit er nog.
Maar volgende week moet ik naar mijn prof.
Hopelijk weet die wat raad, dat het eens stopt.

Ondertussen heb ik er nog eens buikgriep bij.
Mits ik niet veel mag daar tegen innemen dat ook gevraagd wat mocht.
En ze heeft iets voorgeschreven.

Begint wat saai te klinken van de ene infectie in de andere.
Voor 8 juni nog niets gedaan, veel geslapen vandaag.
Misschien morgen, hopen maar dat het lukt.

Mits ik geen deftig programma meer vind om mijn video te bewerken.
Zal ik morgen proberen hem hier te plaatsen zoals hij is.
Tenzij iemand een goed programma weet.

Nu slapen, morgen kine.
Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

30-03-2016 om 04:11 uur

@Heidi, ik snap het van Kato.
Wat akelig dat je nog steeds ziek bent. Maar dat je veel slaapt, is dat niet beter dan slecht slapen wat je soms hebt?
Ik hoop dat de prof een oplossing weet.
Tweede paasdag was heel gezellig. Ook voor L. Het is zo fijn dat ze met haar neefje en nichtje kon spelen.
Wat triest van dat lammetje. Het was inderdaad mooi geweest als de weesjes moedermelk hadden gekregen.
Wat frustrerend dat je Powerpointpresentatie niet lukt. Maar ik denk dat hij ook een beetje voor je gevoel niet lukt en dat hij voor anderen wel goed is. Je bent geloof ik perfectionistisch en dat is goed. Maar het nadeel is dat je niet ziet wat er wel goed is.
Je kunt je wel laten helpen maar laat het wel je eigen verhaal blijven.
Ik ga nu opstaan en voor het ontbijt zorgen.

@Elisa, beterschap!

Groeten,

Kariboe

30-03-2016 om 05:51 uur

Hallo Heidi,

Hier nog flink ziek. Huisarts is gisteren langs geweest. Ik kon niet meer naar de praktijk. Te benauwd en over de 39 graden koorts en zuurstofsaturatie te laag en hartslag hoog. Heb ab met prednisolon en dit moet binnen drie dagen aanslaan zoniet en wordt erger dan moet ik naar het ziekenhuis. Mijn longen zijn te slecht.
Ben nu ook te moe om verders te schrijven want slaap natuurlijk niet.

groetjes en liefs,

Elisa

30-03-2016 om 10:46 uur

Hallo Heidi,

Vanmorgens helemaal vergeten te schrijven door te hoge temperatuur die nu gelukkig weer voor een poosje gezakt is van wat vervelend dat je infectie op de longen nog niet weg is. Hoop dat de prof iets weet voor je. Zoiets is heel erg vermoeiend. En buikgriep is ook echt niet het leukste om te hebben.

Jammer dat de lammetjes toch niet bij die moederschaap konden drinken. Heel erg jammer.

Wat betreft je Powerpointdemonstratie kan ik je echt geen raad geven maar net als Kariboe denk ik ook wel dat je een beetje te perfektionisch wilt. Denk dat je niet alles tot in de details tot uitdrukking kunt brengen.

dus even weer de groetjes en knuf en ik kruip ook even weer in bed om weer te rusten.
Elisa

30-03-2016 om 20:10 uur

@Kariboe Veel slapen is idd beter dan niet slapen. Word wel geregeld wakker, maar val wel vaak snel terug in slaap als ik iets inneem tegen de koorts. Deze morgen had ik voor het eerst geen koorts, 's avonds nog verhoging. Leuk dat L kunnen spelen heeft met nichtje en neefje. Powerpoint lukt ook niet echt doordat ik nog ziek ben, en me ziek voel. Maar ben idd ook wat perfectionist ;)

@Elisa Eerst voor jezelf zorgen he, als schrijven niet goed lukt, neem dan rust. Dat is belangrijk. Hier vandaag wel wat beter al, temperatuur begint te zakken, deze morgen geen koorts meer, deze avond terug verhoging. Het gaat hier de goede kant op. hopelijk blijft het deze keer zo gaan. Mijn powerpoint lukt ook niet echt doordat ik nog ziek ben, en me ziek voel. Maar ben idd ook wat perfectionist ;) het moet in orde zijn. Heel veel beterschap, hoop voor je dat het geen zh word.

En nu wat foto's van de lammetjes, niet alleen de twee weesjes.
Heb grappige foto's van een deel lammetjes.

Waarvoor dienen voederbakken, vraag het aan de lammetjes.
Hieronder op de foto kun je het zien.

http://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/6930098_orig.jpg

Die dienen toch om in te staan niet?

http://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/9001951_orig.jpg

En dan gewoon wat andere foto's met schapen en lammetjes

http://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/3114699_orig.jpg

http://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/9221799_orig.jpg

Hier verder gaat het de goede kant uit.
Deze morgen geen koorts of verhoging meer gehad.
Deze avond terug wat verhoging, maar hoop dat het ook wegtrekt de volgende dagen.
En dat het nu eens de goede kant blijft uitgaan.

Vandaag bij de kine terug goed geoefend.
Deed deugd, wel het rustig aan gedaan.

En heb een vriendin geholpen met haar naar de winkel te gaan.
Ze is hoog zwanger en wilde niet dat ze met de bus ging.
Me wel goed beschermt.

Morgen middag, namiddag is het spannend.
Krijg om 13u15 mijn nieuwe spalk.
Ongelooflijk, en spannend.
Hoe gaat die eruit zien, hoe gaat die voelen.
Ga ik er direct goed mee kunnen stappen.
Kan die in mijn schoen, of moet ik terug nieuwe schoenen kopen.
Morgen heb ik antwoorden op die vragen.
Zal er een foto van trekken en hier plaatsen.

Ben naar koppen aan het zien.
Na de aanslag in Parijs, hoe is het nu met de slachtoffers.
Erg om te zien, maar ze vechten wel, dat is goed.
En ja dan moet ik direct weer aan België denken.

Nu slapen dat ik morgen wakker genoeg ben voor mijn spalk.
Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

31-03-2016 om 14:49 uur

@Heidi, fijn dat je wat opknapt! ;)
Je bent ook genoeg ziek geweest de afgelopen tijd.
Precies, als je ziek bent kun je niet goed werken. En met koorts denk je niet helemaal helder.
Ik hoop dat je spalk lekker zit en geen problemen geeft met je schoenen.
Wat er in Brussel is gebeurd is vreselijk. Dat gezin waarvan de mama overleden is en de papa en kindjes niet. Zo erg.
Die lammetjes! Zo speels. Misschien vinden ze het geborgen zo. Katten zoeken ook graag een doos op om in te liggen. Of de bak ruikt naar het voer dat er in gezeten heeft. Dan hopen ze nog wat eetbaars te vinden.

@Elisa, wat erg dat je zo ziek bent. Ik hoop dat je snel opknapt en niet naar het ziekenhuis hoeft.

Ik heb het echt te doen met jullie. Zo vaak en serieus ziek.
Denk aan jullie.
Groeten,

Kariboe

31-03-2016 om 19:34 uur

@Kariboe En ondertussen terug koorts hier, 1 dag iets meer doen en dag erna weer ziek. Hoop dat het weer door gaat. Spalk zit goed, zal het binnen een paar dagen pas ondervinden denk ik. Voel niet veel meer aan die voet en zeker niet als er iets drukt. Meestal merk ik het door roodheid of een wonden. Zou kunnen dat ze er geborgenheid zoeken, dat eten eten ze nog niet, wat gras en moedermelk is alles wat ze in het begin eten. Het moet ook zeer fijn eten zijn voor hen. bv geraspte wortelen. Dat van Brussel is idd erg, zeker voor dat gezin, ook voor andere gezinnen. Mensen die een deel van hun been kwijt zijn en zo. Echt erg.Soms vloeit er bij mij een traan weg daarvoor, al ken ik niemand die er gewond is of zo. Maar het raakt me zo.

Vandaag mijn spalk gaan halen, veel beter dan de andere.
Ook een pak groter natuurlijk.
En geeft meer steun dan de andere.
Hij is goed gekeurd, heb er foto's van genomen.
Langs alle kanten.

http://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/8556674_orig.jpg

http://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/9984211_orig.jpg

http://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/9386248_orig.jpg

En hier terug slechter, terug koorts vandaag.
Nog wat afwachten, twijfel of ik morgen langs ha ga.
Volgende week heeft ze verlof, dus moet ik bij een collega gaan.
Maar ben dinsdag al geweest en vind dat zo veel op een week.
Al gaat het wel terug slechter.

Ga zo in mijn bed kruipen en hopen dat het morgen beter is.
Wil terug iets kunnen doen en niet steeds ziek worden als ik iets doe.
Volgende week naar mijn prof en daar eens bespreken.
Zien wat hij erop te zeggen heeft.

Nu maar mijn bed in kruipen

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

01-04-2016 om 18:05 uur

@Heidi, nee he weer koorts. Zie je een verband met te veel doen? Het is heel moeilijk maar dan moet je dus afwegen wat je op een dag doet.
Ik hoop dat je vandaag bij de huisarts bent geweest en dat die iets voor je kon doen. Je moet niet denken dat je te vaak gaat! Ik werk in een ziekenhuis, ik ken de verhalen van de spoedeisende hulp. Daar gaan mensen met een snee in hun vinger of hoofdpijn naartoe.
Het is maar goed dat je volgende week naar je prof gaat. Ik hoop nog altijd dat ze iets voor je vinden dat je echt een stuk beter maakt.
Fijn dat je spalk lekker zit.
Ik hoop dat je van de lammetjes blijft genieten.
Inderdaad, het verhaal van die man die een stuk van zijn been verloor greep mij ook aan. Hij gaat bij zijn dochter in Israel wonen.
L. en ik hebben een rustig weekend. Ik had gisteren ruzie met een collega en ben hier erg door aangedaan. Het is kermis in het dorp en L. vindt dat heerlijk. Ze moet niets merken van het gedoe op mijn werk. En zondag gaan we misschien zwemmen.
Groeten,

Kariboe

01-04-2016 om 19:34 uur

Hoi Heidi, bij mij is er, als ik net ziek ben geweest en ik heb teveel gedaan ook een verband met koorts! Ik wist eerst niet dat dat kon, maar de LA en de HA hebben het bevestigd. Dus probeer kalm aan te doen, niet teveel op één dag. Wat Kariboe zegt: dat is heel lastig, maar zeker het proberen waard.
Sterkte verder. Je hebt een mooie spalk! En de lammetjes zijn allerliefst.