Zal me even voorstellen.

12-05-2016 om 14:21 uur

Hallo.
Sinds vandaag mag ik mijn blogjes met jullie delen, maar zal eerst iets over mezelf vertellen en daarin uitleggen hoe ik tot het schrijver ervan ben begonnen.
Ik ben Roelie Pit, ben in 1959 geboren en woon in het mooie Drentse Norg. Woon daar met mijn man en onze twee hondjes. Bo, de parson jack russelen Bink , een kruising mops/borderterriƫr . Jullie zullen hem regelmatig tegenkomen in mijn verhalen onder de naam "huisgremlin" Heb ook nog een zoon, maar die woont niet meer thuis.
In 2005 verloor ik mijn ,toen, 23-jarige dochter aan de gevolgen van leukemie na een strijd van 14 maanden. Tijdens haar ziekte tot 2 jaar daarna ben ik gaan dichten. Dit was voor mij de manier om mijn gevoelens te uiten. Hetzelfde jaar werd ik ook ontslagen omdat het bedrijf failliet ging.
Er volgde een periode van rouwen , verwerken en helen met behulp van het Behouden Huys in Haren. Een prachtig instituut voor mensen met kanker en hun familie.
Vijf jaar na haar heengaan was ik er weer aan toe om de boze wereld in te gaan, maar in december 2010 werd ik opgenomen met een ernstige longontsteking en kreeg daar de diagnose COPD3.
Sindsdien viel het woord ' accepteren' veel en vaak en moest ik mijn mogelijkheden leren (h)erkennen en mogelijkheden te koesteren.
Ik praat graag en veel en vorig jaar besloot ik om mijn belevenissen in een blog te verwerken.Met de nodige humor en zelfspot probeer ik weer te geven hoe het is om iedere dag weer op te staan met een lichaam dat niet gezond is.

Login of registreer om te reageren
12-05-2016 om 15:03 uur

Welkom Roelie, ben benieuwd!
Je hebt een hoop achter de kiezen...Hopelijk mogen wij leren van jouw levenservaringen.

Login of registreer om te reageren
12-05-2016 om 15:21 uur

Dank je @Edelweiss. Mijn beleving is dat veel van de longpatiƫnten al een 'rugzakje' hebben.

Login of registreer om te reageren
13-05-2016 om 08:18 uur

Dank je @puckie :) Ben benieuwd Wat je van het blog Balancerend op het slappe koord vind.

Login of registreer om te reageren
Moderator
13-05-2016 om 10:48 uur

Roelie,
Wat leuk! Ben benieuwd naar je blogs

Login of registreer om te reageren
13-05-2016 om 11:51 uur

Welkom en wat goed dat je de kracht weer hebt gevonden om door te gaan, na alles wat je hebt meegemaakt en nu d.m.v. je blogjes anderen kan laten meeleven met je belevenissen.
Ik zie er naar uit!
Goed weekend.
Lieve groet
Christiana

Login of registreer om te reageren
13-05-2016 om 12:20 uur

Wat leuk dat je ook hier bent begonnen met bloggen, ik blog ook al enige tijd, maar ben hier nu ook niet qua bloggen! Succes!!!

Login of registreer om te reageren