ZADELPIJN EN EENVOUDIG BANKIEREN

22-05-2016 om 12:10 uur

Zo blij met mijn loopfiets. Inmiddels een dikke week in mijn bezit en hij heeft inmiddels al heel wat meters op de teller, die er overigens niet op zit.
Afgelopen dinsdag heb ik hem meegenomen naar het ziekenhuis, waar ik een afspraak had met mijn longverpleegkundige. Mijn racemonster achter in de auto gelegd, dat is goed te doen, want zwaar is hij niet en ik heb standaard de achterbank van de auto ingeklapt. Ritjes naar het WZA kan ik gelukkig nog zonder taxi doen.
Daar aangekomen haal ik mijn fiets uit de kofferbak en het feest kan beginnen. Zie de eerste blikken al mijn kant opgaan en hoor twee dames zeggen ‘Dat ken ik niet, jij wel, nog nooit eerder gezien.’
Het pad naar de hoofdingang loopt iets omhoog, dus de beentjes moeten flink aan het werk, maar eenmaal binnen gaat het supersnel. Ik vind het haast jammer dat de longpoli helemaal vooraan zit.
Het gesprek was weer gezellig en leerzaam. Een half uur later race ik weer naar buiten en nu kan ik lekker profiteren van het nu iets aflopende pad.
De dag erna staat er een uitstapje naar een nabijgelegen dorp op het programma. Moet pasfoto’s maken voor de aanvraag van een parkeerkaart, wat boekjes afleveren bij boekhandel Daan en wil een nieuwe weegschaal kopen, want de huidige weegt behoorlijk in mijn voordeel en daarbij schommelt de teller heen en weer als je wat bukt of je tenen even optilt, dus op zoek naar een digitale versie. Ben ook heel benieuwd hoe het gaat, winkelen met de NRGBike.
Eerst maar de foto’s gemaakt, best wel raar om zo een winkel binnen te rijden, maar het kan. Dan naar de overkant, naar de boekenwinkel. Daar loopt het een beetje af dus hier moet ik de rem inzetten anders suis ik zo naar binnen met een behoorlijke vaart. Ik vervolg mijn weg en ga naar de Action. Ook hier kijken mensen om en mompelen ze elkaar toe. Mij zullen ze er niet op aanspreken haha, zo werkt dat hier in het noorden niet. Ik vul mijn mandje met de spullen die ik nodig ben en moet me erg inhouden om niet te veel in te slaan, want zo groot is het niet, dus eigenlijk ook nog voordeliger voor me. Kom een paar kennissen tegen en sta(zit) daar een poosje mee te praten en dan op naar de kassa. Daar gaat het niet helemaal zoals het zou moeten. Er vallen spullen op de grond, de pinautomaat staat wat onhandig, dus hier ben ik behoorlijk aan het stuntelen, maar ook dat zal wennen.
Mijn auto staat achter het pand en ik leg mijn handel in de kofferbak. Wil eigenlijk nog naar de HEMA , maar bemerk dat ik nog niet veel zitvlees heb gekweekt en besluit dat het wel genoeg is geweest voor vandaag.
Binnen anderhalf uur ben ik weer thuis. Dit gaat echt allemaal zoveel sneller.
Wel bestel ik,na een tip van een vriendin,een ander zadel bij http://www.weg-zadelpijn.nl/.

Nu heb ik sinds kort ook een app op mijn telefoon waarmee ik kan internetbankieren. Superhandig en kan gauw zien of de bestellingen zijn betaald. Een kennisje van me heeft niets met internetbankieren en betaalt me met een gewone overschrijving. Afgelopen zondag zie ik ineens dat ze nog een keer heeft betaald. Ze is behoorlijk ziek geweest en af en toe wat in de war, dus ik bedenk me dat ze misschien vergeten was dat ze al had betaald. Ik stort het geld dus gelijk terug, want ook dat gaat zo eenvoudig. De volgend dag zie ik dat er een correctie heeft plaatsgevonden van de bank zelf. Zij hadden een storing gehad en daarbij waren er bij meerdere klanten dubbele boekingen geplaatst. Dus zij hadden het geld ook zelf weer teruggestort. Heb ik weer, nu heb ik dus geen betaling meer. Bank gebeld of zij die correctie weer terug konden draaien, maar dat bleek niet mogelijk. Dus bericht ik mijn kennis en leg de situatie uit met het verzoek of ze me nog een keer wil betalen. Afgelopen donderdag doet zij haar overschrijving op de bus voor mij . Zo nu was alles weer oké, nou mooi niet dus. ’s Avonds kijk ik op mijn app en zie daar dat de bank alsnog een correctie heeft gedaan met daarbij de uitleg dat ze gezien hadden dat ikzelf al had teruggestort en zij dit dus weer teruggedraaid hadden..pfffff. Nu kan ik dus straks als het geld er weer opstaat het wederom retour storten. Erg gemakkelijk en eenvoudig dus...

Besluit weer met een gedicht van me uit 2007.

[b]Atalanta’s op de vlinderstruik
geur van ’t pas gemaaide gras
een merel komt haar wormen halen
dat ik huil, bemerk ik later pas

dubbel punt en dan een haakje
kijk, de lach, die staat weer op papier
’t blijft kneden mums, zou Anja zeggen
deeghaken draaien volop hier

nu alles weer wat tegenzit
neemt de leeuw in mij het waar
prijskaartje hangt er vast wel aan
maar daar kijk ik nu niet naar
[/b]

Login of registreer om te reageren
22-05-2016 om 15:36 uur

Mooi stukje weer.
Wat een gedoe met die heen en weer overschrijvingen.
Lieve groet
Christiana

Login of registreer om te reageren
22-05-2016 om 15:58 uur

Hoi Roeli,
Ik zag het helemaal voor mij ogen, je schrijft erg beelden.
Ik kijk uit na je volgende stukje.
Loopfietsen kom je bij ons niet tegen, vandaar dat je bekijks hebt.
Groetjes

Login of registreer om te reageren
22-05-2016 om 16:22 uur

Hoi Roelie
Wat een leuk geschreven verhaal uit je dagelijks bestaan ga je zeker volgen.
Blije dag

Login of registreer om te reageren
22-05-2016 om 20:45 uur
Reactie op christiana

Mooi stukje weer.
Wat een gedoe met die heen en weer overschrijvingen.
Lieve groet
Christiana

Gelukkig ging het om een redelijk klein bedrag, maar zo kun je mooi in de problemen komen..grapjassen daar bij de bank :)

Login of registreer om te reageren
22-05-2016 om 20:46 uur
Reactie op daysy

Hoi Roelie
Wat een leuk geschreven verhaal uit je dagelijks bestaan ga je zeker volgen.
Blije dag

Fijn dat je het leuk vind Daysy.

Login of registreer om te reageren
22-05-2016 om 20:47 uur
Reactie op Shadow

Hoi Roelie
Ik zag het helemaal voor mij ogen, je schrijft erg beeldend.
Ik kijk uit na je volgende stukje.
Loopfietsen kom je bij ons niet tegen, vandaar dat je bekijks hebt.
Groetjes

Vind het ook jammer dat dit hulpmiddel niet vanuit de zorg ons wordt aangeboden.

Login of registreer om te reageren
24-05-2016 om 09:08 uur

hoi

Wat een belevenissen weer. Ik zie het voor een groot deel voor mij gebeuren.

Login of registreer om te reageren
25-05-2016 om 07:01 uur
Reactie op puckie

hoi

Wat een belevenissen weer. Ik zie het voor een groot deel voor mij gebeuren.

Fijn dat je even met me meegelopen hebt :) Gezellig even shoppen :)

Login of registreer om te reageren