Wiet verdampen helpt echt tegen benauwdheid!

27-01-2016 om 09:07 uur

Ik weet dat de farmaceutische industrie niet blij word van dit bericht, en bij tegenstanders zullen de nekharen overeind springen maar wiet helpt echt tegen benauwdheid.
Ik ben 50 jaar en heb astma en ik gebruik buiten mijn reguliere medicijnen ( seretide ) al meer dan 30 jaar cannabis. Ventolin helpt bij mij 0, niks. Ik gebruik wiet d.m.v De verdamper, dit is een soort waterpijp wat gebruik maakt van een verwarmingselement en de wiet verwarmd en dus niet verbrand! ( google maar voor meer info) Het is absoluut niet mijn bedoeling om mensen aan te sporen tot drugsgebruik en ik kan ook geen garantie geven dat het iedereen helpt.
Mij helpt het echt!! ik gebruik het 2 x daags
De bijwerkingen van wiet zijn beduidend minder dan bij reguliere medicijnen.

Login of registreer om te reageren
27-07-2016 om 09:34 uur

Ok! Dat klopt! Een "fijne" geur als parfum kan inderdaad een "effect" hebben op astmatische klachten. Toch reageerde ik hier op de geur uit een zakje wiet zoals selah benoemd. Dat is in mijn ogen iets totaal anders dan parfum. Bij parfum, koken of andere vormen van geuren zijn er daadwerkelijk stofjes die in de lucht hangen. Een geopend zakje wiet kan naar mijn idee onmogelijk er voor zorgen dat astma symptomen verergeren. Het is denk ik logischer dat de "afkeer tegen wiet" of de "associatie met rook" die de zogenaamde "stress reactie" bij selah teweegbrengt.

Dat de geur uit een zakje wiet er voor zorgt dat iemands zijn of haar longen dicht doen slaan lijkt me niet met de wiet zelf maar met de associatie met wiet te maken te hebben. Hetzelfde als dat het ruiken aan een appel een reactie KAN opleveren. Betekent niet dat een appel slecht is voor de longen. Behalve als je een appel zou oproken, maar dat doen we gelukkig ook niet.

Login of registreer om te reageren
27-07-2016 om 16:22 uur

Jouw idee is een verkeerd idee. De lucht maakt ook mij al benauwd.

WIet is wel degelijk slecht voor je, ontkenning is alleen maar je kop in het zand steken.

Login of registreer om te reageren
27-07-2016 om 17:25 uur
Reactie op voormaligroker

Ok! Dat klopt! Een "fijne" geur als parfum kan inderdaad een "effect" hebben op astmatische klachten. Toch reageerde ik hier op de geur uit een zakje wiet zoals selah benoemd. Dat is in mijn ogen iets totaal anders dan parfum. Bij parfum, koken of andere vormen van geuren zijn er daadwerkelijk stofjes die in de lucht hangen. Een geopend zakje wiet kan naar mijn idee onmogelijk er voor zorgen dat astma symptomen verergeren. Het is denk ik logischer dat de "afkeer tegen wiet" of de "associatie met rook" die de zogenaamde "stress reactie" bij selah teweegbrengt.

Dat de geur uit een zakje wiet er voor zorgt dat iemands zijn of haar longen dicht doen slaan lijkt me niet met de wiet zelf maar met de associatie met wiet te maken te hebben. Hetzelfde als dat het ruiken aan een appel een reactie KAN opleveren. Betekent niet dat een appel slecht is voor de longen. Behalve als je een appel zou oproken, maar dat doen we gelukkig ook niet.

Nee hoor bij astma kunnen de longen op elke geur reageren. Het maakt daarbij ook niet uit of wat je ruikt objectief gezien goed, onschadelijk of slecht voor je longen is. Het is dan ook een overdreven reactie van het immuunsysteem, wat op allerlei prikkels uit de omgeving reageert zonder dat dit eigenlijk nodig is.

Login of registreer om te reageren
30-09-2016 om 09:15 uur
Reactie op Selah
Dus je wilt alleen maar stoned worden? Aangezien het THC gehalte het stoned/ontspannen gevoel geeft.

Jij hebt het duidelijk niet helemaal begrepen. CBD geeft je het stonede ontspannen gevoel. THC zorgt voor de 'high'; een opgewekt en fantasieprikkelend gevoel. Bij verdampen kan de temperatuur zo ingesteld worden dat met name de THC zijn werking doet. En ja, daar wordt je dus wel high van, en daar mag ieder van mij zijn mening over hebben. De THC werkt zoals eerder gezegd echter ook als luchtwegverwijder en kan dus voor veel mensen wel degelijk helpend zijn bij astmaklachten. (Mits het inderdaad verdampt wordt, want bij roken komen teer en andere gifstoffen vrij die dan weer zeer onwenselijk zijn, ook als er geen tabak toegevoegd wordt!).

Reactie op horta
WIet is wel degelijk slecht voor je, ontkenning is alleen maar je kop in het zand steken.

Graag zou ik van je horen wat er precies zo slecht is aan het gebruik van wiet. Kennelijk ben ik namelijk slecht op de hoogte van de laatste wetenschappelijke onderzoeken, en ik zou het vervelend vinden een mening te verkondigen die onvoldoende onderbouwd is. Wat ik weet over de risicos van wietgebruik bij volwassenen: wietgebruik kan in ongeveer 10% van de gevallen leiden tot geestelijke verslaving, bij overmatig gebruik kunnen er negatieve sociale effecten optreden waarbij een verminderde interesse of motivatie het behalen van doelen in iemands leven in de weg kan staan, en tot slot kan het overmatig gebruik van cannabis bij een zeer kleine groep mensen met een genetische aanleg een psychose triggeren.

Maar ik heb in deze moeite te deifnieeren wat ' slecht voor je' nu precies is. Suiker is ook slecht voor je, vele malen verslavender en heeft een veel grotere lichamelijke impact met risico op tal van ziektes. Cafeine (koffie) is 's werelds nummer 1 softdrugs, uitermate verslavend en kan leiden tot aantasting van hart- en bloedvaten, prikkelbaarheid, angstgevoelens, beven, hartkloppingen en angstgevoelens. Cafeine is een giftige stof en als je echt je best doet kan je er zoveel van innemen dat het tot de dood leidt. Dat hoef je met cannabis niet te proberen. Over alcohol zal ik maar niet beginnen, en van de bijsluiter van mijn astmamedicatie wordt al helemaal niemand vrolijk.

Wie steekt er nu zijn kop in het zand?

Reactie op Selah
Zou je rekening kunnen houden met het feit dat niet iedereen positief tegenover wiet gebruik staat en dus je teksten als titels minder pro-wiet willen formuleren?

Zou jij rekening kunnen houden met het feit dat het een ieder toegestaan is er zijn eigen mening en gebruiken er op na te houden? Ik ben niet gelovig en sta niet positief tegenover het christendom. Ik haal het echter niet in mijn hoofd om anderen te vragen hier rekening mee te houden en hun berichten minder pro-God te formuleren.

Login of registreer om te reageren
28-10-2016 om 15:29 uur

Veel mensen schijnen niet op de hoogte te zijn van het fundamentele natuurkundig verschil tussen rook en damp, gooien dan alles door elkaar en zeggen Damp=Rook. Zelfs de politiek heeft daar last van(TPD).
Maar.......leuk! Dampers hier.

Login of registreer om te reageren
01-11-2016 om 14:06 uur

balling ; Ik lees al je berichtjes mee over de e-peuk enzo en nu deze en vraag me toch 1 ding af ;
Als ik iemand een e-peuk zie roken, dan komt er wel degelijk een flinke wolk rook uit iemands mond.... als het damp is en geen rook waarom ziet het er dan wel zo uit?
De ene e-peuk nog grotere wolken dan de andere en afhankelijk van de smaak, kun je het ook echt wel ruiken!
Ik ben geen tegenstander van de e-peuk maar al die smaakjes en verzinsels kan nooit goed zijn, chemische rommel denk ik.
Maar goed ; er komt rook uit iemands mond en geen damp...??

Login of registreer om te reageren
01-11-2016 om 14:52 uur

Dag @Stefanie

Grote wolken blazen is niet perse nodig. Er zijn echter dampers die daar een hobby van hebben gemaakt.
Geheel onschuldig overigens. Doen ze in discotheken en theatervoorstellingen ook met dezelfde stoffen als welke in de e-vloeistof zit.
Er is een fundamenteel natuurkundig en chemisch verschil tussen rook en damp.
Damp (gas) is een verschijningsvorm van een stof en kent ruwweg 3 fases: Vast, vloeibaar en gas.
Een stof kan altijd terugkeren tot een van deze fases. Bijvoorbeeld water kennen we als ijs, vloeistof of waterdamp (bv wolken). Als wolken condenseren keert de stof terug in een andere fase (regen). Als de temperatuur daalt ontstaat ijs(vaste stof).

Bij verbranding echter wordt de stof vernietigd en dan vormen er zich allerlei nieuwe en nare stoffen.
Er ontstaan dan andere (schadelijke) stoffen zoals bij sigaretten het geval is.
Bij verdamping (omzetting naar gastoestand) worden geen andere stoffen of reacties aangemaakt. Dus ook niet al die schadelijke stoffen als bij rook.
Alleen de verschijningsvorm bij dampen veranderd van vloeistof naar damp.
De samenstelling van de stof veranderd dus niet. Er komen geen schadelijke stoffen vrij.

Bij dampen komt dus damp uit iemands mond. Bij roken rook.
Dat dampwolken eruit zien als rookwolken wil nog niet zeggen dat het hetzelfde is.
We noemen wolken (waterdamp) toch ook geen rook?
Iemand die er heel lief uitziet, kan een onmens zijn en omgekeerd. Schijn bedriegt in dit geval.

De samenstelling van de e-sigvloeistof bestaat uit food- en farmagecertificeerde stoffen die allemaal toegestaan zijn (E-nummer) en die in het overgrote deel van ons voedsel terug te vinden zijn.
Als het chemische rommel is dan zat het echt niet goedgekeurd in ons voedsel.

Dat het soms een geurtje heeft (hoeft niet) komt omdat er smaakstoffen in zitten.

Ik hoop hiermee het misverstand dat damp=rook is te hebben opgelost.

Vragen? Vraag maar. We zijn hier om elkaar te helpen, niewaar?

Login of registreer om te reageren
24-07-2017 om 16:02 uur

Ik danp zelf kruiden die als basis vegetable glycerine (vg) hebben.
Ik heb zelf de e-liquid "ontworpen" en het werkt goed.
Het is echt verdampen en niet roken.

Bij dit topic blijvend.
Cbd is mediwiet.
Het word weleens door artsen voorgeschreven bij MS.
Ik heb het effect gezien bij ms patienten. Het was fenomenaal.
De patient ontspannende volledig en had even geen last van spasmen.
Zij rookte het, want toen bestond er nog geen olie variant en e-smokers bestonden ook nog niet.
Deze vrouw rookte al dus werd de hennep in de shag gestopt.

Wiet is verslavend.
Hennep is dat niet.

Wiet is niet per defenitie slecht en heeft een zeer hoog genezende factor.
Alleen doordat je high wordt wil niet iedereen dit.
Ikzelf ben verslavingsgevoelig dus ik zal geen wiet nemen.

Hennep is dus de mediwiet en niet verslavend en je word er niet high van.
Ik geef de 1%cbd olie aan mijn kat. 1x daags 2druppels door haar voer. Ze is nu minder angstig en waar ik het juist voor deed...ze geeft niet steeds haar eten over.
Ze is al 18 en haar niertjes zijn slechter geworden. Ze wil het dieetvoer niet. Dus cbd gekocht om te proberen.
Nu kan ze eindelijk weer genieten. Ik merk zelfs dat ze minder last heeft van haar gewrichten. Ik heb standaart pijnstilling voor haar. Nu amper nodig gehad.
Ze is haar hele leven al bang voor onweer en vuurwerk.
Ze blijft nu bij onweer heel rustig. Vuurwerk moet ik nog meemaken met haar zolamg gebruik ik het nog niet.

Ik had zelf ook cbd gebruikt, maar ik viel steeds in slaap ervan.
Nu weet ik dat het reageerd op corticosteroiden. Iets wat velen van ons hier binnen krijgen.
Je kan het uitproberen, maar hou dit gegeven in de gaten.

Ik vind het heel goed spul.

Login of registreer om te reageren
24-09-2017 om 11:06 uur

Er zijn tientallen online shops die CBD- en THC-olie/liquid verkopen.
Google is your friend.
Deze bv.

Login of registreer om te reageren