Hoe voel jij je vandaag? #146

25-11-2016 om 03:38 uur Gesloten

Hier nr 146!
Hier vind je t laatste bericht. Sorry niet zo netjes gelinkt, maar weet op dit tijdstip en in mijn conditie ff niet hoe t anders moet...
vorige

K ben nl giga benauwd. Zit al de hele nacht op met enorme ademarbeid en dus dichte longen. Gisterenmiddag deed k nog boodschappen, en begin van de avond was t mis. Had me denk ik al op de Notfall kunnen melden, maar wilde verhoging van pred en t intensieve vernevelen even afwachten, maar t gaat hem zeer waarschijnlijk niet worden zo....balen, want wil niet wéér...net 3 weken in de bergen... maarja, ze zullen zeggen 'beter hier dan in NL', want daar raak ik van zoiets meteen op de IC, hopelijk kan k die nu mishoorden..!

De reacties zijn gesloten.
30-11-2016 om 15:45 uur

@Edelweiss ik duim voor je dat je een vrijdag weer terug mag.
Heel veel beterschap en sterkte nog.

02-12-2016 om 18:36 uur

ik heb weer bezoek gehad van pieterburen, dus hoest er lekker op los met vies slijm ( de kleur laat ik jullie bespaard ;) )
ook spierpijn vooral bij me ribben en heel benauwd en ontzettend moe.
pijn met ademhalen.
Mag a.s dinsdag naar de longverpleegkundige.

@Edelweis hoe is het nu?

Beterschap voor die het kan gebruiken
En bij wie het goed gaat :-bd

02-12-2016 om 20:33 uur

ha, ook ik was een paar dagen benauwd, vannacht ook weer wakker geworden. Ook al mag ik eigenlijk niets meer bij puffen omdat ik al zo hoog zit qua medicatie, toch ventolin gepakt, dat hielp!
vandaag een bijtankdagje en gelukkig gaat het nu weer goed.
De reden???? de honden op mijn werk of de darmproblemen die ik deze week had???

edelweiss, ook ik ben benieuwd hoe t met je is.... dikke tut!

03-12-2016 om 08:46 uur

@ Ems het gaat wel ver hoor om je collega's voor "honden" uit te maken! Sterkte en beterschap.
@ Wendy24 hopelijk blijf je niet te lang in Pieterburen, beterschap.
@ Edelweiss hoe is het nu?

Hier gaat het stuk beter maar heb wel weer aan conditie ingeleverd. Ben er nog niet maar komt wel goed komende dagen.

Iedere zieke beterschap en iedereen die het nodig heeft sterkte.

03-12-2016 om 11:06 uur

@ems, wendy24, Marcus, dank jullie wel.

Ben gelukkig weer thuis. T is erg op t randje maar omdat mn moeder er is en ze voor me kan zorgen kan het en ben k thuis beter af. Maar overhouden doet t nog niet....
Hopelijk doet de berglucht zn werk, tis iig prachtig weer.

Iedereen sterkte en beterschap!

05-12-2016 om 20:35 uur

Fijn dat je weer thuis bent en je moeder een stuk zorg geeft.

Hier schieten de bloedsuikerwaarden nog steeds alle kanten op. Mijn longen houden zich redelijk nog wel slijm met gele stukjes maar wordt steeds minder.

Iedere zieke beterschap en ieder die het nodig heeft sterkte.

05-12-2016 om 22:01 uur

@Edelweiss Fijn! Je bent weer thuis. Wat heerlijk dat je moeder er nu is. Ik hoop dat je weer snel op de been bent.
@Marcus Lastig die rondvliegende bloedwaarden. Sterkte met alles!
@Ems Jij gaat weer beter? Een bijtankdagje doet wonderen.
@Wendy24 Al dat hoesten is zo slopend. Misschien heeft de longverpleegkundige nog tips?
@Precyll Ik hoop dat de nieuwe meds iets voor je gaan doen. Sterkte.

En hier gaat het nog steeds goed.

Iedereen die het nodig heeft: beterschap of sterkte, of allebei. En als het goed gaat: Joepie, fijn, geniet ervan.

07-12-2016 om 16:53 uur

@edelweiss fijn dat je thuis bent...snel aansterken hoor!
@Marcus sterkte hopelijk krijg je suiker snel onder controle
@oma akke fijn dat het goed gaat

Ik moet erg wennen aan de seretide...heb ontzettend last van krampen en stekende pijnen in mijn benen plus ik krijg het benauwd zo'n 15 min na inname. Ik heb dan echt weer airomir nodig. Maar ben wel terug naar zo'n 6x airomir per 24uur dus das dan een kleine vooruitgang.

Helaas zit de mogelijkheid om een stapje terug te doen er even niet in. Maart wordt het pas weer rustiger. Ik zit midden in de eindexamens. Verder werk ik weer 18uur per week plus 18uur per week stage. Ik doe BBL verpleegkundige en de laatste loodjes zijn er zwaar als je net ziek bent geweest. Ik kan me echter nu veroorloven om rustiger aan te doen. Ik wil namelijk geen verlenging

09-12-2016 om 16:34 uur

wat ontzettend fijn dat je weer uit het zh bent edelweiss. maakt me blij! nu hopelijk bergopwaarts

vandaag een bankdagje, vast druk geweest afgelopen dagen. lekker film gekeken, even gedommeld..... gezond lui!

11-12-2016 om 21:54 uur

@Edelweiss hoe is het nu meis, lukt t een beetje thuis? Is je moeder nog bij je?

Hier gaat naar omstandigheden redelijk goed. Ik ben het redelijk zat om te horen wat ik niet kan en mag. Ik kijk liever naar wat ik wel kan en wat ik wil. En als ik iets wil wat nu niet kan, ivm te belastend, dan wil ik opzoek naar mogelijkheden zodat t wel kan.
Dus binnenkort naar een ergotherapeut. Ook ga ik weer naar de fysiotherapeut om ervoor te zorgen dat de matiige conditie die ik nu heb te behouden.
Ik wil positief kijken niet negatief.

Ook positief, vind ik dan, is dat ik hierdoor in het nu leef. Tuurlijk maak ik wel afspraken op langere termijn maar ik leef met de dag. hoe en wat morgen dat zie ik morgen. Ook mooi om te merken is dat ik steeds meer en zonder schuldgevoel/ angst mijn grenzen aan geef en ik doe de dingen die ik echt wil. Niet meer mijn weinige energie verspillen.

Ja tuurlijk heb ik ook mijn buien van verdriet, boosheid, angst enzo. Echter kan het proces omarmen en laat ik mij niet uit t veld slaan.

Voor de mensen die het nodig hebben knuffel en of beterschap