Moe moe moe

09-01-2017 om 18:41 uur

Sinds kort weet ik dat ik astma heb. Eind november had ik mijn laatste longontsteking. Ik ben hier erg gevoelig voor. Het herstel valt me enorm tegen.

Ben vorige week naar pilates geweest, maar zelfs dit was erom vermoeiend. Conditie is helemaal zeg. Ik heb 2 jonge kids (2 en 5) die overdag veel van me vragen. Momenteel lukt het me niet om naar de sportschool te gaan, ik ben echt gevloerd als ze op bed liggen.

Moet ik toch gaan sporten omdat het goed voor me is? Of kan ik beter nu voor rust kiezen. Overdag doe ik wel gewooon huishouden, dochter naar school wandelen enz.

Login of registreer om te reageren
27-01-2017 om 11:03 uur

Ik lees met je mee. Heb sinds een maand de diagnose astma. Daarvoor nooit problemen met mijn longen gehad. En ik herken de moeheid. Ik lijk er maar niet doorheen te komen. Ik probeer van alles te doen, maar de benauwdheid en vermoeidheid houden me tegen.

Ik wil wel naar de sportschool, maar als ik benauwd mijn oefeningen doe, doet het dan niet meer 'fout' dan goed.
Ben al blij als ik aan mijn huishouden toekom.

Heel verwarrend nog allemaal.

Sterkte en succes in ieder geval.

Login of registreer om te reageren
23-02-2017 om 16:55 uur

Na longontsteking eerst herstellen en rustig aan. Sport weer langzaamaan op bouwen als je weer meer kunt en goed aan voelt.
Luisteren naar je lichaam is erg belangrijk, ga niet over je grenzen heen. En probeer je energie over de dag te verdelen.
Moeheid hoor bij astma zeker als je in een mindere fase zit.
Veel beterschap alle bij.

Login of registreer om te reageren
23-02-2017 om 17:31 uur

Het is zo herkenbaar!! Ik had vorige maand longontsteking en ben nu weer gaan werken. Zodra ik thuis kom rol ik echt meteen mijn bed in. Ben zo ontzettend moe :(

Echt gewoon totaal geen conditie meer. Het werken gaat net, maar voor andere dingen heb ik helaas geen energie meer over. Eerst alle normale dingen weer kunnen voor ik überhaupt aan sporten ga denken!

Login of registreer om te reageren
12-03-2017 om 12:07 uur

Hoi,

Ik heb geen longontsteking gehad, maar wel astma. Ik ben zelf alleen al dagelijks moe van astma. Zo intens moe dat ik liever wil gaan slapen i.p.v. sporten. Echter als ik toch ga sporten, voel ik mij eerst moe, maar na dat ik ben uitgerust voel ik mij ineens energiek!

Maar ik herken het van geen conditie hebben, ik kan niet eens het huis stofzuigen zonder daarna een halfuur te moeten rusten en dan ben ik pas 23 jaar...

Groetjes Arlene

Login of registreer om te reageren
18-04-2017 om 14:12 uur

Hi,
Zo herkenbaar dit. Heb ook een slechte periode met m'n astma na een griep en ben 4 weken thuis geweest. Nu het werk aan het opbouwen en ik sleep mij door de dagen heen. Moe, moe, moe....
Maar ja, je doet er zo weinig tegen... beter worden en daarna weer gaan opbouwen

Login of registreer om te reageren
15-05-2017 om 12:50 uur

kom mij allemaal erg bekent voor ik ga sporten en als het met sporten niet gaat doe ik rustig aan en ik doe als ik mijn huishouden doe gewoon een rustpauze inlassen je kan beter als verdelen en als ik moe ben dat ga ik meestal wat aan mijn hobby doen en dat geeft ook weer rust

Login of registreer om te reageren