Cavia

17-04-2017 om 13:56 uur

Beste, mijn vrouw heeft astma. Ze is niet allergisch voor cavia's.
Maandag jongstleden voordat de nieuwe huisgenoten kwamen had ze wat klachten van benauwdheid.
Voor onze dochter hebben wij in het verleden 3 cavia's gehad, waar ze geen last van heeft gehad.
Sinds 1 week 2 nieuwe zeer jonge cavia's die eerst 3 dagen binnen in een geheel kunststof kooi hebben gezeten.
Na deze 3 dagen zijn de cavia's naar een buitenverblijf gegaan en hebben we de woonkamer goed gereinigd. Mijn vrouw blijft het benauwd houden en zegt dat het van de cavia's is.
Morgen naar de huisarts, maar is het mogelijk dat sinds ze buiten verblijven mijn vrouw haar klachten niet afnemen en het toch door de cavia's komt?

Bij voorbaat dank René

Login of registreer om te reageren
17-04-2017 om 16:11 uur

Als ze al benauwd was voor de cavia's kwamen lijkt me een andere oorzaak aannemelijker.

Login of registreer om te reageren
17-04-2017 om 19:17 uur

@krotwijk
Zoals @Daantje al zei bestond de klacht al voordat de cavia's kwamen en verdween de klacht niet toen de cavia's naar buiten gingen. Zijn er vanwege de komst van de cavia's misschien preventief zaken gekocht, of zijn er aanpassingen aan het interieur gedaan die de benauwdheid kunnen verklaren?

Login of registreer om te reageren
17-04-2017 om 19:48 uur

Ik denk dat het prima van de cavia's kan komen dat de benauwdheidsklachten erger wordt. het kan komen van de cavia's maar ook van de huismijt die de cavia's in hun vacht hebben of van het strooisel wat in de kooi zit.
en als je echt benauwd bent dan is helaas de benauwdheid niet zo weer weg, komt het van de cavia of stooisel dan duurt het weken voordat deze allergenen het huis uit zijn.

Wijs om naar de huisarts te gaan voor advies

Login of registreer om te reageren
21-04-2017 om 15:17 uur

Komt volgens test van de urine en ontlasting. Zijn nu een paar dagen weg en klachten zijn binnen 24 uur over. Kijken hoe het gaat als we thuis terug zijn. Binnenshuis zijn er verder al een hele tijd lang geen aanpassingen geweest

Login of registreer om te reageren