Allergie voor antibioticum

22-05-2017 om 10:39 uur

Hallo allemaal,
ik heb weer eens een longontsteking.
Is eigenlijk ieder half jaar wel raak.

Gisteren bij de HAP geweest.
Ik kreeg daar Moxifloxacine 400mg voorgeschreven.
Helaas kreeg ik binnen 5 minuten na het inslikken een heftige allergische reactie hierop .
Gloeiend gezicht, duizelig, pijn op de borst, enorme buikpijn en in een later stadium rode vlekken en jeuk.
Per direct gebeld naar de HAP er kwam met spoed een huisarts naar mijn huis .
Dus ik moest per direct stoppen met die tabletten.
Helaas heb ik bronchiëctasieën bij mijn astma en heb ik antibiotica op dat moment wel nodig.
En slik onderhoud Azitromycine .

Dus vanmorgen naar de huisarts geweest.

Omdat ik inmiddels voor meerdere antibioticum allergisch ben.
Cotrimaxozol, Amoxicilline, nu ook voor Moxifloxacine.

Kreeg ik nu prednison en Doxycicline voorgeschreven.
Dit was eigenlijk de enige optie die hij nog overhad .

Ik maak me nu zorgen over de toekomst.

Heb daarom een afspraak bij de longverpleegkundige en bij de longarts gemaakt om daar over te praten.

Hebben jullie nog tips of raad wat ik verder nog kan ondernemen .

Met vriendelijke groet,
Theovb.

Login of registreer om te reageren
22-05-2017 om 14:11 uur

Ik heb in 2010 de MRSA opgelopen na een neusoperatie en daarna diverse longontstekingen en opnames in het ziekenhuis.
Dus mijn longarts heeft mij ook liever niet in het ziekenhuis ( hij zegt altijd er zijn teveel beestjes in de herberg ) .

Login of registreer om te reageren
22-05-2017 om 14:41 uur
Reactie op Thirza
Reactie op theovb
Zo jij weet er veel vanaf .
Bedankt voor je reactie.
Ik begrijp wel op internet dat de longarts liever niet willen dat je thuis verneveld .
Dat ivm de hygiëne.
Kans op juist meer infecties door niet goed reinigen van het apparaat.
Heb jij hier zelf ervaring mee?

Ja, mijn zoon vernevelt vanaf kleuterleeftijd. De regels w.b. hygiëne zijn zeer strikt en zijn in de loop van de jaren ook steeds bijgesteld en vernieuwd.
Als je kwetsbaar bent, ben je thuis eigenlijk beter af, want in het ziekenhuis zijn veel meer boze beestjes.
Misschien nog een tip, kijk uit voor de pseudomonasbacterie. Die huist in vochtige-warme omgeving, vies bloemenwater, (laat iemand anders de uitgebloeide bloemen weggooien) het afvoerputje van gootsteen en douche (gooi daar om de dag een scheut dikbleek in en laat een halfuur staan) ze zitten verder in stilstaande sloten en meertjes (niet erin gaan zwemmen dus) en in rottende uien.
Ik heb hem opgelopen, er is een finale klap uitgedeeld, maar de kans bestaat dat hij toch nog in mijn longen verstopt zit.

Vervelend van die pseudomonasbacterie .
Ik zal er op letten .
Bedankt

Login of registreer om te reageren
22-05-2017 om 14:44 uur
Reactie op Thirza
Reactie op theovb
Zo jij weet er veel vanaf .
Bedankt voor je reactie.
Ik begrijp wel op internet dat de longarts liever niet willen dat je thuis verneveld .
Dat ivm de hygiëne.
Kans op juist meer infecties door niet goed reinigen van het apparaat.
Heb jij hier zelf ervaring mee?

Ja, mijn zoon vernevelt vanaf kleuterleeftijd. De regels w.b. hygiëne zijn zeer strikt en zijn in de loop van de jaren ook steeds bijgesteld en vernieuwd.
Als je kwetsbaar bent, ben je thuis eigenlijk beter af, want in het ziekenhuis zijn veel meer boze beestjes.
Misschien nog een tip, kijk uit voor de pseudomonasbacterie. Die huist in vochtige-warme omgeving, vies bloemenwater, (laat iemand anders de uitgebloeide bloemen weggooien) het afvoerputje van gootsteen en douche (gooi daar om de dag een scheut dikbleek in en laat een halfuur staan) ze zitten verder in stilstaande sloten en meertjes (niet erin gaan zwemmen dus) en in rottende uien.
Ik heb hem opgelopen, er is een finale klap uitgedeeld, maar de kans bestaat dat hij toch nog in mijn longen verstopt zit.

Tjonge zal best intensief zijn dat je zoon al vanaf de kleuter jaren moet vernevelen.
Is dat ivm astma ?

Login of registreer om te reageren
23-05-2017 om 10:51 uur

Nee, taaislijmziekte.
Hij is het zo gewend, het past in zijn dagbestedingspatroon. :D
Tweemaal daags a.b. en eenmaal daags een slijmverdunner

Login of registreer om te reageren
23-05-2017 om 11:10 uur

Oké dat ken ik een klein beetje helaas .
Een ex klasgenoot van mijn zoon heeft dat ook .
Dat is heftig.

Login of registreer om te reageren