Anita wordt opgenomen

12-06-2017 om 09:46 uur

Misschien staat het al op het forum maar ik kon het niet vinden
Vanavond om 21.30 op npo 1 komt het programma "Anita wordt opgenomen" ze gaat naar het UMCG en het gaat merendeel over COPD en evt behandelingen enz.
Best interessant! En een heel fijn team daar in het UMCG.

Login of registreer om te reageren
Moderator
12-06-2017 om 20:13 uur

Voor wie het gemist heeft en het teug wil kijken dit kan tm 19 juni hier

Grtz Gwenny

Login of registreer om te reageren
13-06-2017 om 08:11 uur

ik heb de uitzending gezien, mijn kinderen ook: zeer confronterend en angstaanjagend

Login of registreer om te reageren
13-06-2017 om 08:34 uur

Ik vond het erg interessant! Angstaanjagend vond ik het niet, wel de realiteit.
Het gaat hier ook om ernstige copd dat is ook een verschil met beginnende copd.
Je loopt alleen bij dit team, wanneer er verder niks meer mogelijk is, behalve medicijnen en pappen en nathouden.
Confronterend is het zeker en hopelijk voor de rokers een reden om te stoppen.

Login of registreer om te reageren
13-06-2017 om 10:00 uur

Indrukwekkend!

Het stukje van lopen geldt ook voor veel astma patienten, zeker tijdens een longaanval

Login of registreer om te reageren
13-06-2017 om 12:25 uur

Interessant programma! Bedankt voor het delen

Login of registreer om te reageren
13-06-2017 om 12:32 uur

Had het programma gezien hoop dat het bij anderen bijdraagt tot meer begrip en inzichten. Mijn vader had het ook gezien, zijn vrouw (mijn moeder) is al 27 jaar geleden daaraan gestorven zijn opmerking was ... heb niks nieuws gezien en dat kan ik nog indenken ook als je daar al zo dichtbij hebt gestaan. Het zal ook denk ik wel confronterend voor hem geweest zijn maar bij die gevoelens kom ik bij hem niet dan is die een gesloten oester!

Login of registreer om te reageren
13-06-2017 om 17:42 uur

Indrukwekkend!!
Ik heb geen copd, maar t een en ander was wel herkenbaar, nl hoeveel energie 'gewoon leven' kost!!
Wens ons allen veel levenslucht en -kracht!!

Login of registreer om te reageren
13-06-2017 om 17:51 uur

Ik vond het jammer dat het alleen over COPD gaat terwijl zoveel dingen ook toepasselijk zijn bij andere (long)ziekten. Ik krijg helaas vaak te horen dat ik wel COPD zal hebben terwijl het toch een ander ziektebeeld is. Verder vind ik het altijd een leuk en informatief programma.

Ik vond het wel een eyeopener dat ze zei dat je met 80% longinhoud ook 20% minder energie hebt, die ga ik wel gebruiken om mijn situatie toe te lichten.

Login of registreer om te reageren
13-06-2017 om 19:00 uur

Ik heb een longfunctie boven de 100%. Grote longen zegt mijn la.
Geef altijd aan dat ik door ernstig astma de helft van de energie heb. Wordt altijd goed begrepen

Login of registreer om te reageren
13-06-2017 om 21:12 uur

Bedankt om te delen, Goudvisje en Gwenny!

Login of registreer om te reageren