Uwv en vrijwilligerswerk

25-09-2016 om 20:40 uur

Hoi allemaal

Ik heb een vraagje.
Mijn geschiedenis staat verder op het forum uitgebreid maar ik zal hem even beknopt weergeven.
6 x opname in t ziekenhuis in 1 jaar, 9 weken intern gelongrevalideerd in schoondonck revant breda en geen stap verder gekomen. Astma is nu opgeschaald naar zeer ernstige astma en het beperkte me ook echt overal in.
Ik heb het nu vrijwel altijd benauwd en heb steeds vaker heftige aanvallen.
Het uwv heeft een 1e jaars ziekte beoordeling gedaan omdat ik een jaar ziek thuis ben. Geen werkgever want die heeft mijn contract niet verlengd.
Uit t gesprek met de verzekeringsarts en de arbeidsdeskundige blijkt dat ze geen passend arbeid hebben en dat ik ziek blijf gemeld voor 100 %.
Heel erg fijn aangezien ik alleen maar slechter aan het worden ben en ik in de R periodes heel vaak longontsteking heb.
Alleen het verbaast me wel dat het uwv wel wil dat ik 20 uur per week 4 uur per dag ga reïntegreren. Ik MOET dus 20 uur in de week vrijwilligwerk ga doen of gaan werken.
Nou een baas wil me zo toch niet hebben en dat gaat me ook echt niet lukken hoe graag ik ook wil.
Dus het word vrijwilligerswerk al weet ik ook niet goed hoe ik dat moet gaan doen.
Ik vernevel gemiddeld zo 7 x per dag en kan vaak moeilijk praten als ik het zo benauwd heb.
Mijn dochter van 10 moet helpen mijn haar te wassen want dat lukt zelf niet eens.
Heeft iemand hier ervaring mee?
T uwv vind dat ik het best kan doen omdat ik niet aan de criteria voldoe bedlegerig, dodelijk ziek of opgenomen in een ziekenhuis enz.

Ik weet het even niet meer. Bedankt voor het meedenken

Login of registreer om te reageren
27-09-2016 om 13:03 uur

Ja ik heb me in ieder geval opgegeven bij het ouderenfonds om smorgens met mensen een praatje te maken via de telefoon.
Ik ga het proberen en als het niet lukt zien we wel verder.

De longverpleegkundige belde zo straks om te vertellen dat het team overleg heeft gehad en dat ik qua mijn astma met mijn rug tegen de muur sta. Xolair is nu de enige oplossing en anders zal davos te sprake gaan komen.
Ben net 5 maanden uit revant terug daarom heb ik in mijn eerste ziekte jaar niet het reïntegratietraject ingehoeven.
Lvk zei dat ik een herkeuring aan moet vragen op advies van het zorgteam. Zij kijken naar hoe ik me voel en naar de testen daar trekken ze een conclusie uit.
Het uwv kijkt alleen naar cijfers. En laat revant nou ook uitslagen hebben gegeven aan t uwv. Die waren in mei beter als nu. Sinds het bezoek aan de verzekeringsarts in juli ben ik harder achteruit gegaan. Dus nu word het toch bezwaar aan tekenen. Vrijwilligerswerk bellen via ouderenzorg wil ik toch wel graag doen maar 20 uur hou ik niet vol.

Word een beetje moedeloos ervan. Ze kunnen of heel moeilijk gaan doen of snappen dat het niet gaat en dat is zo krom allemaal. Ik denk dan ze zoude eens een dag mee moeten lopen met me. Even een halfje brood halen bij de bakker en ik ben kapot. Astma aanval on de albert heijn. Heel de winkel op zijn kop. Willen een ambulance bellen en al. Mijn kleine meid van 10 moet me helpen mijn haar te wassen. T is toch om te huilen. K word morgen 35 maar voel me 85 .

Login of registreer om te reageren
03-10-2016 om 13:42 uur

Zo straks contact gehad met de arbeidsdeskundige en die gaat de verzekeringsartsterug laten bellen morgenochtend.
Vorige week begonnen met de injecties xolair en gelijk savonds 1 nacht in het ziekenhuis gelegen.
Nu thuis met een prednison kuur.
Ik had gevraagd hoe het zat met de 20 uur werken of het opgebouwd moest worden of ik direct 20 uur moet gaan werken cq vrijwilligerswerk moest gaan doen.
Dat gaat de verzekeringsarts morgen bepalen.
Ik vernevel zo 9 x per dag tussen 7.30 en 23 uur. En dan gebruik ik nog sabutamol erbij.
Ik ben weer aan de prednison en de verwachting van de longarts is ook dat er weer opnames zullen zijn alsnhet weer slechter gaat worden. Dat is al 3 jaar zo en ik word alleenn maar slechter
Afwachten morgen maar weer.
Anders raad de arbeidsdeskundige aan om bezwaar aan te tekenen.

Login of registreer om te reageren
12-10-2016 om 20:26 uur

Las vandaag jouw verhaal hier - Hoop dat je een goed gesprek hebt gehad!

Login of registreer om te reageren
27-06-2017 om 08:24 uur

@edelweiss dank je wel voor je vraag en sorry voor de extreem late reactie.
Op 16 oktober heeft mijn man te horen gekregen dat hij acute myeloide leukemie heeft en inmddels zijn we 5 chemokuren 1 bestraling en een beenmergtransplantatie verder. Ondanks mijn eigen ziek zijn ging hij even voor.

Uwv heb ik in oktober gebeld met het hele verhaal en die hebben me vrijgesteld van alles.

Ik heb vandaag mijn 2e jaars ziektemelding bij t uwv om te kijken of wia het zal worden.

Ik heb inmiddels tig prednison en ab kuren gehad en ook nucala injectie. Daar werd ik zo ziek van dat ik elke keer opgenomen werd.

Nu is alleen xolair nog in de picture naast de andere medicijnen. Van xolair word ik ook heel beroerd maar tmoet van de l.a. want er is momenteel niet anders meer om mee te behandelen.

Laatste optie is nu echt davos.
Maar daar wil ik niet heen omdat mij man nog steeds in het kanker traject cq transplantaties zit.
De kindjes gaan dat ook niet trekken nu. En ik zelf eerlijk gexegd ook niet.
Alles bij elkaar ga ik steeds verder achteruit wat heel vervelend is.

Nu stress van opnieuw t uwv er weer bij dus dat schit ook niet op.

Hoe gaat het met jullie

Login of registreer om te reageren
27-06-2017 om 10:43 uur

Het zit niet mee, het zal ontzettend schrikken zijn geweest dat je man zo ernstig ziek is. Jullie krijgen behoorlijk wat te verstouwen, hoop toch dat de xolair enige uitkomst geeft begrijp heel goed dat je in dit stadium niet naar Davos wilt gaan. Tja en het UWV denk dat het voor ons alleen een verhaal apart is. Maar denk ook een beetje aan jezelf, heb bewondering zoals je ermee omgaat het is behoorlijk zwaar allemaal! Heel veel sterkte, hoop en wens dat het snel wat beter gaat met jullie allen in ieder geval dat je niet nog verder achteruit gaat!.

Login of registreer om te reageren
29-06-2017 om 15:46 uur

@ingrid1981: O wat een heftige dingen maak je mee! De ziekte van je man en je eigen instabiele gezondheid!
Kan niet meer zeggen dan heel veel sterkte te wensen en hopen dat alle kuren en behandelingen aanslaan bij je man! En dat er voor jou ook een oplossing komt. Snap dat D.avos nu een stap te ver is, letterlijk, gezien gezinsomstandigheden. Maar is misschien wel een goede optie, zowel voor jezelf als uiteindelijk voor je gezin, als alles wat meer rustig is...
STERKTE!!!

Login of registreer om te reageren