Hoi allemaal

12-07-2017 om 11:51 uur

hoi allemaal ik noem me zelf hier
renaatjeastmaatje ik heb al heel lang
astma en ook copd
als je meer wilt weten vraag maar

Login of registreer om te reageren
13-07-2017 om 12:55 uur

Hoi Renaatje,

Welkom op het forum.

Ikzelf ben afgelopen januari gediagnostiseerd met COPD en afgelopen mei was de astma test gelukkig negatief.

Dus nog niet zolang bekend met COPD, maar vervelend is het wel om er aan te wennen en mee om te gaan.

Groeten

Boemer

Login of registreer om te reageren
14-07-2017 om 13:14 uur

Hallo renaatjemaatje
Hoelang heb je al copd en wat is je longinhoud en hoe ga jij er mee om. Heb je hulp ? Hoop dat je mijn vragen niet er vindt
Ikzelf ben 55 met copd 4 longinhoud 18% 1 liter zuurstof 24 uur en erg afhankelijk van anderen,wat ik overigens vreselijk vind
Groetjes Helene

Login of registreer om te reageren
17-07-2017 om 07:53 uur
Reactie op Boemer

Hoi Renaatje,

Welkom op het forum.

Ikzelf ben afgelopen januari gediagnostiseerd met COPD en afgelopen mei was de astma test gelukkig negatief.

Dus nog niet zolang bekend met COPD, maar vervelend is het wel om er aan te wennen en mee om te gaan.

Groeten

Boemer

hoi boemer
dank je
ja het is idd moeilijk te accepteren en mee om te gaan
ik vind het erg om me pufje's te nemen waar vreemde mensen bij zijn
hoe is dat voor jou ?

Login of registreer om te reageren
17-07-2017 om 08:12 uur
Reactie op helene

Hallo renaatjemaatje
Hoelang heb je al copd en wat is je longinhoud en hoe ga jij er mee om. Heb je hulp ? Hoop dat je mijn vragen niet er vindt
Ikzelf ben 55 met copd 4 longinhoud 18% 1 liter zuurstof 24 uur en erg afhankelijk van anderen,wat ik overigens vreselijk vind
Groetjes Helene

hoi helene
nee vind vragen niet vervelend
dokter heeft wel gezegd dat ik behalve astma ook copd hebt maar word het meest voor de astma behandeld daar heb ik het ergste last van met alles wat ik doe word ik benauwd me partner moet overal mee helpen is idd niet leuk maar daar kun je niks aan doen
ik vind het ook erg om me pufje's te nemen waar vreemde bij zijn heeft u dat ook ?
gropties renaatje

Login of registreer om te reageren
17-07-2017 om 08:14 uur
Reactie op renaatjeastmaatje
Reactie op helene
Hallo renaatjemaatje
Hoelang heb je al copd en wat is je longinhoud en hoe ga jij er mee om. Heb je hulp ? Hoop dat je mijn vragen niet er vindt
Ikzelf ben 55 met copd 4 longinhoud 18% 1 liter zuurstof 24 uur en erg afhankelijk van anderen,wat ik overigens vreselijk vind
Groetjes Helene

hoi helene
nee vind vragen niet vervelend
dokter heeft wel gezegd dat ik behalve astma ook copd hebt maar word het meest voor de astma behandeld daar heb ik het ergste last van met alles wat ik doe word ik benauwd me partner moet overal mee helpen is idd niet leuk maar daar kun je niks aan doen
ik vind het ook erg om me pufje's te nemen waar vreemde bij zijn heeft u dat ook ?
gropties renaatje

sorry moest groetjes staan

Login of registreer om te reageren
18-07-2017 om 15:44 uur

Hoi Renaatje
Fijn dat je mijn vragen niet vervelend vind.Mijn partner moet ook bijna alles doen. Vind ik heel erg om te accepteren' maar heb geen keus. Gelukkig krijgen we binnenkort 3uur per week hulp in de huishouding' daar ben ik heel blij mee,
Voel ik me minder schuldig ja ik weet slaat nergens op, maar als je zelf niets kunt en je ziet je lieffie vlak voor je neus hijgen en puffen met stofzuigen,
Ik heb 4 puffen ventolin atrovent atimos en alvesco de meeste vier maal twee pufjes per dag met aerochamber en heb er totaal geen problemen meer mee als men dit ziet.
In het begin ging ik altijd naar het toilet, nu niet meer
Wat erg astma en copd, wordt jij nooit somber?
Weer even genoeg voor vandaag
Groetjes

Login of registreer om te reageren
18-07-2017 om 17:32 uur

renaatje ; Mag ik vragen ; Hoe weet jij het verschil te onderscheiden tussen de astma klachten en de COPD klachten? Ik heb het wel eens vaker hier aan mensen gevraagd maar heb er nog nooit antwoord op gehad. Het lijkt me zo moeilijk te onderscheiden, want bij COPD heb je toch dezelfde klachten als bij astma?
Sterkte in elk geval en jij natuurlijk ook helene!

Login of registreer om te reageren
19-07-2017 om 20:19 uur

Ik weet ook niet wat de verschillen zijn Stefanie. Ben daar ook wel heel benieuwd naar.

Login of registreer om te reageren
21-07-2017 om 12:37 uur

Hallo Stefani, Elisan
Er is een groot verschil tussen astma en Copd maar er blijft een overeenkomst benauwheid en/of kortademig
Op het forum kan je deze vraag het verschil tussen die twee het beste stellen aan de longforumarts.
Bovendien iedereen ervaart zijn ziekte en allea wat er helaas vaak nog bij komt daardoor anders
Groertjes maar weer helene

Login of registreer om te reageren