Zeer benauwd maar een saturatie van 98%

26-08-2008 om 21:35 uur

Hallo.
ik had een vraag
ik lig nu sinds vrijdag weer in het ziekenhuis voor mijn astma daar voor heb ik ook al in het ziekenhuis gelegen 3 en een halve week ben maar 9 dagen thuis geweest.

nu heb ik het sinds vorige week dinsdag al benauwd en de prednison slaat nog niet aan,
het nadeel is alleen als ik het heel erg benauwd heb meten ze mijn saturatie op en die is gewoon goed
omdat ik nu al zolang benauwd ben knijpt mijn keel helemaal samen waardoor mijn keel piept.
hierdoor dacht mijn LA dat de benauwd heid niet uit mijn longen kwam. maar een NO meting ied toch een te hoog gehalte zien.

waar het allemaal op neer komt omdat ik dus niet piep in mijn longen en mijn saturatie ook altijd goed blijft heb ik het idee dat de LA en verplegers denken dat ik geen astma aanvallen heb,
is het mogelijk dat je bij astma niet piept en je saturatie normaal blijft ?

het maakt mij erg onzeker op dit moment over hoe ze hier over mij denken..

mvg eline

Login of registreer om te reageren
18-07-2017 om 07:40 uur

Interessante materie waar een van de artsen hier op "los" kan gaan in de vorm van een degelijk college voor nitwits zoals ik.
Ik heb zelf een saturatie/hartslagmeter en een bloeddruk meter en controleer elke ochtend en zet dat mooi in een excel spreadsheet. Niet dat je er iets aan hebt maar altijd leuk om te zien en te doen.
Soms vallen me iid. wel dingen op zoals benauwd/slecht voelen maar toch een saturatie van 98/99 en een normale bloeddruk (135/85, 65 jaar).

Login of registreer om te reageren
18-07-2017 om 09:17 uur

[quote="balling;545256"] benauwd/slecht voelen quote]

Login of registreer om te reageren