Hoe voel jij je vandaag? #149

16-07-2017 om 17:07 uur Gesloten

En hier maar weer verder.

vorige

De reacties zijn gesloten.
20-07-2017 om 08:24 uur

@Edelweiss, helemaal lekker gaat t nog niet bij jou. Zijn ze nu aan t kijken wat ze nog voor je kunnen doen, andere behandeling? Of ben je nu nog te zwak om naar huis te gaan.

Hier gaat het goed.
Ben geswitcht van foster naar alvesco/foster. Dit doe ik nu dikke 2 week. Ik ben wel wat meer vermoeid, en heb s avonds en s morgens de medicatie nodig, maar ik wijd dit aan het weer. Ik heb net voor 3 maanden besteld, ga gewoon nog even goed uitprobleren.

met allergoloog het ik afgesproken met 60 mg prednisolon te beginnen als ik gestoken word door een oa de paardenvlieg/daas, ook bij twijfel. Hier ben ik namelijk allergisch voor en heb eerder 2 hele dikke jeukende benen gehad en fors benauwd.
Ook vorige week op terschelling en gisteren in een moerasgebied ben ik gestoken door een paardenvlieg. Maar ik voelde me te gezond om zo hoog in de pred te gaan zitten. Heb dus direct zalf gesmeerd (dermovate) en een extra allergie pil genomen. Gelukkig geen erge reactie gehad! Blij!

20-07-2017 om 09:33 uur

@Ems het klinkt al met goed. Blij voor je! Hopen dat je deze lijn vasthoudt.
@Edelweiss dag 19 inmiddels wat een rit! Het is dus nog niet echt stabiel te noemen...wat wil je ook met het weer in Nederland.
@Bloempje74 zo kun je het idd ook bekijken weinig slapen veel aan je dag hebben ;)
@Kapster hoe is het nu een aantal dagen zonder meds?
@Wendy24 beterschap meid!

Ik ben in de twijfel en dat heeft mij doen besluiten om morgen, vandaag is mijn huisarts vrij, naar mijn ha te gaan om te overleggen. Ik ben nu sinds oktober gestopt met de longmedicatie maar ik merk allemaal kleine dingetjes die mij niet bevallen.
Gisteren lag ik in bed en merkte ik tijdens mijn ademhalingsoefening dat het uitademen niet goed ging. Kreeg het niet voor elkaar omdie lager te latenzijn dan de inademing. Ik word sochtens alweer een tijdje met een snotkop, schoor en droge mond wakker, de laatste paar nachten inde nacht al. Ook ontstaater weer een druk en ik heb sochtens geen trek. Het kost mij moeite om naar de ha te gaan ik heb niet zo op artsen het laatste jaar maar als ik hier langer mee door blijf lopen en er niets an doe weet ik ook dat ik mijzelf in de vingers snij.

20-07-2017 om 10:54 uur

Kan goed merken dat het weer omslaat, vannacht 2,5 uur geslapen en daarna nog 1,5 uur en vanaf 4.45 mijn bed uit...weer rochelen en slijm en blijf benauwd ook na medicatie, krijg mijn ademhaling niet zoals het hoort... Nu maar even proberen te liggen, slapen als dat lukt...warmte is niks maar met deze vochtigheid kan ik nog slechter tegen..

Iedere zieke beterschap en iedereen die het nodig heeft sterkte!

20-07-2017 om 16:38 uur

zooo gaat lekker lees ik...

iedereen heel veel beterschap!!!!

21-07-2017 om 11:00 uur

Iedereen die het nodig heeft veel beterschap gewenst!

Mijn longen zijn rustig dus dat gaat goed. Ondanks de stress van gisteren om mijn zoon.

21-07-2017 om 12:06 uur

Net terug van mijn ha. Na overleg besloten weer op te starten met de Alvesco en de Atimos. Mijn ha vroeg heb je het gevoel van falen? Nee ik ben godsgruwelijk boos, ook verteld dat toen ik stopte dit uit boosheid heb gedaan omdat ik september een andere diagnose kreeg. Ook dat ik daarin naief ben geweest.. Ik dacht: oke dan is het die andere diagnose die het heeft getriggerd. Dus als ik die onder controle krijgen dan is mijn astma ook weg. Helaas het ene sluit het andere niet uit en blijft het een mooi spel van welke ziekte ik het meeste last heb op momenten.

Hij anwoordde: Dine ga hier pragmatisch mee om. Je hebt de medicatie maanden niet hoeven te gebruiken. In de zomer zitten er nu eenmaal meer deeltjes in de lucht. Dan weet je nu dat je wellicht een aantal maanden per jaar je meds moet gebruiken en voor de rest meds vrij kunt zijn.

Ook gaf hij nog andere tips voor atroposofische medicatie. Dat heb ik even afgehouden daar die spullen schreeuwend duur zijn en ik deze moet koken en de werking pas na 6 weken intreed.

Gek genoeg ben ik nu heel verdrietig en zal wel willen schreeuwen. Soms haat ik mijn lijf....ik wil gewoon gezond zijn maar helaas is dat een utopie.
Deze bui gaat ook weer voorbij.

Iedereen die het nodig heeft beterschap en of een knuffel

22-07-2017 om 11:26 uur

@dine hoop dat het inmiddels wat beter met je gaat.

De laatste dagen nog steeds extra medicatie nodig.
Vanochtend de mountainbikes opgehaald in de hoop dat ik op vakantie weer eens kan fietsen,
Uitgetest 5 km.( op snel tempo)Ging redelijk, wel snel kortademig, maar herstelde snel. Half uur na het fietsen werd ik erg benauwd en kortademig, wel een rustige hartslag. Vraag me af of dit nu een reactie op de inspanning is of op de hyperreactiviteit. ( ik loop veel (werk) en fiets wel dagelijks op normale fiets en normaal tempo)
Nu heb ik 3, 5 uur geleden 2 pufjes foster gebruikt en weet niet of ik nu ventolin moet nemen of rustig moet afwachten. Ben inmiddels al een uur benauwd.

23-07-2017 om 09:07 uur

Ik vind het soms wel lastig in te schatten wanneer nu wel of geen ventolin te gebruiken, gister uiteindelijk wel weer paar keer extra gebruikt en merk dan toch wel weer duidelijk verschil, maar ik wil eigenlijk ook weer niet te afhankelijk worden, soms wil ik alles aan de kant gooien maar dan heb ik ook mezelf er weer mee, hoe kan het toch dat het het laatste half jaar /jaar met dat vochtige wisselvallige weer zoveel meer klachten zijn, vannacht wakker geworden met weer niezen, benauwd, gevoel alsof ik weer verkouden ga worden, ook weer hoesten, ...baaldagje .... Wil al tijden graag zo veel leuke sportieve dingen doen maar dat gaat gewoon niet... Baal...

Iedereen beterschap en sterkte voor iedereen die het nodig heeft!

23-07-2017 om 14:59 uur

Hallo Bloempje74,

Wat een gedoe is het toch wanneer je longen van slag zijn. En wat duurt het toch vaak lang voor ze weer stabiel zijn. Je hebt het er over dat je 2 pufjes foster hebt gebruikt en twijfelt of je nog ventolin moet gebruiken.
Wanneer je benauwd bent mag je ventolin gebruiken dat is een kortwerkend medicijn. Zo nodig na 15 a 20 minuten herhalen. Helpt het niet voldoende dan naar de huisartsenpost bellen voor advies en/of controle.
Foster is een langwerkend medicijn en moet volgens voorschrift dagelijks gebruikt worden. Het maakt als het ware een beschermlaagje in je longen zodat ze minder snel geprikkeld raken. Dit niet extra gebruiken wanneer je benauwd bent.
Na een half jaar onrustige longen kun je gerust advies vragen aan je arts om te kijken of je misschien ander medicijnen nodig hebt.

Succes en fijne vakantie.

Sterkte voor alle mensen die last hebben en van harte beterschap.

groetjes,

Spirit

23-07-2017 om 15:31 uur

Mijn LA zegt dat ik beter extra foster kan nemen dan extra ventolin. ( Mag wel de ventolin ).
Max 4x daags 2 pufs foster. Ook de luchtwegverwijder in de foster werkt binnen enkele minuten. Ik mag zelf kiezen. Ik heb ook bricanyl en mag ipv ventolin en die mag 8x daags. Daarnaast 2x daags Eklira.