Hoi allemaal

12-07-2017 om 11:51 uur

hoi allemaal ik noem me zelf hier
renaatjeastmaatje ik heb al heel lang
astma en ook copd
als je meer wilt weten vraag maar

Login of registreer om te reageren
21-07-2017 om 15:50 uur

helene ik weet de verschillen tussen astma en COPD. Dat was ook niet mijn vraag.

Mijn vraag is als je beide hebt hoe je herkent waar je last van hebt op dat moment, en waardoor je zo stellig kunt
zeggen het meest last van de astma te hebben terwijl de klachten vaak identiek zijn.

Login of registreer om te reageren
06-08-2017 om 16:06 uur

daar kom ik bij de dokter
achter als ik weer heftige
slijm en benauwd aanvallen heb de dokter zegt elke keer dat ik weer heftige astma aanvallen heb en verhoogd dan ook me pufje's dosering
het klopt dat copd en astma klachten het zelfde zijn maar met copd ben je altijd wel benauwd dat is mij zo verteld
ik heb meer last van astma veel slijm benauwd worden zomaar of door inspanning maar ook mensen die roken parfum op doen als het warm is en vochtig met mist kan van de kleinste dingen benauwd worden en als ik verkouden ben en me longen zijn voor mijn gevoel al gevoelig dan heb ik ook moeite om me pufje's te nemen hoest me dan kapot
laatst toen ik ook aanvallen had wilde me dokter me eerst nog prednison geven maar gelukkig wilde ze eerst kijken of de dosis van me pufje's verhogen voldoende zou zijn
gelukkig wel ben weer helemaal in orde
en puf weer me normale dosis

fijne avond

Login of registreer om te reageren
06-08-2017 om 17:30 uur

Hoi renaatje, ik blijf het een lastig onderscheid vinden als ik alles vaak zo lees. Ook de klachten die jij noemt lees ik vaak bij COPD patienten.... alle twee is balen! Sterkte.

Login of registreer om te reageren