Bestraling gehad , nu wel toenemende klachten

03-07-2017 om 18:12 uur

Beste lotgenoten.
Hier ff een update. Ik heb inmiddels 7 bestralingen achter de rug. Met de Cyberknife was dit toch een hele bijzondere ervaring. 7 x 26 minuten bestralen was ook heftig. In totaal lig je zo'n 45 minuten op de tafel. De verpleging was ook enorm vriendelijk en mijn man mocht zelfs " meekijken " in de observatie ruimte. In het begin had ik niet veel bijwerkingen. Maar nu na een paar dagen krijg ik steeds meer pijn op mijn borst en benauwdheid. Ik heb de afgelopen dagen wel getracht om in conditie te blijven, wel met mate. Een dezer dagen zal ik gebeld worden hoe verder en wanneer en controle scan zal plaatsvinden. Zo spannend deze komende tijd van afwachten! ! Mocht iemand hiermee ervaring hebben, dan hoor ik dat ook graag.
Groetjes ......

Login of registreer om te reageren
21-07-2017 om 09:12 uur

Ik heb longkanker gehad, en heb een lobectomie ondergaan, maar heb geen chemo of bestralingen gehad.
Ik kan je alleen maar veel moed en sterkte wensen!
Ik hoop dat de behandelingen aanslaan!
Ik duim voor jou!

Login of registreer om te reageren
15-08-2017 om 08:43 uur

Beetje laat maar toch een reactie.

Ik heb zelf 2x longkanker gehad eerste keer in 1997 2 vlekjes waarvoor mijn halve rechterlong is verwijderd, in 2009 weer longkanker nu een tumor van zo'n 8 centimeter, weer in mijn rechterlong, daarvoor heb ik in het AvL chemo en bestraling gehad van 24 behandelingen. Helaas heb ik nogal wat problemen daarna gekregen eerst een verbrande slokdarm door de bestraling verder 7x longontsteking, longembolie en een bloedvergiftiging door een longontsteking.
Dit zegt natuurlijk niet dat iedereen dit krijgt maar er zijn nogal wat bijwerkingen natuurlijk, gelukkig gaat het nu goed met me en leef eigenlijk een "normaal" leven met beperkingen, heb ook COPD alpha-1.

mvg Peter

Login of registreer om te reageren
15-08-2017 om 08:49 uur

Jee dat Is heftig zeg! Bedankt voor je reactie en ik blijf dan ook maar hoop houden.... Sterkte

Login of registreer om te reageren