Prednison ja/nee??

03-04-2017 om 18:40 uur

Prednison maakt meer kapot dan je lief is..........
Zijn er lotgenoten die geen prednison nemen ook niet als ze een exacerbatie hebben???
Lia

Login of registreer om te reageren
07-05-2017 om 13:14 uur
Reactie op vis50
Reactie op Lia53
Prednison maakt meer kapot dan je lief is..........
Zijn er lotgenoten die geen prednison nemen ook niet als ze een exacerbatie hebben???
Lia

Ik had longontsteking pas met heel erge exacerbatie, moest van de vervangend arts er prednison bij nemen, wat ik eerst weigerde ivm eerdere vervelende bloedsuikers. Arts werd ongeduldig en vroeg me wat wil je nu? Ik zei ademen. Hij zette het op mn kastje voor als ik me bedacht. 2 dagen later nog erger en zhuis opname. Met idd prednison, mn suiker ging naar 24 en kreeg niet veel lager. Steeds inspuiten. Ik weet het af en toe niet meer. Wie heeft er ook last van?
Btw ik post hier voot t eerst vandaag,en weet niet of het goed gedaan is.

Sorry ik had hier toch al eens over t onderwerp geschreven, maar zag toen niet of het geplaatst was ☺

Login of registreer om te reageren
09-05-2017 om 08:42 uur

Ik gebruik vast 2 tot 3x daags Seretide en daar zit prednison in. Ook heb ik altijd voorraad Prednisolon in huis, maar gebruik t echt in uiterste nood. Ivm mijn bijnierschors insufficiëntie ben ik er uiterst voorzichtig mee.

Gr. Jazz

Login of registreer om te reageren
15-08-2017 om 09:25 uur
Reactie op Pietebij

Ik heb 2 jaar copd eigenlijk al langer maar het bleek noodzakelijk er iets aan te doen. Ik voorkom aanvallen of opstoten door medrol kuur 32 mgr. Dit wordt langzaam afgebouwd naar uiteindelijk 2 mgr. als onderhoudsdosis.
Als inhalator gebruik ik ultibro. Utibro veroorzaakt bij mij een hoestreflex bij de meeste mensen overigens. Ik hoest dan slijm op en dan heeft ultibro geen effect omdat het mee komt natuurlijk. Door twee keer voorzichtig ultibro te inhaleren heb ik geen hoest reflex en blijft ultibro dus in de longen dat moet je wel effen leren.
Ik ga nu mijn longarts voorstellen wanneer ik een exacerbatie of opstoot voel aankomen om dan 2 dagen 32 mgr. medrol te nemen dit helpt bij mij voldoende. Mijn vraag is of ik dan ook moet afbouwen of kan ik gewoon abrupt stoppen met medrol.

Login of registreer om te reageren