Ik ben zo moe

25-09-2017 om 13:25 uur

Hallo even voorstellen emil bijna 70 copd.3 en ik wel stoppen met de hele dag tedoen of het goed gaat gewoon niet meer benauwd worden of ben je dan loser graag antwoorden die ook in deze fase zitten.

Login of registreer om te reageren
25-09-2017 om 19:13 uur

Hallo Emil,
Welkom op het Longforum. Ik zit zelf nog niet in de zware fase maar ik denk dat ik heel goed begrijp wat je voelt. Een loser ben je absoluut niet. Het is jouw beslissing en niemand heeft het recht om jou te veroordelen. Het zou misschien helpen als je ons meer informatie gaf, als je daarvoor voelt. Hoe vaak ben je benauwd, hoe erg, heb je medicijnen die het nog enigszins kunnen verlichten. Wat zegt je longarts. Dat soort dingen. De gebruikers hier zijn graag bereid om je tips te geven om het minder ondraaglijk te maken. Of om gewoon naar je te luisteren. Wat je eindbeslissing ook zal zijn, de meesten van ons zullen je beslissing respecteren.

Login of registreer om te reageren
25-09-2017 om 21:47 uur

Welkom Ketelbinkie,ik had al in een ander topic (over saturatie) gereageerd, ik heb zelf copd 4 en ben 54 jaar, ik snap heel goed dat je er geregeld genoeg van hebt.
Alleen zelfs mensen die in dezelfde fase zitten ervaren alles weer anders,je hebt geen 2 dezelfde copd-ers inwelke fase dan ook ben ik bang.
Die moeheid is ook enorm vervelend, ademhalen kost zoveel energie op sommige momenten, ben je elke dag zo erg benauwd, hele dagen of ook goede of betere momenten?
Doe je aan fysio of oefeningen? Soms is het ook goed om eens met een psycholoog te praten om alles eens te uiten, helpen voor de benauwdheid doet het misschien niet maar soms lucht het wel op, vooral als je je voor de buitenwereld beter voor doet.
Accepteren vind ik zelf het moeilijkste.

Ik wens je veel sterkte, Jolien

Login of registreer om te reageren
27-09-2017 om 11:07 uur

Beste Jolien dank voor je antwoord ik mankeer nog veel meel waaronder darmkanker clusterhoofdpijn neurophatie veel pijn in de voeten operatie gehad erger geworden dus bewegen is ook probleem darmkanker 5 jaar weg maar de snijvlakken niet schoon

Login of registreer om te reageren
27-09-2017 om 13:49 uur

Dat zijn inderdaad wel erg veel aandoeningen bij elkaar, ik snap dat de moed je in de schoenen zakt.
Ik wilde dat ik iets kon zeggen waar je wat aan hebt, maar ik wil je wel veel sterkte wensen, liefs, Jolien

Login of registreer om te reageren