Mijn dagje XXIII

07-09-2017 om 20:51 uur Gesloten
Reactie op Kariboe

@Heidi, ik was eergisteren en gisteren heel druk daarom geen berichtje. Net werd ik wakker en nu slaap ik niet in. Direct weer proberen.
Ik ben blij dat je fijn gewerkt hebt. Ik voel me er zelf altijd goed bij als het leuk is op het werk met collega's en alles goed loopt.
Ik hoop echt dat de kine je kan helpen en je beter gaat stappen. Maar de Cortisone kun je niet missen af en toe he? Maar misschien doet oefenen toch wat voor je.

Reactie op puckie

Hoi heidi

Ik ben weer in de prijzen gevallen. Antibiotica en prednison en vernevelen. Ben nu net een hijgend hert aan de jacht ontkomen.
Hoop dat je wat kan stappen bij de kine.
en je doet het verstandig aan om tijdig je rust te pakken.

knuffels
petra

@Kariboe geen probleem dat je niet schreef, hopelijk kun je zo terug slapen. Ja werk doet veel met je, heb dat zelf ook, geeft een heel goed gevoel. Zeker als je leuke collega's had. Cortisone heb ik geregeld nodig en kan ik niet zonder af en toe. En we weten wat de gevolgen zijn, we oefen om zo lang mogelijk stabiel te blijven of zeg eerder niet te snel verlies te hebben met de cortisone. Hoop alleen dat het helpt.

@Puckie Ik hoop dat je snel weer beter bent, en dat de ab en cortisone aanslaan. Ik duim, knuf. We hebben vandaag gestapt bij de kine, hopelijk heeft het zijn nut. En rust moet ik echt op tijd nemen, anders gaat het weer helemaal mis met mijn longen.

Vandaag bij de kine goed geoefend.
Hopelijk helpt het mijn spieren.
En kan ik de achteruitgang tegen houden.
Of toch minder snel laten gaan.

Verder wat gewerkt en dat was fijn.
Is fijn als je vooruitgang ziet in je werk.
Heb wel nog wat mails te beantwoorden, maar dat komt wel goed.

Deze avond gaan eten bij S.
We hebben sushi gehaald, was echt lekker.
Ze hadden een nieuw soort sushi, alle denk dat het nieuw is, want heb het nog nergens gezien.
En dat was een sushi met banaan, echt lekker.
Ja ik eet graag banaan :)

https://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/21462470-1545423755478967-3827803295076513690-n_orig.jpg

Ik ben alleen niet zo goed met de stokjes.
Slaag er altijd in van daarmee veel te laten vallen.
Of mijn sushi in stukken te hebben.

Elke morgen eet ik een banaan op mijn boterham.
Is super lekker en ook gezonder dan choco, of ander beleg.
Morgen ga ik alleen geen banaan op mijn boterham kunnen eten.
Heb vandaag de laatste gegeten, maar morgen wordt er naar de winkel gegaan.

Bas en Duck zullen ook niet blij zijn, ze krijgen altijd een stukje als ik gedaan heb met eten.
Doe dat dan in hun kom, is altijd het laatste stukje van de banaan dat ze krijgen.
Ze zijn daar zot van, ze staan altijd te wachten tot ik gedaan heb met eten.
Ze weten dat zo goed, en vergeten dat niet.

Nu eens gaan slapen, morgen vroeg kine.
Dat ik uitgeslapen ben.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

De reacties zijn gesloten.
07-10-2017 om 07:23 uur

@Heidi, L is weer beter gelukkig. En ze is weer gezellig zoals altijd.
Die Corisone, dat is toch echt een probleem. Ik hoop nog altijd op een wondertje dat je voor altijd stabieler en (een stuk) beter wordt.
Ik ben blij dat je verkoudheid niet door heeft gezet! Scheelt weer een keer Cortisone misschien. ;)
Ik houdt van Gent. Daar is L met IVF gemaakt. Haha.

@Puckie, L heeft het heerlijk gehad op de stakingsdag. Ze hebben gezwommen en bij Mc Donalds gegeten.
Wat naar dat je in de lappenmand zit. Trek aan de bel als je teen erger wordt! Wondinfecties kunnen gevaarlijk zijn.

08-10-2017 om 21:35 uur

Sorry dat ik even niet schreef, is een hele bewogen tijd geweest.
Het nieuws van de neuroloog kwam hard aan, en heb het even moeilijk gehad.
Gelukkig dit weekend veel afleiding gehad :)

@Puckie ik wist dat dit ging gebeuren, maar niet dat het zo snel achteruitgaat ging gaan. 'S avonds kan ik zo goed als niet meer stappen en ik val geregeld. Door de dag worden benen moe en recupereren niet meer. Daar hebben ze een hele nacht voor nodig, een slechte nacht betekend ook amper stappen de dag erna. Want dan zijn ze niet voldoende gerecupereerd. Was even moeilijk om dit een plaats te geven, gelukkig had ik toffe plannen voor het weekend. Hier is er een medicijn dat ze aan het maken zijn dat zelfde werking heeft als cortisone maar geen neveneffecten heeft. Ga eens horen bij prof hoe ver dat staat en of ik in aanmerking kom. Het was leuk in Nederland, ze hebben niet gewonnen, maar wel super goed gespeeld en dat is het belangrijkste. Het was een fijne ervaring. Lekjes van Bas en Duck en aaitje van Minouch.

@Kariboe Fijn dat L beter is, is ook fijn voor haar, ziek zijn is niet leuk. Dank je, ik hoop daar ook op en voor iedereen dat hetzelfde voor heeft als mij. Hopelijk vinden ze dat ooit eens. Ik ben nog steeds aan de cortisone :( nu gelukkig wel aan de laatste dagen en dan hopen dat het even zonder kan. Dat begrijp ik dat je dan van Gent houd, zou ik ook hebben.

Zaterdag was een fijne dag, we hebben niet gewonnen, maar wel veel geleerd.
Het is een grote ervaring voor JBOW.
Ze leren hier veel uit en doen heel veel wedstrijdervaring op.
En het belangrijkste is dat ze goed gespeeld hebben.
Wat het resultaat ook is.

Vandaag heb ik super nieuws gekregen.
Ik word meter van het kindje van mijn broer en schoonzus.
Ik zie er zo naar uit :)
Was het al maar januari.

Ik heb even niet geschreven gehad omdat ik het moeilijk had met het nieuws van de neuroloog.
Heb even tijd nodig gehad, dat ik er rustig kon aan wennen.
Dat ik het een plaats kon geven.
Maar dat is zo goed als gelukt :)

Nu gaan slapen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

09-10-2017 om 08:47 uur

Hallo Heidi,

Wat vervelend/naar dat je spieren zo hard achteruit zijn gegaan dat je nu helemaal haast niet meer kunt stappen! Geldt dat ook voor je armspieren enz.? Hopelijk niet want dan kun je ook niet jezelf meer voortbewegen in de rolstoel etc. Snap dat je dat moet verwerken en dat het niet meevalt. Hoop dat het medicijn dat de cortisone kan vervangen vlug voor heel veel mensen beschikbaar is. Prednisolon / Cortisone heeft vele nare bijwerkingen. Heidi heel erg moeilijk voor je hoor!
Wat is meter voor een kindje worden? Denk wel dat het een hele eer is! Fijn dat je toffe plannen voor het weekend had.
Hier is mijn man heel heel erg verkouden. Hoop niet dat ik het krijg maar ja je leeft samen onder een dak en het is haast niet te voorkomen. Had vanmorgens een klein beetje zere keel. Trachitol voor ontsmetting erin maar of het helpt...........?

@Puckie je krijgt toch ook al zoveel voor je kiezen! Beterschap hoor!

groetjes en knuf,

Elisa

09-10-2017 om 11:59 uur

@Heidi, ik hoop ook dat je na stoppen met de Cortisone een tijdje zonder kunt blijven. Ik snap dat je erg bezig was met het nieuws van de neuroloog! Het slechte stappen heeft veel invloed op je leven.
Echt superfijn dat je meter gaat worden! Je kunt zo genieten van kleine kinderen.
Echt fijn voor de kinderen van JOBW dat ze goed gespeeld hebben. Winnen of verliezen vind ik ook niet zo belangrijk, als ze maar niet met een heel groot verschil verliezen. Dan zijn ze verkeerd ingedeeld en dat is niet motiverend.

09-10-2017 om 21:35 uur

@Elisa mijn armspieren gaan ook achteruit, maar gelukkig niet zo snel als benen, kan nog goed rondrijden met mijn rolstoel :). Wat meter zijn betekent ga ik proberen uit te leggen, maar is niet makkelijk te verwoorden. Hier in Belgiƫ is er een meter en een peter voor kinderen dit waren de doopouders vroeger. Nu is dat heel anders, mits niet elk kind nog gedoopt wordt. Je zorgt ergens mee voor het kind, je betekend iets meer dan andere familie, met speciale gelegenheden ben je er voor het kind, met nieuwjaar wordt er een brief voorgelezen aan de meter en peter, dan krijgt het kind een cadeau en omgekeerd de meter en de peter krijgen ook iets. Hoop dat het zo wat duidelijk is, en dat ik het wat goed uitgelegd heb. Want ik weet wat het is, maar het verwoorden is niet even makkelijk. Ik duim dat je niet ziek word. Idd als je samen woont is het moeilijk je ertegen te beschermen, dat is bijna onmogelijk om te doen, of je moet even uit elkaars buurt blijven, en dat is dan weer niet zo fijn.

@Kariboe ik hoop mee, al weet ik dat ik nu op 3 maanden tijd al 3 keer een kuur nodig had, ik hoop dat er nu even verandering in komt. Ik ben er ook super blij mee, kan ik mee zorgen voor het kleintje en er zijn, en een beetje verwennen :).

Vandaag nog nagenoten van het nieuws dat ik meter wordt.
Ben er super blij mee :)
Kijk er echt naar uit, in januari is de bevalling uitgerekend.
Nog even geduld maar ook niet zo lang meer.

Vandaag goed geoefend bij de kine.
Ook nog wat gepraat over uitslag neuroloog.
Ze hadden het zelf ook al opgemerkt dat het achteruit gaat.
Dat mijn benen sneller moe zijn.
En ik minder recupereer, we blijven oefenen.

Nu eens gaan slapen, en hopelijk een goede nacht.
Vorige nacht was iets minder, maar nog wel voldoende geslapen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

10-10-2017 om 06:56 uur

Hallo Heidi,

Gelukkig maar dat je armspieren niet zo vlug achteruit gaan. Nu dan maar hopen op het nieuwe medicijn.
Ach ik had het eerst niet goed begrepen dat er een baby op komst was. Wat leuk Heidi. Wat fijn dat jij dan iets meer gaat betekenen voor de baby/kindje. Kan me voorstellen dat je je er heel erg op verheugt.
Vanmorgens kon ik eerst mijn ogen niet los krijgen. Denk hele droge ogen. Lijkt net alsof ze vastgeplakt zitten. Overkomt me nu al een aantal weken. Denk op bijwerkingen van de pufjes. Droge mond had ik er al van. Denk dat ik me maar oogdruppels koop want dit is toch echt een heel nare ervaring.
Mijn man begint nu met pijnlijke bijholtes. Laat hem stomen. Ik had vanmorgens weer keelpijn. Weer trachitol erin en hopen dat ik niet verkouden wordt. Nemen al vitamine c en zink.

groetjes en knuf,

Elisa

10-10-2017 om 17:58 uur

@Heidi, het is frustrerend dat je zo vaak Cortisone moet hebben. Je weet dat het moet maar in je achterhoofd weet je dat je benen er slechter door worden. De kine zal dit zeker gezien hebben. Ik ben blij dat ze je zo goed motiveren om te oefenen.
Ik ben in Noord-Brabant opgegroeid, daar kennen we Peter en Meter ook. L is Katholiek gedoopt en heeft ze. In NL worden hier tegenwoordig ook vaak vriend(inn)en voor gekozen.
Ik snap dat je je verheugt op je nieuwe neefje / nichtje. Het is ook heel bijzonder als ze er ineens zijn.

12-10-2017 om 21:19 uur

@Elisa misschien eens lang je ha of een oogarts gaan met je ogen, kan me voorstellen dat dat geen aangenaam gevoel is. Hopelijk ben je niet ziek geworden en is je man al beter. Ik duim. Goed dat je extra vitaminen neemt kan je helpen.

@Kariboe hier wordt ook vaak een vriend of vriendin genomen voor peter en meter, de tijden veranderen, vroeger was het altijd familie, nu niet meer. Ik kijk er enorm naar uit :)

Vorige dagen was ik erg moe, nu ook nog wel.
Maar probeer toch even te schrijven.
Heb vrij veel pijn, morgen de kine dit laten oplossen.
Hopelijk lukt dat, en is de pijn minder.

Heb het kaartje waarmee ze vroegen dat ik meter wilde worden in een mooie kader gestoken.
En een mooi plekje gegeven op mijn kamer.
Heb al toffe ideetjes om veel foto's op te hangen.
Kijk er enorm naar uit :).

Nog een dagje werken en dan weekend.
Het gaat een rustig weekend zijn.
Dat mag ook al eens.
Goed uitrusten en hopelijk dan minder moe volgende week.

Ze geven hier een nazomertje.
Het is terug wat warmer en de zon schijnt.
Is wel fijn want we gaan naar een koude en donkere periode.
Al heeft dat wel iets de herfst en de winter.

De herfst met al die kleuren, vind ik altijd heel mooi.
De winter heeft dan weer de sneeuw, zo een sneeuwlandschap is ook heel mooi.
Elk seizoen eigenlijk heeft zo unieke mooie momenten.
Alleen koude vind ik niet zo fijn.
Maar dat nemen we erbij ;).

Nu eens gaan slapen, hopelijk lukt het met de pijn.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

13-10-2017 om 17:51 uur

Hoi heidi,

Hopelijk heb je minder pijn en is het werken vandaag goed gegaan.
Van harte gefeliciteerd dat je meter gaat worden!
Hier noemen ze het peet oom of peet tante.

Ben benieuwd of het mooie weer ook gaat doorzetten. En inderdaad elke seizoen heeft wel wat. Echter de kou en regen en sneeuw die mogen van mij gestolen worden ;-)

@Elisa17 beterschap voor jou en je man
@Kariboe ik wens je een rustig en leuk weekend

Hier gaat het niet echt lekker veel pijn in mijn rechter zijkant van mijn long? of toch spieren/bindweefsel
oxycodon voor 5 dagen hogere dosis gekregen echter nog steeds veel pijn. maandag weer contact huisarts.

knuffels

petra

13-10-2017 om 19:27 uur

@Heidi, ik hoop dat de kine je pijn heeft kunnen wegnemen / verminderen. Dan geniet je wat meer van het goede weer komende dagen.
Meter worden is echt een eer inderdaad. En hier is nog een foto-liefhebber. ;)
L en ik krijgen ook een rustig weekend. Ik heb bereikbaarheidsdienst en kan dus niet ver weg gaan. Niet erg, L gaat slijm maken en knutselen. Ik ga haar helpen met haar spreekbeurt en wat lezen en uitrusten.
Ik vind de herfst best fijn, zo koud is het vaak niet. En een paar heldere winterdagen vind ik ook mooi. Maar jouw longen moeten er niet door verslechteren!!!

@Puckie, wat akelig die pijn. Ik hoop dat de pijnstillers wat beter gaan helpen. Dit is niet leuk meer.
Misschien gaat het droge warmere weer je goed doen de komende dagen?!