Mijn dagje XXIII

07-09-2017 om 20:51 uur Gesloten
Reactie op Kariboe

@Heidi, ik was eergisteren en gisteren heel druk daarom geen berichtje. Net werd ik wakker en nu slaap ik niet in. Direct weer proberen.
Ik ben blij dat je fijn gewerkt hebt. Ik voel me er zelf altijd goed bij als het leuk is op het werk met collega's en alles goed loopt.
Ik hoop echt dat de kine je kan helpen en je beter gaat stappen. Maar de Cortisone kun je niet missen af en toe he? Maar misschien doet oefenen toch wat voor je.

Reactie op puckie

Hoi heidi

Ik ben weer in de prijzen gevallen. Antibiotica en prednison en vernevelen. Ben nu net een hijgend hert aan de jacht ontkomen.
Hoop dat je wat kan stappen bij de kine.
en je doet het verstandig aan om tijdig je rust te pakken.

knuffels
petra

@Kariboe geen probleem dat je niet schreef, hopelijk kun je zo terug slapen. Ja werk doet veel met je, heb dat zelf ook, geeft een heel goed gevoel. Zeker als je leuke collega's had. Cortisone heb ik geregeld nodig en kan ik niet zonder af en toe. En we weten wat de gevolgen zijn, we oefen om zo lang mogelijk stabiel te blijven of zeg eerder niet te snel verlies te hebben met de cortisone. Hoop alleen dat het helpt.

@Puckie Ik hoop dat je snel weer beter bent, en dat de ab en cortisone aanslaan. Ik duim, knuf. We hebben vandaag gestapt bij de kine, hopelijk heeft het zijn nut. En rust moet ik echt op tijd nemen, anders gaat het weer helemaal mis met mijn longen.

Vandaag bij de kine goed geoefend.
Hopelijk helpt het mijn spieren.
En kan ik de achteruitgang tegen houden.
Of toch minder snel laten gaan.

Verder wat gewerkt en dat was fijn.
Is fijn als je vooruitgang ziet in je werk.
Heb wel nog wat mails te beantwoorden, maar dat komt wel goed.

Deze avond gaan eten bij S.
We hebben sushi gehaald, was echt lekker.
Ze hadden een nieuw soort sushi, alle denk dat het nieuw is, want heb het nog nergens gezien.
En dat was een sushi met banaan, echt lekker.
Ja ik eet graag banaan :)

https://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/21462470-1545423755478967-3827803295076513690-n_orig.jpg

Ik ben alleen niet zo goed met de stokjes.
Slaag er altijd in van daarmee veel te laten vallen.
Of mijn sushi in stukken te hebben.

Elke morgen eet ik een banaan op mijn boterham.
Is super lekker en ook gezonder dan choco, of ander beleg.
Morgen ga ik alleen geen banaan op mijn boterham kunnen eten.
Heb vandaag de laatste gegeten, maar morgen wordt er naar de winkel gegaan.

Bas en Duck zullen ook niet blij zijn, ze krijgen altijd een stukje als ik gedaan heb met eten.
Doe dat dan in hun kom, is altijd het laatste stukje van de banaan dat ze krijgen.
Ze zijn daar zot van, ze staan altijd te wachten tot ik gedaan heb met eten.
Ze weten dat zo goed, en vergeten dat niet.

Nu eens gaan slapen, morgen vroeg kine.
Dat ik uitgeslapen ben.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

De reacties zijn gesloten.
13-10-2017 om 21:55 uur

@Puckie dank je ik ben super blij dat ik meter word. De pijn valt mee maar is er nog, heb een zwaardere pijnstiller genomen. Gaat helpen om te slapen. Het weer is goed hier, de zon schijnt en dat doet veel. Erg warm wordt het niet meer, maar dat is niet erg, zondag zouden ze volgens mijn vader wel warm geven dacht dat hij zei een 25 graden. Dat wil ik nog zien, geloof het niet dat het zo warm gaat worden. Zal laten weten wat het uiteindelijk is geworden. Ik hoop dat je de pijn onder controle krijgt, en anders zeker terug naar de ha. Ik duim dikke knuf

@Kariboe ze heeft goed haar best gedaan de kine, en er is beterschap, maar weg is de pijn niet. Heb een zwaardere pijnstiller genomen voor de nacht, zodat ik goed slaap, of toch wat slaap ;). Ga ik doen, de zon schijnt en dat doet al veel. Volgens mijn vader wordt het zondag erg warm, hij zei 25 graden, eerst zien en dan geloven, geloof de weermannen niet altijd, ze zitten er soms wel eens naast. Fijn een rustig weekend, hopelijk word je niet te vaak opgeroepen. Waarover gaat haar spreekbeurt? Ja idd die moeten braaf blijven, probeer ze al op te voeden ;), hopelijk lukt me dat een beetje :). Heb mijn griepspuit gekregen vandaag, dat is al een goede stap in de richting van niet ziek worden :).

Bij de kine goed geoefend vandaag.
Het ging redelijk goed, was ook vroeg in de ochtend en dat doet veel.
Ook heeft ze mijn rug onderhanden genomen.
Het voelt al beter, maar het is nog niet oke.

Heb een zwaardere pijnstiller genomen.
Hopelijk lukt het daardoor om wat te slapen.
En liefst goed te slapen.
Kan morgen eens uitslapen, dat gaat deugd doen.
Hopen dat het me lukt met de pijn.

Op Leuven Bears ging het goed.
Veel kunnen doen en dat geeft een goed gevoel.
Als je alles vooruit ziet gaan, en werk ziet minderen is dat echt fijn.

Dit weekend heb ik een rustig weekend.
Ze geven goed weer en daar ga ik van genieten.
Ben benieuwd of het zondag echt zo warm gaat worden.

Eerst zien en dan geloven, want de voorspellingen komen hier soms niet uit.
Zal laten weten of het werkelijk zo warm was.
De zon schijnt en dat doet al veel, geeft een goed gevoel.

Nu eens gaan slapen, en hopen dat het lukt.

Slaap zacht!

Fijn weekend!

Veel liefs, knuf
Heidi

14-10-2017 om 09:59 uur

Hallo Heidi,

Hoop dat je goed geslapen hebt op die zwaardere pijnstiller en nog beter dat de pijn straks wegblijft. Leuk dat je al aan het plannen bent voor al die leuk foto's in de toekomst!

Vandaag was goed weer beloofd maar zie nu nog geen zon. Het ziet er triest uit.
Hopen dat zondag het dan wel mooi weer is. Wil wel graag even met zonneschijn naar buiten.

Vanmorgens heel erge keelpijn. Weer een trachitol erin. Van de toilet afkomend ineens zo zwaar benauwd dat ik echt in paniek raakte. Mijn man heeft de zuurstof omhoog gezet. Even later iets beter en alle puffen genomen. Denk dat ik de puffen in gevolg maar in bed neem s'morgens. Later enorme hoestbui maar haast geen sputum. Hoop dat de verkoudheid straks zo over is. Is niet plezierig zo. Mijn man is aardig opgeknapt.
Verder maar rustig aan doen.

@Puckie ik ben nu goed verkouden. Wat vervelend dat je rechterzijkant zo zeer doet. Je mag hopen dat het niet van je long komt! Hoop dat de pijnmedicatie toch nog gaat werken. Beterschap Puckie!

groetjes en knuf,

Elisa

14-10-2017 om 17:51 uur

@Heidi, het was hier heerlijk weer vandaag. Ik hoop dat je buiten bent geweest en genoten hebt. Gelukkig dat je pijn minder is nu, het zou fijn zijn als het helemaal weg gaat. Misschien komt dat na een paar keer kine.
Ik hoor van meer mensen dat ze hun griepspuit al gehad hebben. Ik krijg hem altijd op mijn werk maar heb er nog niets over gehoord dat hij er is.
Gelukkig dat je fijn gewerkt hebt bij Leuven bears. Bij mij doet een fijne werksfeer en lekker doorwerken mijn humeur altijd goed.
L mocht plotseling met haar neefje mee naar Juliana toren. Ze heeft genoten. Ze ligt nu doodmoe in bed.
Haar spreekbeurt gaat over drones, daar is ze op het moment gek op en ze heeft zelfs een kleine.
Morgen krijgen we echt een rustige dag. Lezen, tv kijken en buiten zijn.
Een fijne zondag!

14-10-2017 om 22:08 uur

@Elisa slapen is redelijk gegaan, wel een paar keer wakker geweest, maar gelukkig snel terug in slaap gevallen. Hier was het goed weer, de zon heeft geschenen en dat doet deugd, het was ook een 19 a 20 graden. Een nazomertje :) morgen wordt het nog beter weer. Ik hoop voor jou dat je snel van de verkoudheid af bent, ik duim, het is idd niet plezierig, je kunt je daardoor heel slecht voelen, veel beterschap en op tijd naar de ha als het niet beterd.

@Kariboe hier was het ook heerlijk weer, de zon doet veel, daar fleur je direct van op als die schijnt. Geeft een heerlijk en vrolijk gevoel. Bij mij doet dat ook veel goed aan mijn humeur als je goed kunnen werken hebt en het een fijne werksfeer is, voelt het goed en voel je je daardoor ook goed. Kunnen werken doet veel, je voelt je deel van de maatschappij, als je steeds thuis zit voel je je buiten de maatschappij staan, alle dat gevoel had ik toch. Je hoort hier rap als je ziek bent dat je een profiteur zijt of zo, niet van personen die je kennen, maar mensen die je niet kennen doen makkelijk zo een uitspraak. Fijn dat ze mee mocht met haar neefje, en dat ze nu doodmoe is bewijst dat ze het leuk vond, alle dat denk ik toch. Toffe spreekbeurt, ja drones zijn in de dag van vandaag en je kunt er veel mee doen. Is het niet ergens dat ze die gebruiken bij instanties zoals politie of zo, dacht ergens dat eens gehoord te hebben, ben niet zeker. Voor te filmen gebruiken ze dat wel al, kun je mooie beelden met maken. Geniet van je rustige zondag.

Vandaag een rustig dagje, had het ook nodig.
En morgen ook een rustig dagje.
Kan deugd doen een weekend dat het eens rustig is.
Dat je niets moet doen, maar zelf kunt kiezen.

Heb eerst uitgeslapen deed deugd.
Dan wat bezig geweest op de computer.
Even naar kantoor om iets te regelen, niet echt lang weggeweest.
En daarna thuis wat gerust, tv gekeken, ....
Deed echt goed zo een dagje.

Morgen kan ik ook uitslapen en dat ga ik ook doen.
Hoop dat ik deze nacht beter slaap dan de vorige.
Heb wel redelijk geslapen, maar ben een aantal keer wakker geworden.
En dat voel je toch als je 's morgens opstaat, dat je niet hebt doorgeslapen.
Was in de dag ook erg moe, denk dat dat ook te maken heeft met het niet doorslapen.
Hopelijk deze nacht beter, daar gaan we voor ;).

De pijn is nog niet onder controle.
Heb het gevoel dat het terug erger is dan gisteren.
Maandag terug laten werken aan mijn rug en hopen dat het eens helemaal opgelost raakt en dat ik van de pijn af ben.

Nu dus maar eens een poging doen om te slapen.

Slaap zacht!

Fijne zondag!

Veel liefs, knuf
Heidi

15-10-2017 om 20:00 uur

Hallo Heidi,

Ben vanavond met mijn man naar de huisartsenpost geweest. Werd toch zo benauwd als ik toch zo moeilijk kon ophoesten. Zwaar. Omdat ik zuurstof had mocht ik nog weer naar huis en heb ab en prednisolon. Bij erger worden direkt weer bellen. De griepspuit voor as woensdag moet uitgesteld worden. Moest van de week even bij huisarts de longen laten beluisteren. Ze dacht dat ze wat hoorde aan de rechterkant alleen heb geen pijn. Heb ook niet echt koorts.

groetjes en knuf,

Elisa

15-10-2017 om 21:13 uur

@Elisa Hopelijk helpen de AB en prednisolon, het is idd beter dat de griepspuit uitgesteld wordt, als je al ziek bent is de kans groot dat je van de spuit ook ziek wordt. Hopelijk is het beter als je naar de ha gaat om te laten luisteren, ik duim.

Vandaag het weer rustig aan gedaan.
Deed deugd, heb wat geslapen, voor mijn Engels gewerkt en TV gekeken.
Had het echt nodig, eens een rustig weekend, lichaam vroeg erom.

Deze avond zijn we gaan eten in een fonduehuisje.
Was heel lekker en fijn.
Eerst kaasfondue, vleesfondue en visfondue.
Daarna als dessert chocoladefondue met fruit.
Was ook heel lekker, heb redelijk kunnen eten.

Heb het kaartje dat ik kreeg in een kader gezet.
Is echt heel mooi zo, en staat op een super goede plek.
Hier een foto ervan:

https://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/img-2188_orig.jpg

Ben er echt super blij mee :)

Hier en filmpje van Duck.
Hij wou mij mijn pantoffel niet teruggeven en speelde ermee.
Doet hij vaker, ik moet vaak op zoek gaan naar mijn pantoffels.
Ofwel vind ik ze op zijn kussen.

Als ik tegen hem zeg zoek gaat hij mijn pantoffels wel halen.
Tof om te zien, dan zit die te zoeken, precies dat hij niet meer weet waar hij ze gelegd heeft.

[youtube]mQN5iCFgACk[/youtube]

[youtube]EhXJdjmhV-E[/youtube]

Ik ga eens gaan slapen, op hoop van zegen dat ik redelijk goed slaap.
Vorige nacht weer een aantal keer wakker geworden, gelukkig kon ik wat langer blijven liggen.
Dat heeft veel gedaan, nu hoop ik op een goede nacht.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

16-10-2017 om 17:45 uur

@Heidi, het was hier vandaag weer heerlijk weer. Gelukkig maar, de schilders zijn bezig en zo droogt de verf snel.
Ik vind mijn werk ook heel belangrijk voor de sociale contacten. Heb heel fijne collega's. Dat mensen van andere mensen zeggen dat ze niet ziek zijn en best kunnen werken, vind ik heel naar. Je weet echt noooooit wat iemand voelt.
L was vandaag weer moe. Ze heeft ook lekker buiten gespeeld en ligt nu in bed. Je hebt helemaal gelijk: als ze het naar hun zin hebben spannen ze zich flink in en worden kinderen moe.
Ik las steeds vaker een rustig weekenddagje in. Wat jij zegt: wat computer, wat werken (in huis of wat doorlezen voor L haar school of mijn eigen dingen), tv kijken, buiten zitten. Vinden we allebei deugd doen.
Uit eten is ook leuk! Alleen is dat bij ons meestal Mc Donalds vanweg L. Niet erg, maar wat jij hebt gegeten klinkt wel erg lekker.
Ik hoop dat je goed geslapen hebt vannacht, anders is alles te veel.
Is de pijn in je rug al wat minder?
Die Duck, wees maar blij dat hij zo vrolijk is. Ik mis het erg een hond te hebben.
Met drones doen ze steeds meer, ze willen er zelfs medicatie mee gaan bezorgen.

17-10-2017 om 21:03 uur

@Kariboe hier was het ook goed weer, heb terug kledij kunnen aandoen van de zomer, het was warm genoeg. Vandaag was het minder maar nog wel goed, de zon scheen en dat doet veel. Idd fijn voor de schilders dat het goed weer was, dan droogt het idd sneller. Dat gebeurd spijtig genoeg, dat mensen oordelen hebben over zieken en personen met een handicap, ik denk dan in mijn eigen, ik wil wel eens zien als jij in een rolstoel zit of ziek bent dat je dan nog zo een grote bek opzet. Maar dat is eigenlijk niet mooi dat ik dat denk. Er heeft ooit iemand mij uitgekaffert omdat ik mij parkeerde op een parking voor gehandicapten, terwijl ik daar recht op heb, zij vond van niet want ik stapte gewoon uit de auto. Ik ga ook al eens naar de MC Donalds of Quick, en doe dat wel eens graag, maar daar krijg ik mijn ouders niet mee naartoe, dat is dan met JBOW als we van een wedstrijd, cot (cluboverschreidende training) of iets anders terugkomen, dan is de eerste vraag als we vertrekken, gaan we naar de Quick of MC Donalds, en je kunt dan geen neen zeggen tegen hen. Mijn rug is al wat beter, ze hebben er goed op gewerkt, maar gaat ook rap weer vastzitten, komt door mijn longen. Kan ik me voorstellen dat je het erg mist om een hond te hebben, brengt leven in huis en is fijn als je thuis komt, ze staan je op te wachten, en geeft ook ergens een veilig gevoel.

Gisteren had ik 's avonds een vergadering en was daardoor vrij moe.
Daardoor dat ik niet geschreven heb.
Heb even tv gekeken en ben dan gaan slapen.

Direct na een vergadering gaan slapen is niet goed.
Dan raak je niet goed in slaap.
Je bent dan nog teveel bezig met die vergadering.
Daarmee dat ik dan altijd even tv kijk, om mijn gedachten af te leiden van die vergadering.
En dan lukt slapen beter.

Heb het eens geprobeerd om direct te gaan slapen en dat kwam niet goed.
Heb lang wakker gelegen en ook vaak wakker geworden.
Sindsdien weet ik dat ik dat niet meer moet doen, en probeer dat dus ook niet meer.

Gisteren bij de kine heb ik goed geoefend.
Stappen ging niet zoals het moest.
Het was ook al tegen de middag.
Dan zijn mijn benen al wat moe.
En gaat stappen moeilijker.

Morgen heb ik 's morgens kine.
Dat is beter om te oefenen.
Dan zijn mijn benen nog fit :)
Voor zover ze fit zijn ;)
Ga zien of het morgen gaat lukken.
Longen doen wat moeilijk, heb het gevoel dat mijn astma gaat opspelen.

Morgen proberen langs de ha te gaan.
Maar eerst zien wat kine ervan zegt.
Vorige keer als ik dat gevoel had lag ik in het zh.
Prof had de cortisone via infuus verhoogt.
Maar toch deed ik een aantal dagen daarna een aanval.

Weet dus niet wat ik kan doen om het te voorkomen.
Hoop dat het lukt om geen aanval te hebben.
Misschien weet de kine of ha raad.
Hoop van wel, en dat het deze keer helpt.
Niet zoals in het zh toen.

Ga eens gaan slapen.
Dat ik morgenvroeg fit ben voor de kine ;)
Heb mijn morfine ingenomen om beter te slapen.
En niet te veel last te gebben van de pijn.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

17-10-2017 om 21:59 uur

Hoi heidi

Ik ben net terug van de seh. Thuiszorg merkte dat ik meer vocht vasthield in mijn linkerbeen. Moest dus vanavond eerst naar de huisartsenpost. vervolgens door naar de SEH was daar mega druk.
Longfoto en bloedafname zuurstofprik lukte niet. Slagader ligt diep en had er genoeg van na 4 keer prikken. Door verschildende personen. Dus dan maar via het gewone bloed.
D_dimeer was licht verhoogd. Krijg een afspraak voor een echo van de benen. Longembolie vond de arts niet heel waarschijnlijk. Heb ook het idee dat het op zijn retour is. Nog wel pijn maar iets minder heftig en benauwdheid blijft.

Hopelijk kan de huisarts iets voor je doen. Fijn dat je het leuk heb met de kids.
Ik merk wel dat mensen over het algemeen wel behulpzamer zijn sinds ik de rolstoel zit. Moet het wel vragen om iets te pakken als het te laag ligt of te hoog. Zit er over te denken om een grijper mee te kopen en deze mee te nemen.

knuffels voor jou en de dieren

18-10-2017 om 13:26 uur

@Heidi, het is hier nu weer mooi weer. Gelukkig maar. De schilders zijn nu sinds 5 minuten klaar, ik let wel op dat L en haar vriendje niet via de achterdeur naar buiten gaan want de kozijnen en de achterpui zijn nog wat nat.
Ik hoop dat het vanmorgen beter ging bij de kine, kunnen stappen is heel belangrijk. Konden de kine en je huisarts je helpen met je longen? Moet je anders de prof niet bellen?
De gemeente oordeelt wie op de gehandicaptenplaatsen mag parkeren en jij hoort daarbij. Die persoon moet zeker geen mensen persoonlijk gaan aanspreken! Ik ben altijd maar blij dat ik, en vooral L!!!!, gezond zijn.
Mijn papa vond Mc Donalds ook niet lekker, maar hun koffie vond hij heerlijk. Hij ging altijd mee voor L en nam dat dan met frietjes erbij. Was altijd gezellig, L speelde daar ook graag. Natuurlijk vinden de kinderen van JBOW dat lekker! Is toch de leeftijd, geniet maar lekker met hen mee.
Fijn dat je rug wat beter is, al zal hij helaas weer vast gaan zitten.
Ik voelde me altijd veilig bij de Cocker. De Jack Russell sliep volledig onder de dekens, ik denk dat die een indringer niet op had gemerkt.
Ik kan ook niet slapen na zulke dingen. Moest gisteren om 21:15 een MRI laten maken. Ik was pas om 22:30 thuis en sliep niet voor 23:15. Vanmorgen moest ik om 05:15 opstaan om alles in orde te maken voor de schilders en om 08:00 te beginnen op mijn werk. Ben nu erg moe. Als het vriendje straks weg is eten L en ik wat makkelijks en gaan vroeg naar bed.