Mijn dagje XXIII

07-09-2017 om 20:51 uur Gesloten
Reactie op Kariboe

@Heidi, ik was eergisteren en gisteren heel druk daarom geen berichtje. Net werd ik wakker en nu slaap ik niet in. Direct weer proberen.
Ik ben blij dat je fijn gewerkt hebt. Ik voel me er zelf altijd goed bij als het leuk is op het werk met collega's en alles goed loopt.
Ik hoop echt dat de kine je kan helpen en je beter gaat stappen. Maar de Cortisone kun je niet missen af en toe he? Maar misschien doet oefenen toch wat voor je.

Reactie op puckie

Hoi heidi

Ik ben weer in de prijzen gevallen. Antibiotica en prednison en vernevelen. Ben nu net een hijgend hert aan de jacht ontkomen.
Hoop dat je wat kan stappen bij de kine.
en je doet het verstandig aan om tijdig je rust te pakken.

knuffels
petra

@Kariboe geen probleem dat je niet schreef, hopelijk kun je zo terug slapen. Ja werk doet veel met je, heb dat zelf ook, geeft een heel goed gevoel. Zeker als je leuke collega's had. Cortisone heb ik geregeld nodig en kan ik niet zonder af en toe. En we weten wat de gevolgen zijn, we oefen om zo lang mogelijk stabiel te blijven of zeg eerder niet te snel verlies te hebben met de cortisone. Hoop alleen dat het helpt.

@Puckie Ik hoop dat je snel weer beter bent, en dat de ab en cortisone aanslaan. Ik duim, knuf. We hebben vandaag gestapt bij de kine, hopelijk heeft het zijn nut. En rust moet ik echt op tijd nemen, anders gaat het weer helemaal mis met mijn longen.

Vandaag bij de kine goed geoefend.
Hopelijk helpt het mijn spieren.
En kan ik de achteruitgang tegen houden.
Of toch minder snel laten gaan.

Verder wat gewerkt en dat was fijn.
Is fijn als je vooruitgang ziet in je werk.
Heb wel nog wat mails te beantwoorden, maar dat komt wel goed.

Deze avond gaan eten bij S.
We hebben sushi gehaald, was echt lekker.
Ze hadden een nieuw soort sushi, alle denk dat het nieuw is, want heb het nog nergens gezien.
En dat was een sushi met banaan, echt lekker.
Ja ik eet graag banaan :)

https://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/21462470-1545423755478967-3827803295076513690-n_orig.jpg

Ik ben alleen niet zo goed met de stokjes.
Slaag er altijd in van daarmee veel te laten vallen.
Of mijn sushi in stukken te hebben.

Elke morgen eet ik een banaan op mijn boterham.
Is super lekker en ook gezonder dan choco, of ander beleg.
Morgen ga ik alleen geen banaan op mijn boterham kunnen eten.
Heb vandaag de laatste gegeten, maar morgen wordt er naar de winkel gegaan.

Bas en Duck zullen ook niet blij zijn, ze krijgen altijd een stukje als ik gedaan heb met eten.
Doe dat dan in hun kom, is altijd het laatste stukje van de banaan dat ze krijgen.
Ze zijn daar zot van, ze staan altijd te wachten tot ik gedaan heb met eten.
Ze weten dat zo goed, en vergeten dat niet.

Nu eens gaan slapen, morgen vroeg kine.
Dat ik uitgeslapen ben.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

De reacties zijn gesloten.
19-10-2017 om 21:48 uur

@Puckie oei terug naar SEH moeten gaan, hopelijk kunnen ze je snel verder helpen, en ben je rap beter, ik duim voor je. Dat is misschien een oplossing die grijper, eens uitproberen of dat lukt, kun he ook geen raad vragen aan thuishulp dat ze mee zoeken wat het beste is om mee te nemen, om aan alles aan te kunnen.

@Kariboe fijn dat de schilders klaar zijn, kun je ervan genieten. Voorlopig afwachten met mijn longen, bij kine doen we oefeningen voor mijn longen en maken we ze vrij, heb ook wat geoefend. Idd de gemeente beslist dat, maar ja sommige mensen hebben hun eigen oordeel wie daar mag staan en wie niet. Ik denk zelfs dat mijn ouders niet meegaan naar de MC Donalds of Quick als ik zeg je kunt daar ook een koffie drinken of zo, zijn daar helemaal niet voor. Hopelijk ben je vroeg kunnen gaan slapen en slaap je goed, dat je morgen goed uitgerust bent.

Bij de kine ging het redelijk om te oefenen.
Ben in beweging geweest en dat is het belangrijkste.
En zo train ik ook mijn spieren, hoeven geen krachtoefeningen te zijn.

Vandaag kledij gesorteerd, alle iemand dat laten doen.
En ik gaf de orders :)
Is ook eens leuk :)

Ben de laatste tijd vrij moe.
Ga denk ik terug wat ijzer bijnemen.
Vaak als ik zo moe ben staat mijn ijzergehalte te laag.

Dinsdag was ik langs de oogarts geweest.
De uitslag was niet zo goed, verschoot ervan.
Had het zelf niet gemerkt.

Ogen zijn achteruit gegaan.
Rechts van -6,5 naar -8 en links van -7 naar -9,25.
Is een groot verschil, voor links nu wel een voordeel, krijg meer terugbetaald omdat ik boven de -8 zit.

Bij rechts kom ik net iets tekort.
Moet boven de -8 zijn voor extra terugbetaling.
En heb daar net -8.

Ga eens gaan slapen.
En hopelijk beter slapen dan vorige nacht.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

20-10-2017 om 22:19 uur

Vandaag het rustig aan gedaan.
Maar toen ik deze morgen opstond had ik niet zo een goed gevoel.
Mijn rechter oog deed pijn en is wat gezwollen.
Keel voelde niet goed aan, niet echt pijn, precies gezwollen.
En ik zit weer met een hoest :(

Hopelijk wordt het niet erger.
Heb tot nu toe nog geen koorts, en dat is positief.
Deze avond kreeg ik weer pijn aan rechter long.
De vorige keer zat daar de ontsteking.
En heb ik ab en cortisone mieren nemen.
Hopelijk gaat het deze keer gewoon weg en hoef ik geen ab en cortisone.

Voor het weekend valt mijn planning goed mee.
Niet te druk, gelukkig.
Zondag wel iets drukker, maar kan morgen goed rusten.

Ik ga eens proberen te slapen.
Morgen slaap ik uit, heb er nood aan.

Slaap zacht!

Fijn weekend!

Veel liefs, knuf
Heidi

21-10-2017 om 16:44 uur

@Heidi, gelukkig dat je wat kunt oefenen bij de kine. Alles helpt om zo fit mogelijk te blijven. Als de ijzer je helpt kun je misschien beter trainen en worden je spieren nog wat sterker. Ik hoop dat je niet echt ziek wordt! L en ik zijn alleen verkouden gelukkig. Veel mensen zijn wel echt ziek (geweest).
Echt naar dat je ogen verslechterd zijn. Komt dat door de Cortisone? Zie je met je bril wel goed?
Ik zoek mijn kleding nooit uit, leg alleen de zomerbroeken en -rokjes onderop. Lekker lui.
L en ik zijn een week vrij en daar zijn we heel blij mee. Vandaag zijn we naar de dierentuin geweest. Het was goed herfstweer.

22-10-2017 om 20:32 uur

@Kariboe dat is waar, ik probeer ook zo veel mogelijk te oefenen, is heel belangrijk. Ik heb vaak ijzertekort, en moet dat vaak bijnemen. Zelf is vaak mijn ijzer reserve aangetast, en krijg dat heel moeilijk naar boven. Dat mijn ogen verslechtert zijn zal wel een deel te maken hebben met de cortisone. Maar voor hoeveel dat het daardoor komt weet ik niet. Fijn dat jullie een week vrij zijn. De dierentuin is heel leuk. Is bij mij heel lang geleden dat ik er nog geweest ben.

Zaterdag was het een rustige dag.
Veel gerust en rustige dingen gedaan.
Deed deugd :).

Vandaag was het jeugdsportfeest.
Is een dag sporten voor kinderen en jongeren met een handicap.
Er waren sporten voor verstandelijke handicap, fysiek stappers en fysiek rollers.
Er waren geen kinderen en jongeren ingeschreven met een andere handicap.
Het was een leuke maar vermoeiende dag.

Hier is het terug echt herfstweer.
Het is heel koud en veel regen.
Ik verlang al terug naar de warmte ;).
Maar dat zal nog even duren vrees ik.

We zijn enkele dagen geleden weer verwend geweest met het goede weer.
En dan voelt het eens zo koud aan.
Maar daar zullen we del snel weer aan wennen.

Nu eens gaan slapen, dat ik morgen fit ben :).

Slaap zacht!

Een fijne week!

Veel liefs, knuf
Heidi

23-10-2017 om 13:00 uur

@Heidi, fijn dat jullie zo'n leuke sportdag hebben gehad. Het is voor gehandicapte kinderen niet vanzelfsprekend om te sporten dus het is heel goed wat jullie doen.
L en ik hebben een fijne dag gehad vandaag. We hebben herten gekeken in het bos. Het was droog gelukkig.

23-10-2017 om 19:31 uur

@Kariboe fijn dat je een leuke dag had met L. Hier was het ook droog maar heel koud, heb mijn sjaal boven gehaald. We probeeen heel veel te doen voor die kinderen en jongeren, ze hebben al zo weinig, en zorgen ervoor dat ze ook ergens naar uit kunnen kijken. En iets hebben waar ze zich kunnen in uitleven.

Vandaag bij de kine was het duidelijk dat het niet zo goed gaat.
Morgen om 9u heb ik een afspraak bij mijn ha.
Kine zei kun je niet beter direct naar je prof gaan.
Mijn antwoord, ga eerst bij de ha langs en zien wat die zegt, en als ha ook vindt dat ik naar de prof moet stuur ik hem een e-mail.
Dus even afwachten en zien wat ha morgen zegt.

Mijn pijn is verergerd, heb de laatste tijd mijn morfine meer genomen.
Ga nu een nacht proberen zonder, wil er niet verslaaft aan worden.
Maar weet ook wel dat het niet de bedoeling is om pijn te hebben.
Ga dit ook bespreken met ha, wat ik best doen voor de pijn.

Vandaag een leuke ervaring gehad.
Heb een sollicitatie afgenomen van iemand, samen met een collega.
Is is fijn om aan de andere kant te zitten bij een sollicitatie, en een heel leuke ervaring.

Vandaag was het erg koud, het regende niet.
Maar heb toch mijn sjaal boven gehaald, kon hem gebruiken.
We gaan denk ik nu echt naar de winter toe, de herfst is er helemaal.
We zijn wat te goed verwend geweest de laatste tijd.
Met temperaturen van 20 tot 25 graden, nu is het plots maar de helft meer van die temperaturen.
En dat is heel koud als je warmer gewoon bent.

Ik ga eens proberen te slapen.
Hopelijk lukt het wat.
Ik laat morgen iets weten als ik bij de ha ben geweest.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

24-10-2017 om 07:09 uur

Hoi heidi

Hoop dat de je huisarts kan helpen. Maar je kan toch ook zelf bepalen wanneer je prof mailt? jij kent je eigen lichaam het beste.

vandaag telefonisch afspraak met longarts over vorige week , heb nog steeds pijn in de long en benen.
Afwachten wat hij voorstelt

knuffels

24-10-2017 om 13:54 uur

update
Longarts heeft gebeld. terug naar mijn eigen longarts en daar bespreken. Kan gelukkig morgen al terecht. blijft benauwd en pijn hebben. Moet nog steeds medicatie bijnemen.

24-10-2017 om 15:32 uur

@Heidi, jij hebt veel vertrouwen in je huisarts he? Dan is het sowieso goed om daar eerst heen te gaan. Als zij je niet kan helpen en je naar de longarts moet heeft zij je gezien. Is alleen maar fijn, ook qua begrip. Zij weet dan hoe het met je gaat.
Ik hoop dat je zo snel mogelijk opknapt. Ik duim voor je!
Die kinderen en jongeren hebben inderdaad al zo weinig. Dit geeft hen ontspanning en sociale contacten.
L is vandaag met mijn zusje haar gezin naar de Efteling. Ik heb de hele dag schoon gemaakt, opgeruimd en ik heb spullen naar het containerpark gebracht.

24-10-2017 om 21:35 uur

@Puckie ik bepaal idd zelf wanneer ik mail, maar zet altijd eerst de stap naar mijn ha. Dan bekijken we wat het beste is. Veel sterkte en succes morgen, ik hoop dat ze je kunnen helpen. Ik duim!

@Kariboe ik heb idd veel vertrouwen in mijn ha. Kan er altijd terecht en denkt altijd mee wat het beste is. Fijn dat L naar de Efteling is geweest, is bij mij al even geleden, zou er ook eens terug naartoe moeten gaan. Voor jou was dat dan een goede opkuisdag, moet ook eens gebeuren, en is fijn als je eens kunt doorwerken. Had je niet graag mee geweest naar de Efteling?

Ha heeft bloed genomen.
Morgen mag ik bellen voor de uitslag.
Dan bekijken we verder wat er moet gedaan worden.
Dus afwachten tot morgen, hou jullie op de hoogte.

Verder een gewone dag vandaag.
Wat gewerkt voor Leuven Bears.
Ook wel rust genomen.
Deze avond had ik een vergadering, en was gelukkig op tijd gedaan.

Morgen vroeg kine, proberen toch wat te oefenen.
En ook mijn longen even behandelen.
In de namiddag mag ik de ha bellen.
En dan weet ik direct wat de uitslag is en wat ik moet doen.

Nu gaan slapen dat ik uitgerust ben voor morgen te oefenen bij de kine.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi