Mijn dagje XXIII

07-09-2017 om 20:51 uur Gesloten
Reactie op Kariboe

@Heidi, ik was eergisteren en gisteren heel druk daarom geen berichtje. Net werd ik wakker en nu slaap ik niet in. Direct weer proberen.
Ik ben blij dat je fijn gewerkt hebt. Ik voel me er zelf altijd goed bij als het leuk is op het werk met collega's en alles goed loopt.
Ik hoop echt dat de kine je kan helpen en je beter gaat stappen. Maar de Cortisone kun je niet missen af en toe he? Maar misschien doet oefenen toch wat voor je.

Reactie op puckie

Hoi heidi

Ik ben weer in de prijzen gevallen. Antibiotica en prednison en vernevelen. Ben nu net een hijgend hert aan de jacht ontkomen.
Hoop dat je wat kan stappen bij de kine.
en je doet het verstandig aan om tijdig je rust te pakken.

knuffels
petra

@Kariboe geen probleem dat je niet schreef, hopelijk kun je zo terug slapen. Ja werk doet veel met je, heb dat zelf ook, geeft een heel goed gevoel. Zeker als je leuke collega's had. Cortisone heb ik geregeld nodig en kan ik niet zonder af en toe. En we weten wat de gevolgen zijn, we oefen om zo lang mogelijk stabiel te blijven of zeg eerder niet te snel verlies te hebben met de cortisone. Hoop alleen dat het helpt.

@Puckie Ik hoop dat je snel weer beter bent, en dat de ab en cortisone aanslaan. Ik duim, knuf. We hebben vandaag gestapt bij de kine, hopelijk heeft het zijn nut. En rust moet ik echt op tijd nemen, anders gaat het weer helemaal mis met mijn longen.

Vandaag bij de kine goed geoefend.
Hopelijk helpt het mijn spieren.
En kan ik de achteruitgang tegen houden.
Of toch minder snel laten gaan.

Verder wat gewerkt en dat was fijn.
Is fijn als je vooruitgang ziet in je werk.
Heb wel nog wat mails te beantwoorden, maar dat komt wel goed.

Deze avond gaan eten bij S.
We hebben sushi gehaald, was echt lekker.
Ze hadden een nieuw soort sushi, alle denk dat het nieuw is, want heb het nog nergens gezien.
En dat was een sushi met banaan, echt lekker.
Ja ik eet graag banaan :)

https://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/21462470-1545423755478967-3827803295076513690-n_orig.jpg

Ik ben alleen niet zo goed met de stokjes.
Slaag er altijd in van daarmee veel te laten vallen.
Of mijn sushi in stukken te hebben.

Elke morgen eet ik een banaan op mijn boterham.
Is super lekker en ook gezonder dan choco, of ander beleg.
Morgen ga ik alleen geen banaan op mijn boterham kunnen eten.
Heb vandaag de laatste gegeten, maar morgen wordt er naar de winkel gegaan.

Bas en Duck zullen ook niet blij zijn, ze krijgen altijd een stukje als ik gedaan heb met eten.
Doe dat dan in hun kom, is altijd het laatste stukje van de banaan dat ze krijgen.
Ze zijn daar zot van, ze staan altijd te wachten tot ik gedaan heb met eten.
Ze weten dat zo goed, en vergeten dat niet.

Nu eens gaan slapen, morgen vroeg kine.
Dat ik uitgeslapen ben.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

De reacties zijn gesloten.
25-10-2017 om 14:43 uur

@Heidi, ik hoop dat je nu goede medicatie hebt. En dat je niet naar het ziekenhuis hoeft. Ik ben ook een beetje ziek, veel mensen. Oorpijn, lichte koorts, pijn bij mijn longen en hoofdpijn. Ik slik al de hele dag pijnstillers en gisteren ook al. Was ook een reden dat ik niet meeging naar de Efteling maar de klusjes moesten ook af komen.
Ik heb vanmorgen een bed in elkaar gezet en vanmidsag een stukje in het bos gelopen, nu ben ik op. We gaan vroeg naar bed.

25-10-2017 om 21:05 uur

@Kariboe ik weet nu wat ik moet doen wanneer, verder heb ik heel wat tekorten in mijn bloed, moet 1 maand extra medicatie nemen en dan terug controle. Dan bekijken we of bloedbeeld al beter is en wat er moet gebeuren. Oei dat is minder, veel beterschap, hopelijk ben je er snel door, ik duim voor je! Rust maar goed, dat helpt, vroeg naar bed is daar heel goed voor.

De uitslag van mijn bloed was niet zo goed.
Had tegen de ha gezegd dat ik dacht dat het wel eens kon zijn dat ijzer te laag stond omdat ik moe ben.
En dat ik ook al andere tekorten had die vermoeidheid geven.
En ja het was ook zo, ijzer, vitaminen B12 en foliumzuur stonden te laag.-
Nu extra medicatie nemen een maand en dan terug controle.

Als het niet veel verbeterd is of nog te laag staat word het injecties, ...
Afhankelijk hoe laag en zo.
Hopen dat het met de medicatie opgelost raakt.
En ik geen injecties of zo moet krijgen.

Verder was er nog niet echt een ontsteking te zien.
Heb wel instructies gekregen wanneer starten met cortisone.
Wanneer ab starten.
Weet dus wat ik mag doen.

Had aan de telefoon gezegd dat longen minder waren.
Hebben we met de kine gemerkt.
Werd sneller benauwd bij inspanning, het was een groot verschil met maandag.
Hopelijk word het niet erger.

Deze morgen ging het dus niet zo goed bij de kine.
Heel snel buiten adem bij oefeningen.
Hebben dan ook minder geoefend.
Wel nog wat aandacht gegeven aan mijn longen.
En daar viel het ook op dat het slechter was dan maandag.

Verder heb ik vandaag van thuis uit gewerkt.
Me goed geïnstalleerd in de zetel.
Computer bij mij, een tas thee en wat koekjes.
Een ideale combinatie om te werken.
En zeer ontspannend te werken, zat echt super goed :)

Deze avond naar een avond voor uitleg gegaan.
We hebben een project geschreven en nu moeten we 200 supporters vinden, dit is voor g-sport.
Op 1 november begint de actie.
Wie de meeste supporters haalt wordt beloond.

Ook moeten we geld inzamelen en voor elke euro dat we inzamelen leggen zij een euro bij.
Dus als we 1 euro inzamelen, krijgen we 2 euro.

Nu dis zorgen dat we goed veel reclame maken.
Zodat we veel supporters halen en geld inzamelen.
Het is voor rolstoelen te kopen voor de jeugd.

Onze jeugd blijft niet klein, ze groeien letterlijk uit hun stoel.
En zo een stoel is niet echt goedkoop.
Wij kopen deze voor onze spelers, en zorgen zo dat iedereen kan sporten.
Zonder dat de ouders veel geld moeten betalen voor een rolstoel.
We betalen dit als club en nu hebben dus geld nodig voor nieuwe stoelen te kopen.
Zodat onze spelers terug een stoel hebben dat aangepast aan hun.

Maar nu eens gaan slapen en hopelijk een goede nacht.
Vorige nacht heb ik niet zo goed geslapen.
Dus kan een goede nacht gebruiken.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

26-10-2017 om 07:52 uur

Hoi @HeidiV

Hoop dat je ijzer waarde omhoog gaat met medicatie als je die heb gehad. Ik herken dat wel dat je erg moe kan worden van een laag ijzer.
hoop dat je wint met heb binnen halen van supporters, het is voor mij te ver weg kan ze alleen online aanmoedigen. Vind het super dat de club de rolstoel betaald zodat ze kunnen blijven sporten.

@Kariboe hopelijk knap je al weer wat op beterschap

Gisteren naar de longarts geweest discussie gehad over de medicatie hij is tegen het vernevelen wat ik tussen door doe. Ik heb waarschijnlijk een virus bij mijn longvlies rechts en dat veroorzaakt de pijn. Moet dat uitzikeken. gesprek met longverpleegkundige gehad. Blijk dat er een medicijn (relvar) niet goed binnen ( na iname gelijk hoesten) komt en daar mag ik nu mee stoppen en alleen nu weer de pufjes gebruiken die ik er al bij had gedaan. ( foster) Heb van hun ook mail adres en telefoon nummer gehad als ik vragen heb. In november bel afspraak met longarts en februari weer terugkomen en dan ook bij de longverpleegkundige.

knuffels
petra

26-10-2017 om 13:47 uur

@Heidi, echt erg dat je zoveel tekorten hebt. Dat is zeker ook slecht voor je spieren en het stappen? Ik weet dat botten, spieren en pezen en zenuwen mineralen nodig hebben. Fijn dat je huisarts dit in de gaten houdt.
Voor je weerstand is het ook slecht. Ik hoop dat je medicatie gaat helpen.
Ik slik zelf iedere dag extra vitamines en mineralen. Ik voel dat dat me goed doet. Ik ben weer beter gelukkig, het ziek zijn heeft niet doorgezet.
Echt lief dat jullie voor rolstoelen proberen te zorgen. Het is inderdaad een grote kostenpost.

@Puckie, ik hoop dat het snel beter met je gaat. Goed dat je de telefoonnummers hebt gekregen. Het is beter dat dezelfde personen je begeleiden nu je dingen probeert.

26-10-2017 om 20:33 uur

@Puckie de supporter moeten we online halen, de afstand maakt niets uit, elke supporter dat zich registreerde is een stuk dichter naar de overwinning. Hopelijk ben je snel van dat virus af. Ik duim!

@Kariboe weet zelf niet welk effect het heeft op mijn spieren en stappen, weet wel dat ik daardoor erg moe ben. Fijn dat het ziek zijn niet doorgebroken is en dat je al terug beter bent.

Vandaag niet naar de les geweest deze avond.
Ben te moe om zo een afstand te rijden.
En ben ondertussen ook weer ziek, heb koorts.
Dinsdag is het hetzelfde vak, ga dan zeker proberen te gaan.

En ja deze middag brak het door.
Koorts, vermoeidheid, ... het was er ineens goed op.
Als ik morgen nog zo hoge koorts heb start ik de ab, zoals afgesproken.
De cortisone ben ik ondertussen al gestart.
Dat longen al beter kunnen worden en ondersteund zijn.

Hoop echt dat ik snel beter ben.
Mijn collega vertrekt op reis morgen.
En ja ik vang een deel van zijn werk op.
Komt dus niet goed uit nu ziek worden.
Heb hem niets gezegd want dan maakt hij zich veel te veel zorgen.
Hij weet wel dat ik moe ben vandaag en niet naar de cursus ging.

Nu gaan slapen en hopelijk een betere nacht dan de vorige.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

27-10-2017 om 06:08 uur

hoi @HeidiV

Ai dat is minder dat je nu ook koorts heb. Hoop dat je snel opknapt. Als je mij een link geeft waar ik mij kan aanmelden heb je er een supporter bij ;-)

@Kariboe ik ben ook blij dat er nu iemand meedenkt met mij over de medicatie , want als ik naar de huisarts ga zit ik zo op prednison en daar heb ik geen zin in met alle bijwerkingen.

Vannacht slecht geslapen door de pijn van de polsen/handen en benauwd wakker geworden eerst hoofdeind nog meer omhoog gedaan na uur werd het niet beter dus verneveld. Volgende week woensdag naar het ziekenhuis voor de polsen hopelijk kunnen ze wat doen, want de spalk kan ik niet aan omdat ze opgezet zijn.
En vandaan naar de mondhygeniste mag ik weer een half uur liggen.

voor jullie beide een knuffel

28-10-2017 om 12:44 uur

@Heidi, wat erg dat je weer ziek bent. Ik snap dat je niet naar de les kon gaan, 's-avonds ben je veel te moe als je ziek bent en de koorts is vaak ook erger dan. Ik hoop dat de medicatie zijn werk gaat doen. Als ab je kan helpen zou ik dat er zeker bijnemen. Je hebt er niets aan nog zieker te worden.
Goed dat je niets tegen je collega hebt gezgd. Hij en jij kunnen er toch niets aan veranderen.

@Puckie, wat erg van je polsen.
Moet je woensdag 1 of 8 november naar het ziekenhuis? En naar het AMC? Ik hoop dat je vanavond wat beter slaapt.

28-10-2017 om 21:39 uur

@Puckie dank je, gisteren en vandaag heb ik echt hoge koorts, die ik amper onder controle kan houden. Neem twee meds afwisselend om de 3 uur en kom nog niet onder de 37.8 a 38. Nu net terug iets ingenomen, binnen 3 uur mag ik terug iets. Als de actie begint plaats ik hier de link, de actie begint op 1 november als ik het goed begrepen heb. Je zult het hier wel zien verschijnen. Ik hoop dat ze iets kunnen doen aan je polsen, dat duurt toch al lang dat je er last van hebt, ik duim voor je! Dikke knuf en een fijne zondag.

@Kariboe het is nog erger geworden, denk dat de ab goed gaat werken, voelt als de vorige infectie en was bacterieel. Had toen hoge koorts en kreeg die moeilijk onder controle, wat nu ook weer het geval is. Neem 2 meds om de 3 uur afwisselend en nog kom ik niet onder de 37.8 a 38. Neem dafalgan 1 gram en neurofen 400 mg. Heb net terug dafalgan genomen en hoop dat ik toch een beetje kan slapen.

Hier gaat het niet zo goed.
Heb hoge koorts, die ik moeilijk onder controle kan houden.
Wissel 2 meds af om de 3 uur.
In de hoop het wat binnen de perken te houden.
Heb net iets genomen en hoop toch even te slapen.

Mijn longen doen het ook niet zo goed.
Ben bij elke inspanning hoe klein ook enorm benauwd.
Hoop dat de cortisone rap gaat helpen.
Ga morgen een e-mail sturen naar mijn prof of ik even lang mag komen.
Hopelijk kan het snel.

Veder is het plan hier veel rusten.
In mijn bed liggen, tv of computer, en slaan.
Hopelijk morgen wat beter hier.

Ik ga eens een poging doen om te slapen.

Slaap zacht!

Een fijne zondag!

Veel liefs, knuf
Heidi

29-10-2017 om 06:36 uur

Hoi heidi,

Wat vervelend dat je zo benauwd bent. Ik hoop dat de koorts snel gaat zakken en je weer wat beter gaat voelen. Hopelijk heeft de prof nog een idee voor je. Heb je al gekeken naar het medicijn Mepolizumab (Nucala) is een middel voor eosinofiel astma. doe nu maar rustig aan.

ik heb de afgelopen 2 nachten redelijk geslapen. Heb morgen een afspraak met de kno vpk om toch over te gaan naar zo apperaat voor nachts ( cpap ? ) had een postitie trainer maar dat werkte neit naar behoren en koste mij ook elke maand 25 euro.

knuffels

petra

29-10-2017 om 16:40 uur

@Heidi, ik ben blij dat je nu ab gebruikt. Met zo'n hoge koorts moet je wat doen. Verstandig dat je je prof een e-mail stuurt. Je moet niet nog zieker worden.
L moet morgen weer naar school en ik weer aan het werk. Het was een heerlijke herfstvakantie, en ik heb veel in huis gedaan. Schoon gemaakt, nieuw bed en matras gekocht, antiek in de was gezet enz. Werken is ook weer fijn. En weer regelmaat is goed voor L. Vandaag hebben we rustig aan gedaan.
Ik zal ook supporter zijn.
Beterschap en een fijne avond!