Mijn dagje XXIII

07-09-2017 om 20:51 uur Gesloten
Reactie op Kariboe

@Heidi, ik was eergisteren en gisteren heel druk daarom geen berichtje. Net werd ik wakker en nu slaap ik niet in. Direct weer proberen.
Ik ben blij dat je fijn gewerkt hebt. Ik voel me er zelf altijd goed bij als het leuk is op het werk met collega's en alles goed loopt.
Ik hoop echt dat de kine je kan helpen en je beter gaat stappen. Maar de Cortisone kun je niet missen af en toe he? Maar misschien doet oefenen toch wat voor je.

Reactie op puckie

Hoi heidi

Ik ben weer in de prijzen gevallen. Antibiotica en prednison en vernevelen. Ben nu net een hijgend hert aan de jacht ontkomen.
Hoop dat je wat kan stappen bij de kine.
en je doet het verstandig aan om tijdig je rust te pakken.

knuffels
petra

@Kariboe geen probleem dat je niet schreef, hopelijk kun je zo terug slapen. Ja werk doet veel met je, heb dat zelf ook, geeft een heel goed gevoel. Zeker als je leuke collega's had. Cortisone heb ik geregeld nodig en kan ik niet zonder af en toe. En we weten wat de gevolgen zijn, we oefen om zo lang mogelijk stabiel te blijven of zeg eerder niet te snel verlies te hebben met de cortisone. Hoop alleen dat het helpt.

@Puckie Ik hoop dat je snel weer beter bent, en dat de ab en cortisone aanslaan. Ik duim, knuf. We hebben vandaag gestapt bij de kine, hopelijk heeft het zijn nut. En rust moet ik echt op tijd nemen, anders gaat het weer helemaal mis met mijn longen.

Vandaag bij de kine goed geoefend.
Hopelijk helpt het mijn spieren.
En kan ik de achteruitgang tegen houden.
Of toch minder snel laten gaan.

Verder wat gewerkt en dat was fijn.
Is fijn als je vooruitgang ziet in je werk.
Heb wel nog wat mails te beantwoorden, maar dat komt wel goed.

Deze avond gaan eten bij S.
We hebben sushi gehaald, was echt lekker.
Ze hadden een nieuw soort sushi, alle denk dat het nieuw is, want heb het nog nergens gezien.
En dat was een sushi met banaan, echt lekker.
Ja ik eet graag banaan :)

https://61448035-264022462276256324.preview.editmysite.com/uploads/6/1/4/4/61448035/21462470-1545423755478967-3827803295076513690-n_orig.jpg

Ik ben alleen niet zo goed met de stokjes.
Slaag er altijd in van daarmee veel te laten vallen.
Of mijn sushi in stukken te hebben.

Elke morgen eet ik een banaan op mijn boterham.
Is super lekker en ook gezonder dan choco, of ander beleg.
Morgen ga ik alleen geen banaan op mijn boterham kunnen eten.
Heb vandaag de laatste gegeten, maar morgen wordt er naar de winkel gegaan.

Bas en Duck zullen ook niet blij zijn, ze krijgen altijd een stukje als ik gedaan heb met eten.
Doe dat dan in hun kom, is altijd het laatste stukje van de banaan dat ze krijgen.
Ze zijn daar zot van, ze staan altijd te wachten tot ik gedaan heb met eten.
Ze weten dat zo goed, en vergeten dat niet.

Nu eens gaan slapen, morgen vroeg kine.
Dat ik uitgeslapen ben.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

De reacties zijn gesloten.
01-11-2017 om 22:12 uur

@Puckie ik heb het al bekeken, ga er eens met ha eerst over hebben, en daarna met mijn prof. En hoe was je afspraak met NKO vpl? Ga je overgaan naar cpap? Hopelijk helpt het je goed en kost het je niet te veel. Dikke knuf

@Kariboe je hebt idd veel gedaan, geeft een fijn gevoel daarna als alles weer schoon is. Werken is fijn terug een regelmaat hebben. Structuur maakt het makkelijker om je dag door te komen. En voor kinderen is dit heel belangrijk structuur, weten wat wanneer gebeurd. Dikke knuf

Even niet geschreven, lig in het zh.
Sinds vandaag gaat het al beter.
Morgen zie ik de prof terug en hoor ik wat hij zegt en verder van plan is.

Hier is het nu vakantie, en op 1 november herdenken we de personen die overleden zijn.
Kon dus alleen vandaag niet naar het kerkhof samen met mijn ouders.
Maar was wel in gedachten bij hun.

En dan wil ik jullie iets vragen.
Ons project van Junior Bears on Wheels is uitgekozen uit andere projecten.
En we moeten minstens 200 sponsors halen.
Degen die de meeste sponsors heeft krijgt een bijdrage voor sportmateriazl te kopen.
Het kost je geen geld, alleen wat tijd om je te regestreren.
De link: https://supportersvoorgsporters.be/projecten/junior-bears-wheels-jbow
En je mag het ook delen met vrienden.

Ik ga eens slapen.
Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

01-11-2017 om 22:55 uur

Ach Heidi, in het ziekenhuis, het zat eraan te komen, maar je wilt het natuurlijk liever niet. Nu maar hopen dat je snel opknapt. Ik ga me registreren als sponsor!
Beterschap en ik hoop dat je snel weer thuis bent.

04-11-2017 om 14:58 uur

@Heidi, gelukkig dat je weer thuis bent. Gaat het weer wat beter? Ik hoop het. Was je opgenomen na een erge astma-aanval thuis?
Ik heb zo'n drukke week achter de rug, ongelofelijk. Ben blij dat hij voorbij is. Hij was propvol afspraken in verband met werk, voor L en ik moest 2 keer naar het ziekenhuis. Daarom schreef ik niet.
In NL hebben we 1 november in christelijke gebieden. Mijn oma's waren erg katholiek en gingen ook naar het kerkhof en brandden kaarsjes.
Het is me gelukt supporter te worden! Het moest inderdaad met de laptop. Ik deel het bericht!
Morgen gaan we een dagje weg met 2 vriendinnen en hun kindjes. We hebben er zin in.
Een fijn weekend!

05-11-2017 om 07:47 uur

hoi heidi

fijn dat je weer thuis bent. Ik ben ook supporter geworden en heb het bericht gedeeld.
22 november een afspraak met de arts van longziekte die over de cpap gaat. Volgens de vpk kwam ik er niet voor in aanmerking maar ik ga het zien. ( te weinig ademstops gemiddeld maar in rug ligging veel )

Ik wens je een fijn weekend

knuffels

petra

05-11-2017 om 22:17 uur

@Oma Akke ik ben ondertussen thuis, wel nog even tijd nodig gehad om op te knappen, maar nu gaat het stukke beter. Dank je om supporter te worden.

@Kariboe het gaat al veel beter, had nog wat tijd nodig om wat te herstellen van de opname, daar word je beter, maar herstel is pas thuis. Ik had nog hoge koorts en kon heel moeilijk ademen. Gelukkig dat je drukke week achter de rug is. Hopelijk nu een tijdje rustiger. Ben je naar het zh gemoeten met L en ook voor jezelf of begrijp ik het verkeerd? Hopelijk niets te ernstigs. Hier heeft 1 november niet echt nog met geloof te maken, we gaan ook niet naar de kerk op die dag. We denken alleen aan alle personen die overleden zijn en gaan naar het kerkhof. En dat doen hier gelovige en niet gelovige, word hier gedaan voor de overleden persoon en je spreekt af met de familie, samen tijd doorbrengen. Is eigenlijk een familiemoment hier. Super dat het lukte om supporter te worden. Bedankt.

@Puckie super dat je supporter bent, bedankt, hopelijk kom je toch in aanmerking voor de cpap ik duim.

Dit weekend viel goed mee.
Moest nog wat recupereren van de opname.
Maar het gaat veel beter.
Ben er blij om, hopelijk nu een tijdje zonder opstoot.

En iedereen die tot nu al supporter is bedankt.
Voor degene die dat nog niet zijn, gewoon doen ;)
Het kost geen geld, alleen een paar minuten tijd ;)

Morgenvroeg naar het zh voor mijn maag en slokdarm.
Weet al wat het gaat zijn, hebben ze drie maand geleden al gezegd.
Maar hoop dat het toch meevalt, en het niet hoeft.
Maar niet te hard hopen want dan komt het misschien hard aan als het terug moet.
Waarschijnlijk dus terug een dilatatie van mijn slokdarm, zeiden ze drie maand geleden.
De tijd vliegt, gaat echt veel te rap :)

Ik laat morgen zeker iets weten.

Nu slapen en hopen op een goede nacht.
Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

06-11-2017 om 06:37 uur

Hoi @HeidiV

Fijn dat het wat beter met je gaat.
Ik hoop dat het onderzoek meevalt voor je en dat je nog even niet voor delitatie van de slokdarm moet.

knuffels
petra

06-11-2017 om 18:39 uur

@Heidi, ik ben blij dat het al beter gaat met je longen. Hopelijk blijft het bij deze opname komende winter.
Ik ben benieuwd naar wat ze gezegd hebben over je maag / slokdarm. Lees morgenvroeg meteen je berichtje.
Ik moest voor mezelf 2 keer naar het zkh. De eerste keer voor mijn heupen en rug. Die doen al lang pijn. Ze hebben veel getest en laatst een MRI gedaan. Ik kreeg woensdag de uitslag. Het was op zich het beste wat kon, zei de reumatoloog. Heb slijmbeursontstekingen in beide heupen. Gelukkig geen reuma en / of artrose.
Vrijdag moest ik naar de bloeddrukpoli. Ik doe mee aan een studie met hoge bloeddrukpatiënten. Aardige dokter maar na zo'n drukke week was ik blij dat het voorbij was. Het duurde een uur.
Samen zijn met familie is inderdaad fijn. Wij hebben eens per jaar familie-reunie. Ben altijd blij iedereen weer te zien.
Knuf!

06-11-2017 om 22:22 uur

@Puckie hoe gaat het met jou? Ben ook blij dat het beter gaat. De consultatie was niet wat ik dacht, ik ging met het gedacht dat er een dilatatie zal volgen. Maar dat is niet, moet enkele onderzoeken krijgen, en afhankelijk wat daar uitkomt wordt het een operatie of niet :(. Dat had ik niet zien aankomen, hopen dat het meevalt en anders dan maar een operatie dat ik voor goed beter ben.

@Kariboe dat hoop ik ook, de winter doorkomen met geen opnames meer, daar ga ik voor. Het is wat anders uitgedraaid dan ik verwachte. Ik ging met de gedachten dat er een dilatatie gaat volgen, maar dat is niet. Ze gaan enkele onderzoeken doen en dan wat daaruit komt gaat bepalen of het een operatie wordt of niet. Was even schrikken. Hopelijk zijn je heupen snel genezen en heb je er geen pijn meer van, ik duim. Fijn dat je meedoet aan die studie zo help je ze vooruit en kunnen ze hoge bloeddruk beter behandelen. He je last van hoge bloeddruk?

De consultatie draaide anders uit dan ik had gedacht.
Ik ging met het gedacht dat er een dilatatie volgde.
Maar dat is niet, ze gaan enkele onderzoeken doen.
En dan afhankelijk wat daaruit komt van resultaat bepaald of het een operatie wordt of niet.

Dat had ik dus niet zien aankomen.
En helemaal niet verwacht, de arts drie maand geleden zei dat ze terug gingen een dilatatie doen.
Die heeft niet over een operatie gesproken.
Dat had ze toch al mogen zeggen, dan was ik wat voorbereid.

Vandaag geb ik terug wat gewerkt voor Leuven Bears.
Morgen ook terug wat probeeen te werken.
En zo stilletjesaan terug opbouwen, dat ik binnenkort terug de zelfde uren aankan.
Maar nu eerst rustig aan opbouwen :).

Voor ons project supporters voor g-sporters hebben we al 90 supporters.
Bedankt aan iedereen die supporter is geworden.
En diegene die nog geen supporter zijn, zeker doen ;).
JBOW is je dankbaar hiervoor.
Nog eens de link: https://supportersvoorgsporters.be/projecten/junior-bears-wheels-jbow

Nu eens gaan slapen.
Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

07-11-2017 om 23:00 uur

Vandaag was een rustig dagje.
Heb wat administratie bijgewerkt.
Dat was fijn om te doen.

Bij de kine ging het ook goed.
We hebben eerst wat geoefend en dan mijn rug ondehanden genomen.
Dat was ook eens nodig, die zat goed vast.

Morgen vroeg terug kine, rap achter elkaar.
Komt doordat ik maandag naar het zh moest.
Anders was ik maandag geweest en zat er een dag tussen.
Ik ga anders altijd op maandag, woensdag en vrijdag.

Nu eens gaan slapen.

Slaap zacht!

Veel liefs, knuf
Heidi

08-11-2017 om 03:15 uur

@Heidi, ik snap dat je verrast werd door je consultatie. Misschien is het op moment de mening dat dilatie minder goed is als zonodig opereren. Als ze studies hebben gedaan veranderen inzichten wel eens, he? Ik hoop ook dat je er ooit helemaal vanaf raakt.
Met die dilataties heb je toch akelige ervaringen? Dan is een operatie misschien nog minder erg. Wanneer zijn de onderzoeken?
Gelukkig dat je het werken weer kunt opbouwen. Heb je afleiding. Dat de kine goed ging is echt fijn! Zo goed mogelijk kunnen stappen is belangrijk.
Ik heb nu al meer dan een jaar last van mijn heupen / rug. Ik vrees dat het niet snel helemaal over gaat. Maar ik moet naar fysiotherapie om te leren wat ik het beste kan doen qua belasting en sport. Ik ben blij dat het niets ergers is.
Ik heb inderdaad hoge bloeddruk maar die is nu goed onder controle. Ze zijn erachter gekomen tijdens mijn zwangerschap. Toen was hij heel hoog en had ik HELLP.
Ik werk vandaag een halve dag, daarna ben ik samen met L.
Knuf!