Misschien te spiritueel maar toch wil ik het delen....

24-11-2017 om 10:02 uur

LUNGS

PERSONAL ‘BREATHING ROOM.’ Crowding or the over-pressurized emotions of living too closely-inter meshed with others from whom one cannot get enough distance to ‘be yourself’ can trigger a sympathetic response from the lungs and bronchial airway leading to asthmatic pressures, coughing, respiratory infections or other ailments. The holistic recommendation is for SPACE-CHANGE; restructuring one’s lifestyle to allow ‘Breathing Room’ and the permission to BE YOURSELF without constant stress from those around you. NOTE: if water-retention is involved (as in pneumonia or emphysema) a ‘Sympathy Crisis’ or excess of EMOTIONAL CONCERN for (or FROM!,) others is often involved

Bron:spirit-alembic.com/organic.html

Is het interessante informatie of toch niet?
Ik zal leuk vinden een mening erover te lezen.

Login of registreer om te reageren
29-11-2017 om 22:36 uur

Hoi Desi, ik ben ook geinteresseerd in menselijke relaties en psychologie. Bovendien ben ik net als jij ook heel spontaan en komt dit meestal wel, maar regelmatig ook helemaal niet goed over bij de ander. Maar als we het goed bedoelen, dan is het ook gewoon goed he.

Lieve groetjes,
Elisan.

Login of registreer om te reageren
30-11-2017 om 09:55 uur

@Reuzenkakatoe ,
Beetje... een beetje maar ! :))
Grappje! Ik vind geweldig je woorden te lezen. Dank je wel!

Een leeg, verloren en verdrietig gevoel.

Klopt! Precies deze gevoel! Vroeger had ik enorm moeite mee. Nu af en toe maar.
Tegenwoordig ( sinds jaar of 5) voel ik me meer buitenstaander. En voor mij enorm verbazing dat trekt de mensen steeds meer en meer aan.

Ik ben eigenlijk te moe constant mijzelf uit te leggen - waarom doe ik dat, waarom niet, wat ik zeg en wat niet en waarom alweer. Dus als ik zie dat de mens voor mij niet open staat voor begrijpen... sluit ik me af. Meteen! Ik vind het zonde voor mijn energie... en toch dat lukt me alleen met onbekende mensen, kennissen...

Als.je zegt voor jezelf dat je als "zweverige paragnost" klinkt.... hoe klink ik dan - blond zweverige paragnost?
:))

Elisan,

Ik vind je meer leuker en leuker! Als ik voor jou in deze moeilijke periode iets kan betekenen, laat mij maar graag weten!
>:D<

Login of registreer om te reageren
30-11-2017 om 23:05 uur

Lieve Desi, dankjewel. Ik ben christen, dus zeker spiritueel en heb in deze tijd meer gebeden dan anders. Heb God echt ervaren en ik was daardoor tot nu toe super relaxed. Als je dit eenmaal ervaren hebt, dan weet je voor altijd waar je terecht kunt in goede en in slechte tijden. Vanuit de kerk heb ik ook heel veel kaartjes en medeleven gehad. (soms weet ik niet eens van wie haha). Tot nu toe ben ik ook alleen maar dankbaar dat die kleine tumor helemaal weggehaald is en tja, ik weet ook niet hoe ik zou zijn als het erger was geweest hoor. Maar ik onthou je spontane aanbod zeker weten.
Ik ga nu lekker slapen Liefs en ik hoop hier nog wel te blijven maar minder intensief. Elisan.

Login of registreer om te reageren
01-12-2017 om 08:32 uur

Ik geloof in eigen kracht en liefde.
20 jaar geleden toen ik mijn eerste klaplong heb gehad was verschrikkelijk - ik moest een maand in gewone bed liggen met 11 vrouwen in dezelfde kamer. Eerste met 1 drain dan 2 tegelijkertijd en zelfs een weekje met 3 en zo tot een grote thorax operatie ... pijnstillers (sterk genoeg maar ver niet genoeg goed merk ik het nu. Ik heb hoog pijngrens. Iedereen nu waren enorm verbaasd hoe kan ik zonder pijnstillers maand lang met klaplong rond lopen en hoe kan ik na de operatie zo weinig morfine gebruiken ), antibiotica en verschrikkelijk pijn bij elk beweging. Ergens daar heb ik mijn geloof in god kwijtgeraakt. Ik konde niet accepteren dat iemand of iets kan bewust zo een pijn toestaan (uit de liefde )aan een jong mens...

Ik denk dat het maakt helemaal niet uit waarin de mens geloof als toch een schuilplaats kan vinden. Niet voor het lichaam, maar voor het hart...

Knuf Elisen! Sterkte en liefde en licht in je hart! >:D<

Login of registreer om te reageren
01-12-2017 om 22:43 uur

Dankjewel lieve Desi. Ik geloof niet in m'n eigen kracht en liefde, want ik ben een mens met vele zwakheden en een 'naar menselijke maatstaven' betrekkelijk kort leven, maar geloof in een grote God die ons door Jezus eeuwig leven geeft. Dat is mijn kracht en liefde. Maar ik heb ook niet zoveel meegemaakt als jij. En vind het heel mooi te lezen hoe lief jij bent ondanks dat alles. Wens jou ook sterkte en liefde en licht in je hart , wat jouw schuilplaats ook is.

Login of registreer om te reageren
04-12-2017 om 20:09 uur

@hantayo
Interessant artikel. Helaas klopt er naar mijn idee geen hout van. Volgens mij is een echte hsp een overgevoelige eenling, een trieste uitzondering die in de klas nooit wordt gekozen maar door de geïrriteerde leerkracht aan een groepje wordt toegewezen. Het is de harde werker die in zijn/haar bijzijn door alfa-collega’s “het” en “dat” wordt genoemd. Niet een leider met latente superkrachten, wat ik uit het artikel meen te begrijpen. Het “aanpassingsvermogen” van een hsp is volgens dit artikel in feite een capitulatie, en niet een positieve eigenschap. Verder is de waaier van hsp-classificaties zo breed dat bijna iedereen wel één of meer hsp-eigenschappen bezit. Leuk geprobeerd van de schrijver, maar persoonlijk classificeer ik dit artikel als leesvoer voor sneeuwvlokjes met een quarterlifecrisis, niet als hulp voor écht hooggevoelige personen. Dat is mijn persoonlijk mening, maar het is goed mogelijk dat ik de lat te hoog leg in mijn zoektocht naar de feitelijke, meetbare waarheid. Toch bedankt voor de link; erg nuttig als referentiemateriaal.

Login of registreer om te reageren
06-12-2017 om 12:30 uur

@desi
Ik denk dat jij en ik elkaar erg goed begrijpen. Meer hoef ik niet te zeggen, LOL.

Login of registreer om te reageren
07-12-2017 om 06:05 uur
Reactie op Reuzenkakatoe

@desi
Ik denk dat jij en ik elkaar erg goed begrijpen. Meer hoef ik niet te zeggen, LOL.

Klopt, idd hoef je niet te zeggen.
Sowieso hoor ik niks :D

Fijn om te lezen hoor :>

>:D<

Login of registreer om te reageren