IJsland

03-12-2017 om 09:16 uur

Al heel lang wil ik graag maar Ijsland.
Gelukkig is mijn astma nu redeljjk stabiel en durf ik er over te dromen

Wie is er naar ijsland geweest, hoe is je dat bevallen. En hoe was de luchtvochtigheid?

Alle tips welkom!

Login of registreer om te reageren
05-12-2017 om 18:37 uur

klimaatinfo.nl/ijsland/ geeft een aardig en neutraal beeld van het klimaat daar. Zelf ben ik er nooit geweest, wel in Noord-Schotland. In het hoge noorden is het lang niet zo bar als wordt gedacht, al is de atmosfeer daar nogal onstabiel.

Login of registreer om te reageren
05-12-2017 om 18:56 uur

Brdankt reuzekakatoe!
Inmiddels heb ik hier en daar info verzameld, en mijn buurvrouw die op een reisbureau werkt gaf aan dat eind april nog koud en nat was en ze niet kan inschatten hoe de zwavel voor mij was, eerst maar overkeggen met mijn longarts.

Login of registreer om te reageren
05-12-2017 om 18:57 uur

Ik wou idd net reageren dat ik mijn schoonouders die er geweest zijn, vooral gehoord heb over de zwavelgeur.

Login of registreer om te reageren
05-02-2018 om 12:58 uur

Ik zelf kom regelmatig in Rusland zo wel in de winter als de zomer en ik heb in Rusland veel minder benauwd als in Nederland, ik kom dan ook wel in de kleine steden in de grote heb ik ook iets meer last en ik moet zeggen het is voor mij heel gemakkelijk om Rusland in en uit te reizen ik mag daar 3 maanden verblijven en op een toeristen visa is dat maar 30 dagen . (zijn er die inlichtingen over Rusland willen hebben wat het kost of waar je moet wezen mijn vrouw en ik helpen graag wij spreken schrijven en verstaan heel goed russchies .

Login of registreer om te reageren
05-02-2018 om 14:53 uur

Beste rudol,
Ik wil heel graag aannemen dat de luchtkwaliteit in landelijk Rusland veel beter is dan hier.
Per slot is het het grootste land ter wereld en dus hebben ze ook veel lucht.
Maar mag dat rondreizen wel allemaal van Rutte en Ollongren want volgens hen en de EU huist daar de duivel.
En pas maar op! U zou zomaar door deze lieden kunnen worden gezien als een nepnieuws verspreidende troll die door Rusland gesponsord hier argeloze en kwetsbare vrije Europeaanse forumbezoekers misleidt.
Je weet het niet, hè, tegenwoordig.

Login of registreer om te reageren
05-02-2018 om 15:49 uur

Beste mensen, dit alles gaat niet over mijn vraag: wie is er naar ijsland geweest

Login of registreer om te reageren
05-02-2018 om 16:40 uur

Daar heb je gelijk in @emsepems
Sorry! Zat me een beetje te vervelen en dan komt de trollen bij mij weer boven.

Ik ben nooit in IJsland geweest dus zou ik het niet weten.
IJsland schijnt echter niet alleen om de luchtkwaliteit de moeite waard te zijn.
Het heeft wel gassen uitspuwende vulkanen maar de meeste daarvan liggen in het Oosten van het eiland en met een overheersende westenwind zul je er, denk ik, niet zoveel last van hebben.

Login of registreer om te reageren
06-02-2018 om 20:16 uur

Mijn partner is in mei paar jaar geleden daar geweest met een rondreis.

Login of registreer om te reageren
06-02-2018 om 20:41 uur

Mijn jongste zoon Wouter is er een aantal jaren geleden geweest, met z'n vrouw. Ze hadden toen nog geen kinderen. Ze hebben er met hun eigen auto een rondreis gemaakt. Onderweg gekampeerd in een klein stormvast tentje. Het was in juni, het was fantastisch en het was vooral 's nachts heel erg koud!

Login of registreer om te reageren