Kerstkaartjes kerstbomen en kerststerren

10-12-2017 om 13:20 uur

Naast alle berichtjes over ziek zijn en medicatie hier een flonkerend onderwerp :-)

De donkere dagen voor kerst zijn er weer.
Heb jij je huis al versierd, of maak je zelf kaartjes?

Wanneer je t leuk vindt kun je een foto van jou huis boom ster uploaden, en hier delen.

Login of registreer om te reageren
10-12-2017 om 18:50 uur

Ja hoor, alles al versierd! Kunstboom, vol gezelligheid! Kaarten gekocht maar zelf geschreven ;)

Login of registreer om te reageren
11-12-2017 om 00:18 uur

In tegenstelling tot een jaar geleden nog niets versierd. Het blijft een lastig verhaal met een speelse viervoeter die voor ekster studeert in huis.
Ik denk er wel aan om net als vorig jaar iets aangepast te doen.

Vind het wel gezellig, lichtjes enzo. Had wel iets heel gaafs gezien bij t tuincentrum....kerst dorp van hout met licht. Helaas voor 5 dec. Al uitverkocht.

Kerstkaarten verstuur ik al heel wat jaren niet meer. Ik vind dat eigenlijk gewoon van het zelfde niveau als een like op facebook. In de zin van mensen waarvan je een jaar lang niets hoort en met kerst dan een kaart krijgt. Dat hoeft voor mij niet...en nog een heel belangrijke rede..ik vind het zo zonde van de bomen ect. Millieu technisch zijn kerstkaarten gewoon slecht. Na de kerst beland het gross op de vuilstort...
Heel soms maak ik een uitzondering voor iemand omdat het dan voor mij goed voelt om het te doen.

Ik geniet wel volop van de versierde huizen om mij heen en de versieringen in de stad en miss. Bezoek ik een kerstmarkt. Ook bezoek ik meerdere tuincentra met hun kerstshow.

Login of registreer om te reageren
11-12-2017 om 08:21 uur

http://i63.tinypic.com/2v3lfk3.jpg

Ik heb 2 kleine boompjes, deze staat op mijn eettafel

Login of registreer om te reageren
11-12-2017 om 08:26 uur

http://i66.tinypic.com/348porc.jpg

En dit is t andere boompje.
Samen met wat lichtjes in de vensterbank is 't helemaal leuk

http://i64.tinypic.com/feo40y.jpg

Login of registreer om te reageren
11-12-2017 om 13:34 uur

Wij sturen steeds minder kerstkaarten en ontvangen
er ook minder. De waardering voor een kaart, zeker gevuld
met een persoonlijke groet of boodschap, wordt juist groter.
Wensen op internet zijn onpersoonlijk(er)
In deze donkere dagen is het fijn om je huis te verlichten.
Juist de donkere decembermaand krijgt een speciale plek
in het jaar. Veel bezoek, lekker eten klaarmaken(is mijn hobby)
Kinderen die thuis komen, met z'n allen naar de Kerstmarkt
gluhwein erbij, spelletjes, naar de nachtmis op 24 december.
Ik vind het een fijne maand(wel een drukke tijd)

Login of registreer om te reageren
12-12-2017 om 14:09 uur

Ja, hier staat de boom (nep, maar dat zie je niet), al. Fijne manier om wat extra licht in huis te hebben. Gelukkig blijft de kat er af....
Mooie foto's, Emsepems, ziet er gezellig uit.

Login of registreer om te reageren
12-12-2017 om 20:01 uur

@emsepems, gezellig die boompjes! Ziet er smaakvol uit.

Login of registreer om te reageren
13-12-2017 om 11:43 uur

Onze kerstboom staat nog ingegraven in de tuin. Hij wordt ieder jaar groter (en dus zwaarder). Het uitgraven is een enorme klus. We wachten nu even (?) tot het een tijdje droog is, dan mag hij buiten staan, op het terras, met lampjes , enkele ballen en/of slingers en allerlei vogelvoerdingetjes. Voor in huis hebben we een houten kerstboom, een geraamte eigenlijk.
En ik heb al een rode kerstster gekocht. Die hoort er ook bij.

Login of registreer om te reageren
28-12-2017 om 20:28 uur

We hebben een klein kerstboompje met wat kerstversieringen erin, een leuke loper op tafel. Heb altijd een adventskrans die ik zelf gemaakt heb en bord met oude kerstboomkaarshouders op de rand geklemd met 15 kaarsjes en op het bord wat kerst groen.

Elk jaar heb ik ook de kerstster hangen en een hele mooie kerststal staan, maar dat heb ik dit jaar niet gedaan. Hebben dit jaar de kerstmarkt in Luik bezocht, vorig jaar Aken en zo doen we elk jaar een andere kerstmarkt. Ook gaan we meestal wel met mijn vader erbij naar een zang uitvoering omdat een vriend (die ik al 40 jaar ken) van me in een groot koor zingt dit jaar was de uitvoering in de Pieterskerk in Utrecht. Soms naar de Nachtmis omdat een andere hele goede vriend van me pastoor is in een hele mooie parochie en kerk.

Bij mij blijft de kerstboom staan en vaak dus ook de kerststal tot drie koningen.

Verstuur altijd een aantal kerstkaarten zowel privé als zakelijk en verstuur ook nog een aantal kerstpakketten zoals naar mijn buren in Zweden.

Login of registreer om te reageren