Astma?

27-12-2017 om 15:42 uur

Zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen
Mijn jongste dochter is altijd al een kwakkebol geweest
Ze is 6 januari 18 maanden jong
Geopereerd aan neusamandelen
Altijd last van oorontsteking tot looporen aan toe

Ze is ze vanaf 4 maanden al bekend met puffers, ventolin sabu.... en dat werken allemaal op dat moment

Nooit is er bij haar astma of iets in die geest vast gesteld
Zodra het weer omslaat kunne wij de klok er op gelijk zetten dat ze gaat hoesten.. met haar mond open gaat ademen en enorm prutteld van de slijm..

Nu worden wij continu met puffers hoestdrank en paracetamol naar huis gestuurd en word het afgedaan als *virus infectie*

Nu zijn we weer vanaf 18 december bezig

Hoesten hoesten hoesten pruttelende ademhaling mond open dit is begonnen na een mistige dag

Ik word dat afschuiven beetje zat en wil nu meer onderzoek hebben
Maar wat denken jullie als ervarings deskundig...

Login of registreer om te reageren
27-12-2017 om 18:14 uur

Bij die kleintjes is er nog niet zoveel te onderzoeken, voor een longfunctie test is ze nog veel te klein.

Heeft ze ook een ontstekingsremmerpuf of ooit op proef gehad?

Login of registreer om te reageren
27-12-2017 om 20:20 uur

Menthol of andere sterk ruikende dingen gebruiken bij astma is niet verstandig.

Login of registreer om te reageren
27-12-2017 om 20:31 uur

@Daantje
Goed dat je het zegt, maar ik begreep dat er nooit astma of iets in die geest bij het kind is vastgesteld. Je hebt wel gelijk dat menthol of andere sterke geurstoffen een astma-aanval kunnen uitlokken als je daar gevoelig voor bent.

Login of registreer om te reageren
27-12-2017 om 20:44 uur

Bij hele kleintjes kun je nog geen astma vaststellen, behandelen met dampo of id kan zorgen voor nog meer benauwdheid, dus dat alleen doen op advies van arts.

Login of registreer om te reageren
27-12-2017 om 20:54 uur

Dank voor jullie waarschuwingen! Ik heb mijn post weggehaald omdat ik besef dat ik schade aan had kunnen richten. Blij dat jullie er zijn, nogmaals dank en mijn welgemeende excuses aan Noëlle.

Login of registreer om te reageren
27-12-2017 om 20:59 uur

Top reuzekakatoe, dank je wel. Fijn dat we elkaar zo kunnen helpen!

Login of registreer om te reageren