Gestopt met roken, veel slijmproductie en hoesten

11-11-2017 om 13:12 uur

Goedemiddag, ben inmiddels 2 maanden geleden gestopt met roken, doordat ik een vervelend hoestje kreeg, direct gestopt, helaas wel lang gerookt. Hoesten stuk minder maar niet weg en heel veel slijmproductie. Is dat normaal?

Login of registreer om te reageren
25-11-2017 om 18:55 uur

Kleine update: inmiddels 10 weken gestopt, mm dacht eigenlijk dat het langer was. Speekselproductie waarover ik eerder klaagde is weg.
Enige wat nog lijkt te herinneren aan roken is af en toe hoesten en wat slijm, met name onder de douche. Hopen dat dat ook snel weg gaat; hebben jullie vast ervaring mee. Hoe lang duurt dat?

Login of registreer om te reageren
25-11-2017 om 19:58 uur
Reactie op bemzema

Kleine update: inmiddels 10 weken gestopt, mm dacht eigenlijk dat het langer was. Speekselproductie waarover ik eerder klaagde is weg.
Enige wat nog lijkt te herinneren aan roken is af en toe hoesten en wat slijm, met name onder de douche. Hopen dat dat ook snel weg gaat; hebben jullie vast ervaring mee. Hoe lang duurt dat?

Kijk! Dat is nou nog eens mooi nieuws.
Doordat onder de douche de luchtvochtigheid hoger is ("dikkere lucht") zul je eerder gaan hoesten.
Nu je gestopt bent met roken doet het lichaam al het mogelijke om de achtergebleven troep te lozen en dat gaat soms van kuch, kuch, kuch.
Hoelang dat gaat duren is moeilijk te zeggen en hangt bv. af van hoelang en hoeveel je gerookt hebt.
Bij mij duurde het een jaartje of twee voordat bij het tandenpoetsen er geen bruin slijm meer meekwam.
Mijn rokershoestje was al na een paar dagen verdwenen.

Login of registreer om te reageren
24-01-2018 om 13:40 uur

Kleine update: inmiddels ruim 4 maanden gestopt ( net als met kinderen, eerst denk je in weken, daarna in maanden en hopelijk straks ook in jaren); Gaat eigenlijk supergoed ( behalve 1x; stond ik ineens als gevolg van overmatig alcoholgebruik gezellig buiten op een feestje met een mij onbekende dame een sigaretje te roken; halverwege bij zinnen gekomen en weggegooid, met die dame is het ook niks geworden).
Wat resteert is wel de aanwezigheid van slijm, dat is nog niet weg en wil het er soms uitrochelen. Zou mooi zijn als dat ophield; hoorde iets over citroensap, weten jullie daar iets van?
Groet, Bemzema

Login of registreer om te reageren
24-01-2018 om 21:25 uur

Sterkte Bemzema met het verder stoppen met roken.

Login of registreer om te reageren
24-01-2018 om 22:13 uur

@bemzema, spoel jij je holtes wel eens, kan ook helpen met slijm/snot probleem.
En zelf gebruik ik vaak fluimucil als slijmoplosser, die mag ik ook van mijn longarts gebruiken.
Verder enorm knap van je 4 maanden, die misser geef je de schuld aan de geest in de fles :)
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
25-01-2018 om 14:59 uur

@bemzema
Het gaat super goed, toch zo?
Ik weet niet precies hoe lang je gerookt hebt maar het heeft wel even wat tijd nodig om van de gevolgen af te komen. Het risico op echte nare gevolgen wordt met de jaren kleiner om na ongeveer 10 jaar bijna geheel verdwenen te zijn.
Verder moet je er echt voor oppassen dat je tijdens je alcoholische escapades niet plotseling een maîtresse eraan overhoud. Lekker smeuïg verhaal, trouwens.

Login of registreer om te reageren