seretide, ventolin en hartritmestoornis.

29-01-2018 om 14:09 uur

Sedert ca 12 jaar heb ik copd gold twee en een astma deel daarin.
Ik gebruik, niet continu, discus seretide 50/250 en ventolin discus 200.Sinds 2 jaar een nieuw longarts, 3x ct scan gehad,enig empfyseem en verkalking.Alleen in de winterperiode ben ik trouw medicijn gebruiker.Gaat alles wat moeilijker. In 2013 had ik een kleine hartaanval, en sedert medio
2017 kreeg ik ern hartritmestoornis, boezemfibrillatie. med, VERAPAMIL EN APIXABAN.
de longarts wil nu dat ik andere medicatie ga gebruiken, ALVESCO 160 en een andere luchtverwijderaar. Met name de Ventolin e n de Salmeterol zou het hartritme verder kunnen verslechteren en verhogen. Ik heb daar geen zin in en blijf liever bij de seretide etc.
Heb gelezen dat ventolin etc alleen in hoge dosis negatiefkan werken op het hartritme wat nu met medicatie overwegend tussen 60 e n 100 zit.Verder gezond.
Vraag: Is overgaan naar andere medicatie nu erg noodzakelijk voor mij ivm het hartritme?
Groet willem 46

Login of registreer om te reageren
29-01-2018 om 14:21 uur

@Willem: salmeterol is de stofnaam voor Serevent. (Jij hebt nu Serevent/Flixotide= Seretide).
M.a.w. er verandert dus niets qua langwerkende luchtwegverwijder.

Login of registreer om te reageren
30-01-2018 om 15:22 uur
Reactie op Thirza

@Willem: salmeterol is de stofnaam voor Serevent. (Jij hebt nu Serevent/Flixotide= Seretide).
M.a.w. er verandert dus niets qua langwerkende luchtwegverwijder.

Ik heb nu alleen alvesco 160 voorgeschreven gekregen.Dit juist omdat de serevent het hartritme zou verhogen.
Verdere medikatie wilde ik niet omdat ik eea eerst op een rijtje wilde hebben en om te verifieren of de ventolin etc het hartritme nu wel of niet verhoogd.
Ik denk dat Thirza niet goed heeft gelezen.

Login of registreer om te reageren
31-01-2018 om 15:42 uur

Uhh, je schreef dit: Ik heb daar geen zin in en blijf liever bij de seretide etc.
Vandaar mijn reactie.
Maar sorry als ik je verkeerd begrepen heb.

Login of registreer om te reageren
05-02-2018 om 13:15 uur

BBC Ik hoest niet als ik longontsteking heb,krijg seretide en salbutamol (vebtolin)nu weet ik hoe het komt dat mijn hart zo raar overslaat.Ik zou heel graag willen weten of iemand Cannabis gebruik medische cannabis hoor. En vraag of dit helpt? Als ik bij een longontsteking erg zou hoesten,wist ik het,maar ben niet benauwd,hoest niet maar ben in 1x weg vd wereld,niet echt fijn! Zelfs doodeng.En ben zeer benieuwd of iemand ook zulke afschuwelijke bijwerkingen van Pretnison heeft,het is dan net of mijn bloed in Brand staat vreselijk vind ik het,maar het helpt wel.

Login of registreer om te reageren
18-02-2018 om 18:20 uur

Hoi Willem,

Salbutamol/Ventolin/Salmeterol en Seretide stimuleren allemaal het hart, zeker bij veel pufjes. Ze werken op de betareceptoren in de luchtwegen en die zitten ook op het hart. Als je een luchtwegverwijder hebt met tiotropium, ipatropium, aclidinium, glycopyronium of umeclidinium, dan is dat denk ik beter voor jouw hart.

Groeten,
Anne

Login of registreer om te reageren