bacteriofagen

09-01-2018 om 23:38 uur

Er is ophef over een (nieuwe) methode om Pseudomonas te bestrijden. Bacteriofagen. Lijkt me interessant, wie weet meer?

Login of registreer om te reageren
17-01-2018 om 10:22 uur

De vraag aan de Advies lijn is gesteld.

Login of registreer om te reageren
01-03-2018 om 10:40 uur

Mijn mening is: De farmaceutische industrie heeft veel te veel macht en dat moet direct worden terug gepakt. Als er iets ontdekt wordt zoals de bacteriofagen, dan is de farmaceutische industrie daartegen. Niet gek natuurlijk, want je knabbelt aan hun inkomsten. Wij hoeven echt geen medelijden met de farmacie te hebben, want ze maken op 1 medicijn 22 miljard euro winst en de kosten waren echt niet zo hoog. Ze moeten zich doodschamen en de politiek laat het maar gebeuren, vind ik dan hé!

Bacteriofagen zijn moeilijk of gewoon niet te patenteren zoals dat nu bij bijv. antibiotica wel het geval is en dus is er niet veel aan te verdienen.

In het UMC Utrecht loopt een clinical trials en de eerste resultaten kunnen in het eerste kwartaal van dit jaar worden verwacht.

Op https://bacteriofaag-bacteriofagen.nl/ veel informatie te vinden over bacteriofagen en daar is ook een forum en je kunt daar ook doorlinken naar Facebook. Bij Reportages staan diverse linken die naar uitzendingen verwijzen en hoe het één en ander tot stand is gekomen.

België is ook al verder dan Nederland en hoeveel verder, daar wordt druk aan gewerkt en uitgezocht.

Login of registreer om te reageren