Last van luchtjes op werk

25-01-2018 om 13:38 uur

Ik zoek naar een folder of iets waarin staat dat ook mensen met longemfyseem last kunnen hebben van allelei luchtjes(dus niet alleen bi astma), om je heen, zo ook op het werk .parfum of geparumeerde deoderant. Wc verfrissers etc.
Ik heb er enorm veel last van bij mij in het kantoor (4 personen)door iemand die voor mij te zwaar geparfumeerde deoderant gebruikt.
Het is al door leidinggevende gevraagd om in deze kamer zoveel mogelijk rekening te houden met mij.
Dit wordt genegeerd omdat deo geen luchtje zou zijn volgens de drager ervan
In een slechtgeventileerde warme ruimte(omdat t anders te koud zou zijn) en de deoderant lekker actief wordt bij transpiratie heb ik t gewoon niet meer .
Een aantal weken geleden was het ook zo erg dat ik zoveel gehoest heb door de hoestprikkels die ik ervan krijg en ik last van slijm kreeg, en zelfs mn stem kwijt raakte . En kostte me bijna 4weken om er vanaf te komen.
Het zou me veel helpen als ik een folder ofzo kon laten zien aan mijn leidinggevende zodat hij actie kan ondernemen. Ik heb t ook vevraagd aan mij la, en die zie me ja je hebt gevoelge longetjes... maar daar kan ik weinig mee.

Login of registreer om te reageren
28-01-2018 om 20:58 uur

Kijk eens op allergie startpagina

Zoiets zou er wel moeten zijn. Ook zou ik verder in gesprek gaan een werkgever wil graag een gezonde omgeving en mensen die hun werk kunnen doen.

Sterkte en succes.

Login of registreer om te reageren
02-04-2018 om 17:07 uur

Beste Vicky,

Je kan ook een gesprek aanvragen met je bedrijfsarts. Mogelijk kan hij/zij bemiddelen.

Ik heb zelf astma en ook veel last van luchtjes. Gelukkig heb ik collega's die veel rekening met mij houden. Ik heb het lang geleden gehad dat een collega toch deo spoot, zonder er bij na te denken. Toen ben ik naar huis gegaan.

Groeten,
Anne

Login of registreer om te reageren
23-05-2018 om 15:02 uur

Het leek iets beter te gaan, de collega die geen luchtje zou dragen (is dus blijkbaar een doucheschuim vam rituals.. maar voor mij een luchtje waar ik last van krijg) kreeg andere werkzheden en kwam nof weinig op kantoor. Helaas zij weer net grootste deel van de dag in de kamer aanwezig. Alsnik de airco aan heb voor koele frisee lucht en zij komt binnen dan met die uit want zij heeft ee last van. Ooo het eaam mag niet open want krijgt ze het koud. Ik durf er niet tegenin te gaan, de vorige keer leverde het alleen op dat ik niet geloofd wordt nadat ze ontkende een luchtje op te hebben. Het brengt veel spanning mee voor mij. Ik hoest veel en doet pijn aan mn neus en ogen. Arbo arts kan niks doen. Want je kan niet vragen van mensen niets op te doen. Ook een andere kamer zit er niet in.
De longarts had ook geen tips of advies..
Ben er zo depri van. Hoe lang moet ik t volhouden.

Login of registreer om te reageren
09-06-2018 om 09:29 uur

Bekend verhaal Vicky ..
Ik had leuke collega's maar stevige rokers .. daar begon het mee .
Op de werk vloer werd gewoon gerookt en kreeg er steeds meer en meer last van .
Werd gedumpt want ja … wat moet je met iemand die zo vaak ziek is .
Rookverbod ??? .. Tegenwoordig is het verboden , dit verbod kwam omdat de het gevaar voor brand gewoon veel te groot was . Maar voor mij kwam het zo wie zo te laat .

Wel ander werk gehad maar kwam veel in aanraking met collega's die gewoon naar tabak stonken .
Omdat te maskeren gebruikte men waarschijnlijk veel parfum producten ?. Ze stonken niet naar tabak door een slechte persoonlijke hygiëne in tegen deel . Maar als je zo stevig rookt en ook thuis zo stevig gerookt word .. je blijft het ruiken . En we gingen om met klanten … die der wel eens wat van zeiden ..

Als ze op je af kwamen lopen dan was het net of je het op je tong kon proeven .
Gevolgd door heftige hoestbuien .. Ben wel eens naar buiten gerend omdat ik de WC niet op tijd kon bereiken en moest braken .

Dat heb ik 4 jaar lang volgehouden … maar grootse ramp was de Asociale baas met zijn dikke sigaar .
Op papier en bij de sollicitatie was het bedrijf ROOK vrij . Maart klanten bleven weg omdat de thuis afgeleverde producten naar zijn sigaren stonken . Hielt zijn brandende sigaar achter de rug en dan bikkel hart beweren dat men zich verbeelde dat hij rookte .

Af fijn weer 3 long ontstekingen veder .. schoonmaak middelen ,parfum ,verf ,vuurkorven , BBQ ( met name die van de buurman die niet eens weet hoe je zo een ding aan steekt ) enz enz enz …… RAMP

Derhalve kom ik niet op feestjes .

Als ik ergens heen ga is het een buiten gebeuren .. en dat ook niet te vaak .

De wil om te blijven werken heeft er voor gezorgd dat ik met zeer hoge koorts van de weg ben geplukt en daar na snel arbeidsongeschikt ben verklaard . Want bakt mij eega Bv uien ( wel lekker) … verlaat ik de effen de beneden verdieping .

Login of registreer om te reageren