Een heerlijk weekje, ik mag niet klagen...

15-05-2018 om 15:51 uur

Hey hallo iedereen,

Hier weer een blog van deze vermoeide maar creatieve dame! Waar zal ik het vandaag eens over hebben. Er is best veel gebeurt in een korte tijd, grotendeels leuke dingen. Zo ben ik 2 weken geleden tante geworden van een geweldig mooi nichtje, ben ik heerlijk aan het rommelen met glasgraveren en porselein schilderen, lekker in mijn broeikas bezig, genieten van het mooie weer, samen met Dave onze vakantie aan het voorbereiden, de zwanen familie in de gaten houden en ga zo nog maar even door! Dingen waar je van denkt, dat moet haast energie geven!
http://www.oliba.nl/images/longforum/012-hobby.jpg
Dat doet het ook wel, maar het kost helaas nog meer energie momenteel. Door de snelle en vele veranderingen tussen hoog en laag drukgebied hebben mijn longen het zwaar. Vandaag moest ik weer sporten, dat doe ik 3 keer in de week onder begeleiding van de fysio (twee keer in de sportschool en één keer zwemmen). Het is vandaag zo’n mooi weer dat ik dacht, ik ga lekker op de fiets. Nou dat werd afgestraft. Helemaal buitenadem en super benauwd kom ik aan bij de fysio. Eerst maar eens bijkomen, dan zie ik op de luchtkwaliteitsapp dat de lucht onvoldoende is, ook kijk ik nog even bij de longfonds en die ik is ook serieus onvoldoende. Nu snap ik wel waar mijn longen last van hebben, ik kan wel janken. Het sporten gaat dan ook vandaag op halve snelheid met veel rust tussendoor.
http://www.oliba.nl/images/longforum/012-luchtkwaliteit.jpg
Afgelopen week ben ik hier druk geweest met de zwanen, zo leuk!!! Ze wonen een klein stukje hier vandaan met een giga-nest en 5 eieren. De laatste week liep ik 2 keer per dag het rondje met Damaris om te kijken hoe het met het nest ging. Een week geleden werd ik verblijd met een jonge gans ’s morgens. Och wat was ik blij, zo leuk om dat te mogen zien, in de middag was er nog een ei uitgekomen en de volgende ochtend waren er al 4 kleine gansjes. Één zwom er stoer langs het nest terwijl de anderen nog veilig op het nest zaten. Inmiddels is het nest leeg en ligt er nog één ei eenzaam te liggen, hier mocht helaas geen klein gansje uitkomen.

Natuurlijk kon ik het niet laten vele filmpjes te maken maar ook met mijn spiegelreflex camera langs te gaan om het mooie gezinnetje vast te leggen. De dagen/weken ervoor heb ik geprobeerd iedere keer een stukje dichterbij te gaan zitten en toen het moment zover was mocht ik op een goede meter afstand van de familie zwaan zitten. Ze vonden het helemaal niet erg, waren niet boos, bliezen niet. Alsof het de gewoonste zaak van de wereld was dat ik bij de familie foto’s kwam maken.

Het leuke komt nog, toen ik besloot dat het genoeg was wilde iemand anders ook graag van zo dichtbij foto’s maken. De man liep er snel heen om even een paar kiekjes te maken. Dat zag papa zwaan en die werd heel erg boos. Hij kwam met zijn prachtige verenpracht over het water zetten en vloog de kant op, de beste man wist niet hoe snel hij weg moest komen, terwijl ik vlak naast papa zwaan stond durfde die beste man niet meer in de buurt te komen! Het is zo mooi om te zien hoe dieren aan je wennen en je dan toe laten in hun leven. Het koste me even wat tijd, maar ik mocht genieten van hun, deze man dacht dat ook zomaar even te kunnen en moest rennen voor zijn leven.
http://www.oliba.nl/images/longforum/012-collagezwaan.jpg
De mensen die van een kantje aan het kijken was hebben enorm moeten lachen om dit bijzondere schouwspel. Eenmaal thuis zag ik pas hoe geweldig de foto’s waren, wat was ik trots op de foto en deze prachtige familie.

Verder hou ik het vandaag kort, volgende week…. Dan hoop ik dat ik heel leuk nieuws mag vertellen, het is nog even afwachten, nog even spannend, maar ik ben met iets heel leuks bezig. Ben zelf enorm enthousiast!!! Nu hopen dat dat ik zo graag zou willen ook werkelijkheid zou kunnen worden… maar daarover vertel ik jullie hopelijk volgende week meer, dus nog even jullie nieuwsgierigheid bedwingen ;-)

Tot volgende week!!!

Login of registreer om te reageren
15-05-2018 om 19:34 uur

Wat een leuke foto’s! Vooral die foto rechtsonder vind ik prachtig! En je maakt me erg nieuwsgierig naar het leuke nieuws!

Login of registreer om te reageren
23-05-2018 om 16:58 uur

Dank je wel, ja wat een schatje he? Klein hummeltje. Inmiddels is de hele familie op reis via het water, heel af en toe zie ik ze nog, maar meestal zijn ze ver van hun nest.

Login of registreer om te reageren