Inspiratieloos...

29-05-2018 om 12:55 uur

http://bapilo.com/wp-content/uploads/2015/11/Idea-Loading-Progress-Bar-cropped-723x347_c.jpg
Dat heb ik niet snel, maar vandaag ben ik echt inspiratieloos… Het lijkt wel of de warmte mijn hele lichaam op non-actief aan het zetten is…

Ja, het zal iedereen wel niet zijn ontgaan, het is warm, heel erg warm en dat al best wel wat dagen achter elkaar…

Ik probeer me rustig te houden, maar dat is niet makkelijk voor dit bezige bijtje. Zo ben ik toch ’s avonds vaak en veel in de tuin te vinden. Soms doe ik maar weinig, soms weer veel te veel. Verder probeer ik me echt heel rustig te houden op een dag, zo slaap ik in de middag een uurtje of twee, doe ik ’s morgens wat in huis en eten we hier super makkelijk.

Gelukkig was vorige week mijn vriendin een aantal dagen hier, daar heerlijk mee zitten kletsen, even de stad in en vooral rustig aan gedaan, dat was zo fijn!! Ik had haar al een hele tijd niet gezien, we appen en bellen bijna dagelijks, maar face to face was best wel heel erg fijn! Samen koken, samen zitten freubelen aan de keukentafel, een rondje lopen door het park, filmpje kijken, wat heb ik genoten!

Dave geeft één van de avonden de planten water en mijn dinnetje haalt een geintje uit door de kraan dicht te draaien. Dave trapte er niet in, dus mijn dinnetje loopt naar voren om te kijken wat hij nu aan het doen is… Wat een hilariteit, zo klinkt het hier niet, maar we lagen dubbel. Dave staat daar heel rustig maar te wachten tot hij weer water krijgt, en dus geven we hem weer water, het domste wat we konden doen, want de slang ging meteen achter ons aan en we waren kletsnat. Natuurlijk moesten we dit goed maken en dus ook even een geintje uithalen met Dave…

In de stad hebben we samen waterballonnen gehaald en ’s middags moest het gebeuren. Samen met mijn dinnetje hebben we meer dan 50 waterballonnen vol laten lopen. Die middag broeden we op het perfecte plan met de waterballonnen. Als hij op tijd thuis is krijgt hij 8 waterballonnen, de rest is voor ons. Netjes leggen we de overige ballonnen in 2 emmers, die verstoppen we ergens waar Dave ze niet meteen ziet. Maar dan komt Dave een kwartier te laat en besluiten we 4 ballonnen in de emmers te verdelen.
https://i.pinimg.com/originals/de/b7/e5/deb7e53a106ccb076cfe5e71fe1751d5.jpg
Voor hij thuis is hangen we vast een t-shirt neer die nat mag worden, net als een paar slippers en een korte broek. Dan moet hij zijn ogen sluiten en loodsen we hem door de woonkamer en de keuken naar buiten, daar moet hij gaan staan, bij het grasveld. Zijn ogen mogen nog niet open, zijn handen moet hij ophouden en de 4 waterballonnen leggen we erop, nog steeds moet hij zijn ogen dicht houden. Wij lopen naar onze verstopte emmers toe, en pakken allebei zo veel mogelijk waterballonnen die we vast kunnen houden. Dan mag Dave zijn ogen open doen :-)

We leggen snel uit dat hij door zijn te laat komen, de helft van de ballonnen heeft gekregen en dat hij daarmee mag gooien, daarnaast mag hij de ballonnen vangen die wij gooien en dan weer terug gooien. Zijn reactie “hoe vang ik dan, mijn handen zitten vol”, wij liggen in een deuk, “als je ze gooit heb je handen vrij om te vangen” en dan begint het spel.

Dave probeert raak te gooien, maar wij blijven gelukkig allebei droog :-D, tussendoor gooien wij ook de ballonnen, Dave probeert ze één voor één op te vangen, maar in plaats van het vangen en terug kunnen gooien knappen alle ballonnen in zijn hand. Zelfs één ballon knapt in zijn gezicht kapot, we liggen helemaal in een deuk. Het is echt absurd, in no time zijn we door alle ballonnen heen.
https://i.ytimg.com/vi/KqWpVgxqSZ4/hqdefault.jpg
Mijn dinnetje vind het nog niet genoeg en pakt de tuinslang en dan is Dave helemaal doorweekt nat, wat een plezier kun je hebben met een beetje water. Dan is het tijd om ons af te drogen, droge kleren aan te trekken en dan lekker gourmetten buiten.

En voor ik het vergeet, vandaag is de loting voor de petit four schaaltje!!! Mijn trouwe lezer Nckiie is uit de loting gekomen, gefeliciteerd!!! Stuur je me een persoonlijk berichtje met welke stijl/tekst je erop zou willen???

De komende weken zullen jullie niet elke week een blog van me ontvangen wegens omstandigheden, maar over een week of 3/4 kom ik weer wekelijks terug!

Kijk, na een beginnetje, toch nog inspiratie gekregen voor mijn blog :-)

Hou het rustig in deze warmte en tot snel lieve lezers!

Login of registreer om te reageren
29-05-2018 om 14:30 uur

Heel herkenbaar, van dat water dan.
Ik had vandaag me voorgenomen om een deel van de tuingevel met de hogedrukspuit te reinigen.
Ik was nog natter dan de gevel maar tot overmaat van "ramp" zo in dit klusje opgegaan dat de naderende onweersbui me totaal verraste, dus nog natter.
Voor de liefhebbers: Ik zit hier nu in m'n onderbroek zeiknat te wezen.

Wat inspiratie betreft. Ik heb mezelf al heel jong voorgenomen mijn loopbaan op te geven als ik geen beelden meer zie in m'n hoofd. btw. da's geen enge ziekte maar talent of inspiratie.
Die lijn kun je natuurlijk niet zo scherp trekken aangezien na 40 jaar beeldend bezig te zijn geweest, routine je door de "inspiratieloze" momenten sleept. Maar het blijft oppassen dat dat niet de boventoon gaat voeren.

Anyway, fröbel ze!

Login of registreer om te reageren
29-05-2018 om 14:39 uur

@balling,
Oow jeetje, dit klinkt me heel bekend in de oren, zo druk zijn met je eigen dingen dat je niet in de gaten hebt wat er in je omgeving gebeurd... Gelukkig is het warm en is zo'n verkoelende douche niet direct een straf hoop ik...

Jep, het is hier vooral de warmte in combinatie met vermoeidheid die parten begint te spelen... ik wil graag zo veel, maar mijn lichaam is te moe om maar iets te kunnen ondernemen, visuele cirkel heet zoiets toch? Heb het momenteel ook gewoon te druk, wil te veel... Maar dat komt over een tijdje wel weer goed.

Login of registreer om te reageren
29-05-2018 om 14:48 uur

@Marleen1984
't was inderdaad geen straf. Ik moet dan altijd wel lachen om mezelf.
"visuele (vicieuze) cirkel" zullen we maar onder beroepsdeformatie laten vallen.

Login of registreer om te reageren
29-05-2018 om 14:57 uur

Haha ik kan jullie lol bijna voelen door je blog! Super leuk en hoe simpel het eigenlijk is om te lol te hebben haha.

Ik stuur je van de week een pb’tje! Ik ga eens even goed nadenken wat ik wil:p

Hopelijk niet al te nare omstandigheden voor je!

Login of registreer om te reageren
29-05-2018 om 17:49 uur

@Nckiie, voor plezier heb je niet altijd alleen maar veel geld nodig, gelukkig! Ik wacht je berichtje rustig af!

En nee geen nare omstandigheden, alleen erg druk met vooral leuke dingen!

Login of registreer om te reageren