Wat eten we Vandaag! Deel 37

30-01-2018 om 13:57 uur Gesloten

Dit bericht is verplaatst van: Wat eten we vandaag! Deel 36

De reacties zijn gesloten.
12-06-2018 om 09:02 uur

@Daantje, bedankt, ga het zeker proberen.
@Marcus, natuurlijk heb je gelijk.
Ik ben een echte thuiskok, met een beperkte hoeveelheid
technieken en menu's. De kinderen en ook mijn partner weten
mijn inspanningen in de keuken zeer te waarderen en ik op mijn beurt
geniet van onze kinderen omdat zij mijn passie voor koken en eten
overgenomen en uitgebreid hebben. Zo zijn de visites nooit compleet
zonder een eigengemaakte maaltijd.

14-06-2018 om 01:44 uur

@ Joop60 ik ben ook maar een thuiskok met een hele grote passie enige verschil is wellicht dat ik professioneel heb staan koken en af en toe nog zelfs nog even dat doe. Soms iets meer apparatuur tot mijn beschikking heb of anders huur. Een ingang heb tot de professionele en horeca markt, naar vele beurzen ga maar ik blijf een thuiskok zonder officiële koks opleiding. Zijn weinig thuiskoks die experimenteren met sous-vide of met moleculaire kooktechnieken of andere nieuwe technieken terwijl ik dat wel doe en krijg ook diverse professionele vakbladen toegezonden.

Misschien komt het uit mijn achtergrond en familie geschiedenis heb dat wel vaker hier verteld, mijn voorouders hadden een meisjes bewaar school, het klinkt ontzettend oubollig, waar meisjes werden opgeleid tot kok voor de zogenaamde "goede huizen". Daar komt diverse oude apparatuur en boeken uit de 18eeuw vandaan. Dit heeft zich in de 19e eeuw voortgezet met diverse familie leden die aan de Amsterdamse huishoudschool verbonden waren.