Overwinteren Canarische eilanden: tips en/of reisgenoot

04-01-2018 om 21:28 uur

Hallo beste mensen,

Zoals jullie weten is het leven fijner in een zonnige en droge omgeving. Daarom zou ik graag gaan overwinteren op de Canarische eilanden of elders in Zuid-Europa. Hebben jullie tips voor goede plekken (en hoe het betaalbaar te houden)?

Tevens, zou een van jullie (of meerdere) interesse hebben om met mij te gaan overwinteren? Ik ben een vrouw van 67, hou van reizen maar heb ook COPD 3. Ik zou het fijn vinden om een appartement/bungalow/hotel te delen (wel natuurlijk eigen kamers). Ik denk aan een periode van 1 tot 3 maanden in de late herfst/winter.

Hartelijke groet,
Vlasta

Login of registreer om te reageren
05-01-2018 om 14:14 uur

Hallo

Ik ben nog een stuk jonger maar ik ga ook altijd 3 x per jaar naar gran Canaria. Ik knap daar zo goed op altijd!

Betaalbaar en goede bungalows zijn parque mar.
Ligt in playa del ingles.

Ook leuke bungalows zijn vista flor. Maar wel wat duurder en meer afgelegen. Ligt in maspalomas.

Grtn

Login of registreer om te reageren
12-01-2018 om 09:28 uur

Beste Marisje,

Bedankt, ik ga eens kijken of dat wat is!

Het reisbureau had voor mij Hotel Mar Y Sol in Tenerife gevonden. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Hartelijke groet,

Login of registreer om te reageren
14-01-2018 om 11:30 uur

Dag Marisje

Ik overwinter niet echt, maar ga wel, 2 x per jaar, voor 14 dagen naar Gran Canaria.
En dan bij voorkeur naar Puerto Rico. Ik reis ook alleen en is daar uitstekend te doen.
Mijn favoriete hotel daar is Gloria Palace Amadores. Grote kamers, aardig personeel, goed eten. Maar vooral het hotel ligt tegen een klip aan gebouwd boven de oceaan. Je hebt een schitterend uitzicht op de oceaan.
Appartementen te over. Een heel goede is El Greco, je steekt over en staat aan het water. Ik moet nog altijd eerst een boulevard weg beklimmen, of een taxi nemen.
Playa de Ingles is mij te druk en teveel auto's, dus uitlaatgassen.
Ook Mogan is een aanrader, kan je echter geen hotels/appartementen aanbevelen.
Ook Tenerife is een mooi eiland, probeer eens te achterhalen op welk deel van het eiland de schoonste lucht is. Daar is wel literatuur over te vinden. La Gomera is helemaal ideaal, omdat dat bijna autoloos is.
Maar voor 1 tot 3 maanden veel te klein en weinig te doen.

Ik zou best willen overwinteren, maar is voor mij financieel niet haalbaar.

mvg. Bruja

Login of registreer om te reageren
24-08-2018 om 05:47 uur

Is het een optie om een appartement in zuid Europa of elders te delen. Ik mag helaas ook niet meer alleen reizen copd4 met zuurstof. Maar voel me nog in het leven staan en zie erg op tegen de winter... Ik lig dan meestal in het ziekenhuis. 2jaar geleden ben ik alleen met mijn hondje gegaan met de auto en heb er drie maanden in een heerlijk appartementen gezeten. Elke dag langs het strand gelopen. Je knapt dan echt op. Dit zou ik zo graag weer willen. Maar dat lukt me niet meer alleen. Vliegen mag ook, met begeleiding. En er zijn leuke appartementen met twee slaap en badkamers. Wie o wie ziet het zitten om, na kennismaking natuurlijk. Gezellig samen te gaan met een vrouwvan 59(jong van geest, oud van longen

Login of registreer om te reageren
24-08-2018 om 05:57 uur

[quote="littlewilly;560485"]Is het een optie om een appartement in zuid Europa of elders te delen. Ik mag helaas ook niet meer alleen reizen copd4 met zuurstof. Maar voel me nog in het leven staan en zie erg op tegen de winter... Ik lig dan meestal in het ziekenhuis. 2jaar geleden ben ik alleen met mijn hondje gegaan met de auto en heb er drie maanden in een heerlijk appartementen gezeten. Elke dag langs het strand gelopen. Je knapt dan echt op. Dit zou ik zo graag weer willen. Maar dat lukt me niet meer alleen. Vliegen mag ook, met begeleiding. En er zijn leuke appartementen met twee slaap en badkamers. Delen de kosten. Dan goed te doen. Zelfs met verwarmde zwembaden .Wie o wie ziet het zitten om, na kennismaking natuurlijk. Gezellig samen te gaan met een vrouwvan 59(jong van geest, oud van longen). Hobby is koken. En terrasjes. En Samen een gezellige, gezondere,veilige en goedkopere tijd te hebben . Na kennismaking natuurlijk . En hoelang en wanneer , komen we wel uit.
Laat ajb van je horen als je dit evt. Ook ziet zitten
Groetjes Willy

Login of registreer om te reageren
11-09-2018 om 12:13 uur

Hai Littlewilly, bedankt voor je bericht. Ik zou het fijn vinden om kennis met je te maken en vervolgens te kijken of samen overwinteren een optie zou zijn. Ik ben een vrouw van 67 jaar en heb COPD3, ik vlieg met zuurstof en heb mijn eigen POC bij me. Ik hou van het strand en zou het heerlijk vinden om dagelijks (op ons tempo) te wandelen. Een appartement delen (en kosten) in Zuid Europa klinkt goed! Zou je met me willen mailen? Hartelijke groet, Slunce

Login of registreer om te reageren
16-01-2020 om 13:44 uur

Beetje laat maar zie dit nu pas.
Ik ga altijd 2 keer per jaar naar tenerife Zuid, naar Playa de Arena hotel Issora allegro.
Prachtige appartementen 3 zwembaden en all in. Maar 2 maanden is me te lang alleen als er een huis is zonder trap en m,n hondje moet mee kunnen. Het hotel is heerlijk maar voor 2 maanden te duur en geen honden.

Gr yvonne 74

Login of registreer om te reageren
22-01-2020 om 17:53 uur

Ook ik houd me aanbevolen om eens samen te reizen.. Ik ben vrouw 45 jaar. Heb naast astma ook andere gezondheidsproblemen.
Een poosje zo'n doet me zeker goed! Alleenreizen zit er echter niet in voor mij.

Login of registreer om te reageren