Welke ontstekingsremmers??

10-06-2017 om 19:35 uur

Mijn huisarts wil mij salmeterol/fluticason voorschrijven (ben erg benauwd en veel slijm nu ik gestopt ben met roken), nu ben ik zelf niet zo voor ontstekingsremmers, door problemen hiermee in het verleden. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee, wat gebruiken jullie en zijn er ook dingen te vinden in het alternatieve circuit??

Login of registreer om te reageren
24-09-2018 om 07:45 uur

Ik zou beginnen bij de basis. Je lichaam ontgiften na het roken. Roken zorgt ook voor verzuring van je lichaam dus zorgen voor ontzuring. Ook zorgt het voor tekorten aan voedingsstoffen, waaronder zink en vitamine C. dus wat aanvulling is gewenst.
Denk bij luchtwegklachten ook aan de rol van je voedingspatroon. Histaminerijke en exorfinenrijke voedingsmiddelen zoveel mogelijk vermijden. Bepaalde kruiden, alcohol en smaakversterker zorgen voor het vrijmaken van histamine. Exotisch eten is dus minder aan te bevelen. Ontstekingsbevorderende voeding zoveel mogelijk vermijden.
Verder belangrijk om te zorgen voor een gezonde darmflora en eventuele candida behandelen. Ook zorgen voor extra voedingsstoffen, om je hele gezondheid te ondersteunen.
Er zijn ook natuurlijke ontstekingsremmende middelen als CBD, PEA, MSM en kurkuma maar niet in plaats van het werken aan je hele gezondheid. Bepaalde ademhalingsmethoden, zoals Buteyko, schijnen ook te kunnen helpen bij luchtwegklachten.

Login of registreer om te reageren
04-10-2018 om 14:17 uur

Na jaren astma en sinds een paar jaar bronchieectasieen ben ik ook fan van zowel Boswellia als CBD olie.
Door allergie en intolerantie problemen met voeding. Dit met dietiste uitgezocht en tot aanvaardbaar eetpatroon met voldoende (aangepaste) voedingsstoffen kunnen komen.
Op een gegeven moment kwamen de longaanvallen steeds vaker. Reguliere medicijnen aangepast bij de longarts, ook weer een zoektocht i.v.m. allergieen. Toch weer gelukt.
Nog niet helemaal tevreden met resultaat en toen eerst Boswellia uitgeprobeerd. Dat gaf verbetering en daarna nog CBD olie erbij wat ervoor zorgde dat de resultaten nog weer verbeterd zijn.

Het kan soms een hele zoektocht zijn. Neem hiervoor de tijd om te ervaren waar je lichaam en geest goed op reageren. Vergeet niet om te bewegen, dat houdt de conditie op peil. Ook kleine beetjes bewegen helpen.

Groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren
01-11-2021 om 19:01 uur

Beetje laat om hierop te reageren.. De reden was dat ik iets las over voorzetkamers. Ik heb copd en hiervoor gebruik ik o.a longkruid. (Even googlen want de prijs verschilt nogal en het is precies dezelfde van J. Hooy) Het is ook verkrijgbaar in een flesje van 50 ml. Longkruid bio Natura Sanat.

Ik had (heb) enorm last van slijm. In Nijmegen zat een fantastische homeopatische drogist. Juist ja, zat.
Zij/hij schreef mij een flesje Meesterwortel tinctuur voor (geen Smeerwortel!) Mij helpt dat enorm om het slijm beter ophoestbaar te maken. Misschien kan het u, of iemand anders ook helpen.

Login of registreer om te reageren