Wat eten we vandaag? Deel 39

16-09-2018 om 17:52 uur

En hier vervolgen we dit culinaire item.

vorige

Login of registreer om te reageren
26-09-2018 om 18:17 uur

Ik heb pompoen, gekleurde wortel, geitenkaas, feta, tijm en mosterdzaadjes in de quiche gedaan en het was heel lekker.

Login of registreer om te reageren
27-09-2018 om 10:32 uur

Lijkt mij erg lekker @daantje! Vanavond pasta, makkelijk en lekker

Login of registreer om te reageren
30-09-2018 om 18:58 uur

Van de rest van de pompoen en wortels heb ik soep gemaakt vanmiddag. Mijn moeder, broertje en zijn nieuwe vriendin kwamen eten. Ik heb niet zoveel energie en soep met borrelhapjes leek me relaxter voor haar met mensen die ze nog niet kent dan echt een diner.

Het werd dus pompoensoep met stokbrood met hummus, brie, heksenkaas, eiersalade, Libanese broodjes met dip, olijven, komkommer en tomaatjes.

Login of registreer om te reageren
01-10-2018 om 19:36 uur

Vandaag kwam ik een kruiwagen bol valappeltjes tegen. 2 kilo eruit gehaald, en vanmiddag lekker appelmoes gemaakt. Smullen!

Login of registreer om te reageren
02-10-2018 om 07:04 uur

Lekker verse appelmoes!
Vandaag bloemkool, aardappels en biologisch kipfiletjes erbij

Login of registreer om te reageren
14-10-2018 om 04:05 uur

Druiven salade met rucola, gegrilde geitenkaas en walnoot.
Eenden haasje met sinaasappelsaus, lekker goedkoop was in de snelle verkoop liep uit de houdbaarheidsdatum haha...
Na Griekse yoghurt met verse appelmoes.

@ Ems en Goudvisje lekker hé die verse appelmoes! We hebben hier in België ook al meer dan 250 kilo appels, 100 kilo peren en tientallen kilo's druiven geoogst hadden in Zweden ook al een hele grote oogst. Mijn partner en ik zijn maar jam, appelmoes, appelsap, druivensap, perensap, perenstroop en chutneys aan het maken. Mijn partner doet altijd de jams en sapjes ik de chutneys. Hebben alweer een kleine 1100 potjes afgeleverd bij de diverse restaurants die altijd onze producten afnemen. Onze voorraadschappen staan goed vol dit jaar. Kunnen dit jaar de potjes haast niet aanslepen geven al vele kilo's aan diverse mensen weg en staat ook hier een kruiwagen met gratis appels en peren naast de weg.

Login of registreer om te reageren
14-10-2018 om 09:02 uur

Sinds vorig jaar maken we ook zelf appel chips met een fruit droog machine, dat is ook erg lekker en kan ik ook in het eten verwerken maar ook als gezonde snack zo.

Login of registreer om te reageren
17-10-2018 om 16:39 uur

Risotto met prei, courgette, venkel, feta, tijm en rozemarijn

Login of registreer om te reageren