Vele (vage) klachten

18-09-2018 om 11:01 uur

Hallo lieve lezers,

Wat leuk dat jullie er weer zijn!! De afgelopen week was het heerlijk dat ik zo veel minder in mijn agenda had staan, zo heb ik heerlijk een aantal middagen kunnen slapen, vanmorgen zelfs niet een wekker, maar rustig opstarten en mijn ding doen, heerlijk. Ook heb ik heerlijk zitten fröbelen met mijn sieraden en porselein beschilderen.

De keuken schiet ook al behoorlijk op, we hebben een tijdelijk aanrechtblad zodat ik kan koken en eten kan voorbereiden. Een wasbak en stromend water moet nog even op zich wachten, maar dat is niet zo erg.
http://www.oliba.nl/images/longforum/021-keuken.jpg
Maar vandaag had ik jullie beloofd te vertellen over het gesprek met de internist en waarom ik er een ben geweest. Al heel lang loop ik met klachten, klachten die al jaren bestaan en langzaamaan erger worden, maar ook nieuwe klachten. Voor ik er heen ging met Dave, eerst maar eens een lijstje gemaakt…
- Heel veel gapen
- Soms misselijk, soms overgeven
- Soms ineens overgeven zonder misselijk te zijn
- Opgeblazen gevoel/bolle buik
- Niet willen afvallen
- Weinig energie
- Snel en veel moe, soms ineens in slaap vallen
- Veel niezen
- Geregeld jeuk
- Vermoeide ogen
- Wratten die ik al jaren om de week aan het aanstippen ben, zonder resultaat
- Bijna continu tintelingen in voeten, benen en tenen
- Onrustige benen
- Vergeetachtigheid
- En niet te vergeten, veel en snel ziek, geregeld antibiotica en prednison
Dus bij de internist aangekomen en het lijstje te hebben opgesomd verteld ze dat ze uitgebreid onderzoek wil gaan doen en snapt dat ik hier moedeloos en gefrustreerd het is om steeds te horen dat het “tussen mijn oren” zit, omdat ze niets kunnen vinden. Want, ja het zijn wel degelijk klachten, ze zijn vaag en kunnen van alles betekenen en soms zelf geen oorzaak hebben, maar ze zijn er wel degelijk zegt de arts.

Ook adviseert ze me naar het VU te gaan voor mijn onverklaarde klachten, mogelijk dat ze daar iets voor me kunnen betekenen, dus daarvoor krijg ik een verwijsbrief. Ook onderzoekt ze me lichamelijk en daarna mag ik naar huis, met de nodige papieren om bloed af te nemen, ontlasting in te leveren en een verwijsbrief.

Omdat het nuchter bloedprikken is, kan dat niet gelijk en moet ik daarvoor terug, even 10 buisjes bloed op de nuchtere maag, je krijgt me niet snel beroerd met bloedprikken, maar 10 buisjes, dat zorgde daarna voor de nodige duizeligheid. Online kan ik de uitslagen van mijn bloed en ontlasting zien, het duurde even voor alles binnen was, maar inmiddels is alles binnen en zijn er wel degelijk waarden die net te hoog/te laag zijn, of op de grens vallen, dus ik ben heel benieuwd was haar advies gaat worden, het duurt nog even voor ik er heen kan.

Ook kreeg ik afgelopen week bericht van het VU, ze hebben momenteel een lange wachttijd, verder vinden ze dat ik te ver weg woon, dus ze gaan me niet verder helpen. Weer een tegenvaller… en nu??? Ook dit ga ik maar weer bespreken zodra ik bij de internist ben.
Eind september zie ik haar weer, en dan hoop ik dat ze met een advies komt waar ik wat mee kan.

Voor nu ga ik nog even lekker genieten van het mooie weer buiten, want dat is het!!! Ik hoop voldoende energie te hebben om zo even heerlijk in mijn broeikas aan de gang te kunnen gaan!

Ik wens jullie in ieder geval een hele goede dag en tot volgende week!!

Nog even een afsluitende foto voor jullie!
http://www.oliba.nl/images/longforum/021-wolkencollage.jpg

Login of registreer om te reageren
18-09-2018 om 11:22 uur

Mag ik vragen hoe breed die smalle (apothekers)la is en waar je die vandaan hebt? Wij zoeken al een tijdje zoiets voor tussen de aanrecht en fornuis.

Fijn dat de arts je serieus neemt. Hopelijk krijg je snel uitleg bij de uitslagen en een nieuwe verwijzing.

Login of registreer om te reageren
18-09-2018 om 11:56 uur

Wat goed dat je je rust hebt genomen! En de keuken begint er al aardig op te lijken:D ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
Echt heel fijn dat de internist je serieus neemt en meteen een hoop wil onderzoeken, hoop dat ze je kan helpen. En echt een stomme reactie van het VU...
Geniet van het prachtige weer:D en wat een prachtige foto's weer! Xxx

Login of registreer om te reageren
18-09-2018 om 16:28 uur

Sterkte Marleen met alles want veel op zichzelf staand al vervelende klachten en dan alles bij elkaar....heftig!
Raar van t VU want dat je lang moet reizen om
er te komen is toch jóuw probleem en niet dat van hen?? Maar t zal vast protocol xijn, maar os zeker frustrerend!

Login of registreer om te reageren
18-09-2018 om 17:35 uur

veel van je klachten herken ik, voor mij hoort het bij mijn allergisch ernstig astma

Login of registreer om te reageren
28-09-2018 om 12:06 uur

@Edelweiss, dat vind ik ook, en ook mijn internist afgelopen vrijdag vond het vreemd, net als mijn huisarts afgelopen woensdag.

Beiden gaven aan, dat als er iemand gemotiveerd is, ik het ben... Dus mijn huisarts gaat er achteraan bellen, in de hoop dat hij het verder kan toelichten en ik alsnog daar welkom ben.

Login of registreer om te reageren
28-09-2018 om 20:06 uur
Reactie op Marleen1984

- Heel veel gapen
- Soms misselijk, soms overgeven
- Niet willen afvallen
- Weinig energie
- Snel en veel moe, soms ineens in slaap vallen
- Veel niezen
- Geregeld jeuk
- Vermoeide ogen
- Onrustige benen
- Vergeetachtigheid
- En niet te vergeten, veel en snel ziek, geregeld antibiotica en prednison
]

Deze klachten horen bij mij bij mijn astma/ moeheid.

Daaarnaast heb ik coeliakie, en daar passen de buikklachten bij.
Tinteling is bij mij een b12 tekort door de coeliakie

Onrustige benen hebben veel dames, dameskwaaltje dus.

Login of registreer om te reageren