Twijfels, grote twijfels…

30-10-2018 om 13:21 uur

Al een tijdje heb ik ruzie met mijn spiegelreflex camera en dat is niet goed voor mijn astma, al die stress…

Ik vind het heerlijk om foto’s te maken, het is heerlijke ontspanning, waarin ik even alles kan vergeten. Maar helaas, de laatste tijd was het steeds meer een groter drama aan het worden. Het wieltje is stuk en daarmee stel je veel instellingen in als je niet een standaard instelling wilt :-(

Een paar weken geleden was ik op de fiets in de stad, dacht meteen even vragen bij de fotozaak of het gemaakt kan worden, maar de reparatie lijkt duur te worden en is mijn camera dat nog wel waard, hij is inmiddels een jaar of 7 oud.

De dagen erna twijfel ik enorm, de weken erop ben ik vooral aan het zoeken, kijken wat ik zou willen of niet. Dan besluit ik eerst maar eens andere camera winkels te bellen en een aantal reparatiezaken. Al snel kom ik tot de conclusie dan repareren niet de optie is. Dus dan komt het volgende dubio, koop ik dezelfde, tweedehands terug of ga ik voor een nieuw toestel…

Daar gaan we weer, ik besluit een tweedehandse op de kop te tikken en kom er een aantal tegen, dezelfde als mijn oude speeltje… Dus ik had al een afspraak gemaakt hem op te halen, het liefste wilde ik dat meteen doen, maar de dame waar ik hem van kocht was op vakantie, dus ik moest even wachten…

Ik moest te lang wachten waardoor ik opnieuw begon te twijfelen. Ik wilde graag ook een kantelbaar scherm hebben, een wens die mijn oude speeltje niet had en zo waren er nog wat dingen waar ik enorm over twijfelde…

En dan ben ik zo niet goed in het keuzes maken, dit keer had ik ook niet heel veel aan Dave, hij vond het vooral veel geld en ik moest doen waar ik me goed bij voelde, nou wat een advies, daar heb ik dan weer niet zo heel veel aan… Dan maar een vriendin vragen, zij maakt ook graag veel en mooie foto’s. Na boer zoekt vrouw is ze druk met het bekijken van de twee camera’s en dan krijg ik een appje, “De K-s2 is wel echt een veel betere camera. Daar zou ik voor gaan. Veel nieuwer, gaat dus langer mee, gewicht is wel iets meer dus als dat een probleem is zou je nog naar andere modellen kunnen kijken wellicht. Maar de specificaties van de k-x lopen sterk achter en hij is best verouderd.”

Dan ga ik toch mijn gevoel achterna en kies voor de K-s2, ik bestel hem en de volgende dag heb ik hem in huis, ik ben zo blij!!! Ik pak hem netjes uit, lens erop, accu erin, aanzetten… maar dan gebeurt er niets, helemaal niets. Wat een teleurstelling!!! Dan eerst maar de accu aan de lader, hij zal wel leeg zijn, maar het voelt niet goed, maar na een nacht aan de lader, werkt de camera nog niet…
Na het bellen met de winkel de camera terug gestuurd en ergens anders (want hij was niet meer leverbaar) een andere besteld. Weer een nacht wachten en ik wil zo graag… De volgende ochtend is hij er, eindelijk, en hij doet het!!!

Als een blij kind geniet is van mijn speeltje en maak de ene naar de andere foto! Wat is dit leuk, de dagen erna ben ik vooral druk met het opruimen van ons huis, maar tussendoor maak ik toch foto’s van de vogeltjes die buiten aan de vogelzaadbolletjes hangen. Ik merk meteen weer hoe ontspannen dit is, ik even alles vergeet (hoe koud het buiten ook is).

Nu weet ik zeker dat ik een goede keuze heb gemaakt, ik kan genieten van mijn hobby, zonder de frustratie dat ik mijn camera niet kan instellen, met een veel mooier beeld, met schermpje die ik kan bewegen als dat nodig is. Ik ben een blij mens dat weer kan ontspannen en even alles kan vergeten als ze haar camera bij zich heeft.

Volgende week vertel ik jullie, als ik klaar ben met de tekeningen, over de plannen van onze hobbykamer!!!!

Login of registreer om te reageren
30-10-2018 om 13:25 uur

Wat heerlijk dat je zo van je camera geniet:D hopelijk komen er veel mooie dagen!

Login of registreer om te reageren
30-10-2018 om 13:26 uur

Dat hoop ik ook @Nckiie, het is nu een beetje veel te koud voor het buiten leven, helaas...

Login of registreer om te reageren
30-10-2018 om 13:34 uur

@Marleen1984
Heb niet de liefde voor camera's en fotograferen,
wel leuk om te lezen over mensen met een passie.

Login of registreer om te reageren
30-10-2018 om 14:31 uur

Veel plezier! Goed dat je je gevoel gevolgd hebt. Daar heb je sowieso altijd t meeste aan ;)

Login of registreer om te reageren
01-11-2018 om 14:39 uur

@joop60, het is erg leuk, maar ieder inderdaad zijn eigen hobby en passie ;-)

@Edelweiss, je hebt helemaal gelijk, altijd je gevoel volgen... maar als er veel geld mee speelt vind ik dat soms wel heel lastig ;-)

Login of registreer om te reageren
01-11-2018 om 14:49 uur

@Marleen1984
Die Pentax ziet er mooi uit en heeft ook goede lenzen.
Ik heb een Sony A650 voor locatiefotografie en deze heeft ook een kantelbaar scherm.
Vooral met lage standpunten is dat erg makkelijk. Scheelt weer kleren in de was.
Veel plezier met je nieuwe speeltje. zo'n nieuw ding is altijd weer een bron van inspiratie en motivatie.

Login of registreer om te reageren
06-11-2018 om 14:25 uur

@balling, zeker, maar het is niet heel bekend en ook niet een super goedkoop merk!!! Je moet het jezelf soms wel makkelijk maken!

Wat is jou kick van het maken van foto's? Waar maak jij foto's van??

Login of registreer om te reageren
06-11-2018 om 16:10 uur

@balling, wat een bijzonder mooie foto's... ik hou nooit zo van nieuwe gebouwen, maar deze zijn wel erg mooi!

Login of registreer om te reageren