Zweeds plekje #4

11-09-2018 om 17:23 uur

Dit bericht is verplaatst van: Zweeds plekje #3

Login of registreer om te reageren
16-10-2018 om 14:36 uur

Mag dan gisteren in bed liggen maar ben dan wel bezig...

Diverse aankopen gedaan via internet voor een Romeinse hijskraan die we gaan gebruiken in Zweden.

Diverse oude katrollen met twee en drie wielen...in totaal kan zo een hijskraan meer dan 1000 kilo optillen en dat met een kleine ruk aan een touw.... Heb nu eenmaal een liefde voor oude technieken....!!

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ab/Trispastos_scheme.svg/800px-Trispastos_scheme.svg.png

http://www.penterbak.nl/gereedschappen/schrank.jpg

Of neem een kijkje bij het Archeon.

Login of registreer om te reageren
09-11-2018 om 16:14 uur

Gisteren hebben we zoals vele anderen ook gekeken naar droomhuis gezocht deze keer werd er in Fins Lapland een huisje gezocht met een budget van 30.000 euro.

Op Twitter ging het vandaag flink tekeer en bijna geen "positieve" reacties.

Kolom in het AD.

Twitter.

We konden ons wel vinden in het programma rust, ruime, geen buren en zelfs volkomen off grid, toilet en douche buiten op loop afstand en geen elektra. De opmerking van "waar heb je elektra voor nodig" kon ik goed plaatsen en begrijpen. Met een bootje alleen bereikbaar en je boodschappen een klein uurtje verder op doen. Natuurlijk je moet net als in Nederland gewoon je boodschappen en alles in huis halen en als je voor een dergelijk locatie kiest ook nog je brandhout en wat zaken die je in Nederland niet hoeft te halen. Het zal voor velen denk ik een gruwel zijn. We kijken ook vaak naar programma's als Alaska: The Last Frontier.

Login of registreer om te reageren
15-11-2018 om 17:50 uur

Ik heb de aflevering net zitten kijken. Prachtig! Wat een natuurschoon en wat begrijp ik deze dame goed. Natuur is helend. Daar kom je thuis! Prikkelarm, geen stress back to basic. Druk maken om eten en drinken, wc gaan en warmte. Zalig!

Snappen doe ik de ophef niet. Gezien deze dame al in NL in de rust, ruimte en natuur leeft. Ook in NL leeft ze niet in luxe. De bagger die over deze dame gezegd wordt..achachach wat is oordelen toch makkelijk.

Daar heb je zonder electra / wifi geen last van!

Login of registreer om te reageren
16-11-2018 om 09:46 uur

Emsepems inderdaad een wijze opmerking van Dine..

Mijn toilet en douche in Zweden is ook 100 meter lopen, geen tv aansluiting, geen canal digitaal of satelliet, soms heb ik internet maar heb ik helemaal niet nodig. Mijn Nederlandse telefoon zet ik uit en stop er een Zweedse simkaart in. Op mijn email zet ik een automatisch bericht dat ik in Zweden zit, tot wanneer en dat ik zelden mijn mail leest. De natuur wijkt niet veel af waar ik zit en ik voel me vaak stukken beter in Zweden. Wij horen zelden of nooit enig geluid van menselijke activiteiten.

Vorig jaar nog gekeken naar een huisje in Fins Lapland voor 9000,- heb je al een heel leuk vakantie huisje met een stukje grond. Enige is dat het nog eens 1400 km verder is dan kom je bijna aan 2600 km vanuit Nederland, dat vond ik als vakantiehuisje ook voor de verhuur net iets te ver. Mijn ervaring, de sites en organisaties waarmee we verhuren leert me wel dat je de investering snel terug verdient hebt binnen 5jr. Je moet er toch af en toe zelf daar naar toe voor onderhoudt, reparaties en andere onvoorziene zaken. Een klusjesman of iemand die er naar om kijkt heb je niet zomaar 123.

Login of registreer om te reageren